בתוך פחות מ-11 שנים, הפכה "רדקס" לאחד היבואנים עם מותגי הבירה הכי מעניינים. לקראת הצגה של רובם בתערוכת BEERS, נפגש ניר קיפניס לשיחה עם מנהל-השיווק של החברה

קצת קשה להאמין, אבל "רדקס" שעוד נתפסת אצלי כ"שחקן חדש" בשוק הבירה, מלווה את הענף כבר 11 שנים, אחרי רה-לוקיישן של לירון רוקח, המנכ"ל והבעלים לאוסטריה, שם נחשף לחוויית הבירה במלוא עוצמתה. מאז העלתה החברה על המדפים, עשרות רבות של סוגי בירה שלא היו זמינים לחובב הבירה הישראלי עד לפני כמה שנים.

שמים ברז

הנה שאלה למתקדמים: כמה מותגי בירה, מהחבית בלבד (מבקבוקים יש כמובן עוד לא מעט סוגים) מייבאת "רדקס" לישראל? התשובה הנכונה: מעל 20! אני מודה שלקח לי קצת זמן להפנים את הנתונים: יבואן בוטיק שלא מתיימר להיות אחד מהשחקנים הגדולים בשוק, מחזיק כאן כבר למעלה מעשרים ברזים.

אנשי רדקס וחלק מלקוחותיהם בסיור ב"קסטיל רוז'" בלגיה
אנשי רדקס וחלק מלקוחותיהם בסיור ב"קסטיל רוז'" בלגיה
אנשי רדקס וחלק מלקוחותיהם בסיור ב"קסטיל רוז'" בלגיה כדי להבין מעט את המכניזם העסקי של יבואן בוטיק, אני נפגש לשיחה עם מנהל השיווק של החברה, דני בלומקין. את בלומקין אני מכיר כבר כמה שנים, מאז שמסלול הקריירה שלו חלף ב"גלובס" ומאז אנחנו חברים. פעם אפילו טסנו ביחד לראות משחק כדורגל באולד-טראפורד (זה היה בתקופה שבה יונייטד עוד היו מנצחים) ולזכות בלומקין ייאמר שלא עשה לי בושות כשלקחתי אותו, לפני המשחק, לפאב של האוהדים השרופים: הבחור לגם מספיק פיינטים כדי שנוכל להיות חברים... -        שאלה: בלומקין, תן לי תעודת זהות קצרה של "רדקס" כולל כל המותגים. בלומקין: "רדקס עובדת עם מעל ל-300 ברים ומסעדות ברחבי הארץ, כשכל הבירות שלנו מיובאות מאירופה. יש לנו בפורטפוליו בירות מבלגיה, אנגליה, צ'כיה, אוסטריה וגרמניה". -        שאלה: רק משהו שעשו נזירים ברגע שלא היו להם מספיק נערי-מקהלה, או גם משהו שחוליגאן כמוני מסוגל לשתות? בלומקין: "אתה יכול להיות רגוע, יש לנו בירות מכל הסוגים: אייל, לאגר, כהות, בהירות, אדומות. בטוח תמצא משהו שתאהב לשתות". -        שאלה: וזה לא קשה להיות מעין חברת-בוטיק בשוק שפועלים בו כוחות כל-כך גדולים? בלומקין: "זה מאוד מאתגר, לא תמיד פשוט, אבל הכי חשוב לנו הוא שיש לאן להתקדם ולצמוח. החוכמה היא לתת לבעלי העסקים שירות בסטנדרטים גבוהים: אנחנו מעסיקים עובדים שמלווים את הבר לכל אורך הדרך: ממנהלי תיקי לקוחות, דרך טכנאים ועד לנהגים מקצועיים. מעבר לכך אנחנו מספקים לבר את כל הציוד הדרוש למזיגת בירה, החל מברזי בירה ועד לכוסות ממותגות, אבל חוץ מהעניינים המקצועיים, אנחנו חברה מאוד משפחתית ואישית. את הלקוחות שלנו למשל אנחנו לוקחים לסיורי מבשלות, לא מדובר בעניין חד פעמי, אלא בכמה נסיעות שנתיות". -        שאלה: יאללה, בוחן פתע, תמנה לי בבקשה את שמות המותגים ואם אפשר גם כמה מאפיינים בולטים. בלומקין: "מזל שעוד לא שתינו כלום... אבל הנה המותגים העיקריים: קסטיל רוז' – בירה פירותית שהושקה לראשונה בשנת 2007 ומאז סוחפת מאות אלפי ישראלים שמתחברים לטעם המתוק שלה. קסטיל רוז' היא "עולה חדשה" מבלגיה ומכילה  8% אלכוהול. קסטיל טריפל – בירת אייל חזקה מאוד לא מפוסטרת בצבע זהוב עמוק ועם 11% אלכוהול. קסטיל קווה דה שאטו – בירת הקאווה של המבצר. עשירה בטעמים ובארומות. גם היא מכילה כ 11% אלכוהול. הובגובלין – אייל אנגלי כהה, טעים ומרענן בעל גיזוז נמוך. עם  5.2% אלכוהול. אדלוויס – גם כהה וגם בהירה. בירת חיטה אוסטרית מתובלת בעשבי תיבול מהרי האלפים. מכילה 5% אלכוהול. גוסר – בירת לאגר אירופאי קלאסית, קרמית ומלאה. היא מיוצרת באוסטריה ומכילה  5.5% לגרסה הכהה ו 5% אלכוהול לבהירה.טוכר – כהה, בהירה ואדומה, היא לאגר גרמני בהיר קלאסי עם מרירות קלה ואופיינית לסגנון, יש בה 4.9% אלכוהול. קרושוביצה – מיוצרת בצ'כיה החל מ – 1517. היא עדינה אך מספיק 'חדה'. הקרוש וביצה מאוזנת כמו שפילזנר צריכה להיות. הגרסה הכהה שלה היא עם 3.8% אלכוהול והבהירה 5%. ברבר – (כהה ובהירה) בירה בלגית חזקה בניחוח דבש. עם 8% אלכוהול. -        שאלה: ואת כל זה אתה יודע בעל-פה? בלומקין: "אל תעליב, רק התחלתי: מעבר לבירות שכבר מניתי ניתן למצוא עוד כ–13 מותגים מעניינים מכל קשת הטעמים".

עו"ד בירה בבקשה

כמו כל התפקידים הנחשקים, גם בלומקין הגיע לזה שלו כמעט במקרה: "נחשפתי לעולם הזה בעקיפין בתפקידי הקודמים בעיתון MANTALK (גלובס) והוא תמיד ריתק אותי, אבל לא חשבתי שזה הכיוון, כי מצד אחד עבדתי בשיווק ומכירות במדיה, ומצד שני סיימתי בדיוק תואר ראשון במשפטים. לפני כשנה, במהלך הסטאז' של עריכת-הדין,  הכרתי את לירון וגיליתי עולם שלם ומרתק של מסחר במוצרים שעושים טוב לאנשים...". -        שאלה: לא תימלט משאלת מיליון הליטר שלנו, איזו בירה אתה הכי אוהב? בלומקין: "הבירה שאני הכי אוהב היא טוכר רד. אני קורא לה הבירה הכי 'ישראלית' שלנו. יש לה טעמים שמאוד מתאימים לאקלים ולאווירה בישראל". BEERS 2014 – תערוכת הבירה של ישראל – הינה האירוע השנתי המרכזי של ענף הבירה שמרכז אליו את מבשלות הבוטיק הישראליות, יבואני הבירה ומותגי פרימיום מכל העולם. התערוכה תתקיים במתחם התחנה, 11-9 בספטמבר, בין השעות 23:00-18:00.