שמוליק וולברג יצא לבקר בשוק הכרמל בחיפוש אחר מקומות ראויים לבירה של צהריים עם איזה נשנוש קטן בצד

שוק הכרמל עדיין לא השכיל למתוח את איבריו ולהשתפץ כמו שוק מחנה יהודה, אחיו הגדול מירושלים. תכניות כבר קיימות אבל עדיין מתנהל דיאלוג ארוך בין היזמים לבעלי העניין השונים. בעוד ששוק מחנה יהודה הפך לאחרונה לאטרקציית בילוי לילית, הרי ששוק הכרמל מספק נכון להיום חוויות בילו בשעות האור בלבד. המזל הוא שבכך עסקינן - שתיית בירה בצהריים ואולי נשנוש קל לצידה. אחרי החוויה המרנינה שהייתה לי בשוק מחנה יהודה יצאתי לבדוק מה מצבנו בשוק של העיר הגדולה. שני מוסדות ותיקים שקיימים שם הרבה שנים פתוחים גם בערב . הראשון הוא ה"מנזר" כמובן, בית המקדש לחובבי בירה ועוד, שקיים עוד מהימים שהשוק שימש לטובת קניות בלבד ו"הבסטה" שהייתה לדעתי בית האוכל הראשון שהגדיר את הקשר בין בית אוכל לשוק, אם נתעלם ממזללות קטנות ושיפודיות שהיו שם תמיד. שלושה מקומות פחות מדוברים נקלעו בדרכי.

שני ברזי בירה, פיש אנד צ'יפס טרי. מה עוד צריך?
שני ברזי בירה, פיש אנד צ'יפס טרי. מה עוד צריך?
שני ברזי בירה, פיש אנד צ'יפס טרי. מה עוד צריך?

 "ברדג"

מזללה קטנה של בירות עם פיש אנד צ'יפס. מאחורי הדלפק עמד איתי אחד השותפים. "הרעיון נולד בביירון ביי באוסטרליה שם על החוף התלהבתי מעניין דומה. הכל מבוסס כמובן על דגה יומית טרייה. כאן זה ממומש בעזרתו של מוסי שנמצא ליד". אל איתי חבר ליאור, מוותיקי חוף מציצים, כך שלמרות שהמקום בן חודש בלבד, יש בו כבר פרלמנטים של דינוזאורים תל אביביים של פעם, כולל שצ'ופק. ליד מנת המטוגנים הטובה הוגשה לי בירת גולדסטאר בכוס קרה מהמקרר שהייתה ראויה ומרעננת (10 שקלים לשליש!!!). מעבר לברזי הייניקן וגולדסטאר אפשר למצוא גם ברזי לוונבראו ובזלת. בתפריט יש גם כמה סביצ'ות ובעתיד הכוונה היא לצרף פירות ים על הפלנצ'ה. המקום פתוח רק ביום אבל החלום הוא שבעתיד יפתח גם בלילה.  (רבי מאיר 42 פינת הכרמל).

קונטרה לתמחור השערורייתי של מסעדות ת"א. שמואל
קונטרה לתמחור השערורייתי של מסעדות ת"א. שמואל
קונטרה לתמחור השערורייתי של מסעדות ת"א. שמואל

"שמואל"

המקום הבא שמצאתי, נמצא ממש בשכנות לברדג. לשמואל הבעלים היה במשך 9 שנים דוכן עם פלנצ'ה שקיבצה סביבה עדת מעריצים גדולה של חובבי קבאב ומעורב ירושלמי בפיתה. לפני חודשיים נקרתה לשמואל הזדמנות והוא פתח את המקום בתגובה למחירי האוכל במסעדות בת"א. החלל יפה ומטופח ויש בו שני ברזי בירה. שני מוצרי בשר בלבד מוגשים שם - קבב ומעורב, שני סלטים, שתי אחרונות ושני סוגים של בירה בברז. המוצרים כמובן טריים יום יום מהשוק. (רבי מאיר 40 פינת הכרמל).

ביר בזאר רוחב
ביר בזאר רוחב
בוטיק לבירות בוטיק. ביר בזאר

"ביר בזאר"

זוהי הנקודה הוותיקה והיותר מדוברת מבין שלושת המקומות. המקום מתמחה בבירות בוטיק ישראליות ומציע גם שני ברזים של בירה שהבעלים מבשלים, "ששבש" הכשותית ו"חתול שמן" (PALE ALE). יובל וליאור החלו לבשל בירה להנאתם ודרך פסטיבלים של מבשלים קטנים הפכו את הבירה לדרך חיים. ולמה דווקא בשוק? "ליאור גר כאן קרוב" , סח לי בבדיחות יואב. "הוא קצת עצלן. בעבר היה כאן דוכן פלאפל שאליו הוא היה יורד. יום אחד הוא מצא את המקום סגור ופנוי להשכרה". מעבר לבירות אפשר לנשנש נקניקייה דגים מעושנים ועוד דברים שלא דורשים הכנות במטבח. אפשר גם לקחת "סיקסמיקס" שישיית בירות מסוגים שונים ב88 שקלים ואפשר להוסיף עוד בקבוק לשישייה בתוספת 3 שקלים. (רמב"ם פינת הכרמל). הבו לי עוד שווקים, העניין הזה של בירה בצהריים מתחיל לשאת חן בעיני.