לקראת משחקי רבע הגמר נלווה כל משחק עם דו-קרב אלכוהולי כי לדעתנו, מונדיאל ואלכוהול הולכים יחד (מצד שני, אצלנו כל דבר הולך עם אלכוהול)

צרפת או גרמניה? קשה לבחור
צרפת או גרמניה? קשה לבחור
צרפת או גרמניה? קשה לבחור צרפת-גרמניה זה ממש משחק קשה, והלב נשבר. שתי מדינות עם מסורת אלכוהוליסטית מפוארת ביותר. לגרמנים יש כמה מהבירות שאני הכי אוהב בעולם, ייגרמייסטר (פיכס!), אונדרברג (סבבה) ושאר מרקחות עשבים, שנאפסים וכמובן תעשיית יינות ענפה ומרתקת. לצרפתים יש את הקוניאק והארמניאק, הפסטיס והפרנו, ורמוטים, או-דה-וי נהדרים, ולא מעט מבשלות בירה, מזקקות וודקה וג'ין, ומה לא. הקרב הכי הוגן והכי מסקרן בעיני יהיה לבחור ביין, ולהעלות לדו-קרב את היין הצרפתי מול הגרמני. אני מת על יינות גרמנים. הריזלינג שמגיע מהכרמים התלולים לאורך נהר המוזל הם מהיינות הלבנים הטובים של העולם ואהובים עלי באופן מיוחד. אם הקרב היה כאן על ריזלינג, גרמניה הייתה לוקחת. אבל לצרפת, מעבר לריזלינג של אלזס יש גם את בורגון עם השרדונה והפינו נואר שלה שהוא חסר תחליף, יש את בורדו, יש את עמק הרון ויש עוד אינספור אזורים חבויים, לא מוכרים ו(לפחות בינתיים) לא יקרים בכלל. הלב שלי עם צרפת, אני מודה, ומשם מגיעים היינות- בשורה התחתונה- הכי טובים בעולם. אז בצער רב אני נפרד מהריזלינג של גרמניה ומטביע את היגון עם שמפניה טובה. ברזיל-קולומביה קרב מעניין. ברזיל מביאה עימה את הקאשסה, המשקה הלאומי, המזוקק מקני סוכר. הקשאסה די מזכירה את הרום ורבים מבלבלים ביניהם, אבל רום מיוצר ע"פ רוב ממולסה של קני הסוכר, בעוד הקשאסה מיוצר ממיץ מותסס של קני סוכר. הקשאסה, בניגוד לרום, נשארה משקה עממי ופשוט למדי, הנצרך ברובו בתוך ברזיל. בעולם הגדול אנחנו מכירים את הקשאסה כמעט אך ורק בתור בסיס לקפירינייה, הקוקטייל הברזילאי הקלאסי עם ליים ומי סוכר. מטיול לאחת המדינות במרכז אמריקה אני זוכר בסטות פונקציונליות שמוכרות קפירינייה ברחובות, אבל עם מיץ קני סוכר טרי וליים כמו שיש רק אצלם, בכוסות גדולות עם קרח שנחצב מבלוק ענקי. אוי כמה שזה טוב בצהרי היום בשיא הקיץ.
הכי ברזיל. קייפיריניה (צילום: שאטרסטוק)
הכי ברזיל. קייפיריניה (צילום: שאטרסטוק)
הכי ברזיל. קייפיריניה (צילום: שאטרסטוק) לקולומביה אין ממש משקה המזוהה עימה. תחקיר גוגל קטן מגלה שיש להם משקה בטעם אניס, המכיל 24%-29% אלכוהול, aguardiente, הם מכנים אותו שם. אגוארדיאנטה הוא שם כולל למשקאות אלכוהוליים, נפוצים בעיקר במרכז ודרום אמריקה, הם יכולים להכיל 29% או 60% אלכוהול ובמגוון סגנונות, כך שזה לא באמת אומר משהו. הפירוש של "אגואאדיאנטה" הוא "מי אש", מה שכנראה מרמז גם על איכות המשקה... בכל מקרה, מעולם לא טעמתי אלכוהול קולומביאני, והכי כולנו יודעים שקולומביה מפורסמת בזכות משהו אחר לגמרי. אז מה לוקח, הקוק של קולומביה או הקשאסה של ברזיל? מכיוון שאימא שלי מציצה כאן באתר לא מעט, כמובן שברזיל לוקחת. מת על הסאטלה של קפירינייה טובה. את מי אתם הייתם מעלים לחצי הגמר?  ומה אצלכם? אולי אתם בכלל מעדיפים בירת חיטה טובה על פני כל יין בעולם?