קבלו מקבץ הזוי במיוחד של חוקים מוטרפים מרחבי העולם הקשורים לשתיית אלכוהול. רק תגידו לנו מי השיכור שחוקק אותם...

במדינה שבה נבחר דונלד טראמפ לנשיא יש אוסף חוקים אידיוטיים במיוחד בענייני אלכוהול. קבלו טעימה קטנה: בקליבלנד החוק אוסר מצב שבו כמה אנשים ילגמו מאותו בקבוק וויסקי; בטופיקה, בירת קנזס, אין למזוג יין בכוסות של תה; ובאלסקה אסור להגיש אלכוהול לאייל קורא (מוס), אבל מותר לגמרי לתת לקטינים לשתות, בתנאי שזה נעשה על-ידי ההורים או האפוטרופוסים שלהם, ולא במסעדה או בבר. אבל כשמדובר בחוקים מוזרים, מסתבר שהמחוקקים האמריקאים הם לא השיכורים היחידים...

במהרשטרה שבהודו תוכל לשתות אלכוהול רק אם יש לך רישיון מבית-חולים. חוקים של שיכורים... (צילומים: freeimages.com)
במהרשטרה שבהודו תוכל לשתות אלכוהול רק אם יש לך רישיון מבית-חולים. חוקים של שיכורים... (צילומים: freeimages.com)
במהרשטרה שבהודו תוכלו לשתות אלכוהול רק אם יש לכם רישיון מבית-חולים...(צילומים: freeimages.com)

עד שהפנמנו את העניין הזה שאם שותים לא נוהגים וכל זה, באו היפנים וסבכו את הכל. אצלם אסור לא רק לנהוג כשאתה שיכור, אלא אפילו להצטרף לנסיעה עם נהג שיכור. במקרה כזה התיק של נהג שלגם נופל גם על הנוסע. נו, כאן לא עובד כל הקטע של נסיעה שיתופית.

סע, אבל לכלא

שיכורים
שיכורים
לעומת זאת, בקוסטה ריקה הרבה יותר זורמים עם הציבור ומרשים לשתות גם בזמן הנהיגה, כל עוד לא משתכרים. אין אפילו בעיה להחזיק הגה ביד אחת ובקבוק ביד השנייה, אבל אם אחוז האלכוהול בדם של הנהג עולה מעל רמה מסוימת, ודי גבוהה, הוא ממשיך בנסיעה, אבל ישר לכלא.

יש מדינות שמחמירות עם נהגים שתויים ויש את אל סלבדור. בארץ הפסטורלית הזו אפשר להתייצב מול כיתת יורים (במסגרת עונש מוות, כן?) על עבירה ראשונה של נהיגה בשכרות. והנה מחווה נאה לארגוני הנשים: בלה פאז, בוליביה, נשים נשואות מורשות לשתות כוס יין אחת בלבד בבר או במסעדה. מה למה? כדי שלא יפלרטטו עם גברים זרים, אלא מה. יאללה בלגאן.

עוד חוק ישן, מהמאה ה-19, הפעם, והגיוני אש, אוסר על פאבים ומועדונים בבריטניה לאפשר ללקוחות שלהם להשתכר. נכון, כי לשוחח על מזג-האוויר הסגרירי זה דווקא לגמרי סבבה. לעומת זאת, בססקצ'ואן, פרובינציה קטנה שהיא חלק מקנדה, חל איסור לשתות מים בברים. האמת, בצדק, לא טעים.

מוחץ פחיות

שיכורים
שיכורים
אפרופו חוקים, תסמכו על הגרמנים שהם לא יחפפו גם בנושא הזה. רוכב אופניים שיכור בגרמניה עלול לאבד את הרישיון שלו ואף להישלח להערכה פסיכולוגית. ואת זה הם חוקקו שנים לפני שהתחיל כל הברדק הזה עם האופניים החשמליים. חוק ישן בצרפת מחייב כל נהג וכל רוכב להתנייד עם ערכה, כוללת משאף, לבדיקה של רמת האלכוהול. שזה בערך כמו לדרוש מכל רוצח להיצמד למעבדה קטנה של זיהוי פלילי. אבל אפילו הצרפתים הבינו שזה חוק גאוני במיוחד והוא לא באמת נאכף.

אבל רכב זה רכב, ובטיחות בדרכים זו בטיחות בדרכים. בסקוטלנד, למשל, אסור עדיין, עקרונית, לדהור על פרה כשאתה שתוי. במדינת מהרשטרה בהודו (שבירתה מומבאי) אין בעיה חוקית לשתות אלכוהול. רק צריך להוציא בשביל זה רישיון רשמי בבית החולים הממשלתי.

באוסטרליה החוק אוסר על מחיצת פחית בירה בין השדיים, בציבור. עובדה, מלצרית אחת שעשתה את זה בפאב במערב אוסטרליה ב-2007 חטפה 1,000 דולר קנס. ואם זה לא מספיק הזוי, אז בטורקיה חל איסור על מכירת אלכוהול ביום הבחירות. אז איך זה שבכל זאת ארדואן נבחר בכל פעם...