מבשלת אלכסנדר והמגזין בלייזר משיקים בירה חדשה. הבת של השכן לא מופיעה בתחתונים על התווית, אבל הטעם מבקש להזכיר את חווית הקריאה במגזין. יוסי בוזנח טועם

שישי בצהרים, מועדון הביליארד נוגה (מקום ששיני הזמן לא נגסו בו. גם באוכל, שנותר כפי שהיה ביום בו נפתח המקום, קשה לנגוס) . מועצת חכמי הסנהדרינק מגיעה כמעט במלואה להשקת בירה חדשה של מבשלת אלכסנדר ומגזין בלייזר. ליאור נעמן, הקאפו די טוטי קאפי של בלייזר, נושא דברי פתיחה: "שלא יהיו אי הבנות – אנחנו באנו, טעמנו, הלכנו. כל מה שאנחנו תרמנו לייצור הבירה הזו היו כמה שעות טעימה כייפיות עם הצוות המקצועי של אלכסנדר. כל אחד צריך לדעת את תפקידו, ובכל זאת היה לנו חשוב שתהיה מחשבה מאחורי הבירה, ושהלגימה תזכיר קצת את חווית הקריאה במגזין – מריר-מתוק בהתחלה, קליל, נגיש וחברותי, אבל עם עוקץ בסוף שישאיר ערך מוסף ויגרום למחשבה שניה".

בירה בלייזר רוחב
בירה בלייזר רוחב
אורי שגיא, הברומאסטר של מבשלת אלכסנדר , תורם כמה מלים על אופייה של הבירה החדשה, ולי מתנגן בראש השיר של מוחמד עלי - "Muhammad, Muhammad Ali, He floats like a butterfly and stings like a bee" לבירה יש אכן חזות מטעה. מדובר באייל אלכוהולית בסגנון בלגי, בהירה, חברותית וחלקה. הכשות עדינה וכמעט שלא משחקת תפקיד וחווית השתיה קלילה, כמעט מתחנפת בפה. הסיכוי שתרגישו שהיא מכילה שמונה אחוז אלכוהול כמעט אפסי. לא בטוח שאפשר לשתות מהבירה הטעימה הזו הרבה כמו מפליזנר מרירה ומשובחת, אך היא מתאימה לקהל היעד שלה בצורה מיטבית. המתיקות מגיעה מחומר הגלם וממתיקות האלכוהול ולא מסוכר חיצוני כפי שנהוג בז'אנר זה של בירה. ופרט קטן ומאד משמח - זוהי כנראה הבירה היחידה בארץ המכילה חיטה ארץ ישראלית. היא זו שמקהה את עוקצה של השעורה ומקנה את המראה המעונן קלות שיש לבירה. שאפו. ההשקה, כפי שהסביר נעמן, היא חלק כולל ממהלך שמטרתו ליצור מוצרים נוספים המשקפים את רוח המגזין גם מחוץ לעולם התוכן העיתונאי. צעד מתבקש ונבון בעולם שאיש אינו יודע לחזות את עתידו. אנחנו מחכים לאופני דאון היל, לקלפים בצבעי המגזין ולקונדומים בטעם בלייזר... המחיר 15.90 ש"ח לבקבוק של 330 מ"ל.