מירה איתן עם כמה קוקטיילים אלכוהוליים חמים לחורף שיעשו לכם חשק להיות חולים...

רק מגיע החורף, ואנחנו, כתבי האלכוהול, שולפים מיד אל המקלדת את המשקאות המחממים של החורף, ברובם משקאות חומים: רום כהה, ברנדי, וויסקי, קלבדוס, גראפות מיושנות ועוד. אבל מסתבר שגם קוקטיילים יכולים להיות עניין עונתי, ומיטב המיקסולוגים כבר רוקחים משקאות חדשים שיתאימו למזג-האוויר הקריר שבחוץ.

קוקטיילים ביתיים שיעלו לכם את טמפרטורת הגוף וגם את מפלס מצב-הרוח... (צילומים: מיכל רביבו, יח"צ)
קוקטיילים ביתיים שיעלו לכם את טמפרטורת הגוף וגם את מפלס מצב-הרוח... (צילומים: מיכל רביבו, יח"צ)
קוקטיילים ביתיים שיעלו לכם גם את טמפרטורת הגוף וגם את מפלס מצב-הרוח... (צילומים: מיכל רביבו, יח"צ) אז נכון שגם מרק חם עושה את זה נהדר, אבל כמה פעמים כבר אפשר לאכול מרק? ואיך נצלח את הלילות הקרים של החורף? הקוקטיילים המחממים יעבירו לנו את החורף טוב יותר, ימתיקו לנו קצת את הטיפה המרה, ויגוונו את המשקאות שלנו. לכבוד החורף שהחל רשמית החודש, אספתי עבורכם מספר קוקטיילים ביתיים חמימים במיוחד, שיעלו לכם את טמפרטורת הגוף וגם את מפלס מצב-הרוח. המשקאות החמים המזוהים ביותר עם החורף הם אמנם תה וקפה ארוך וחם, אבל הנה כמה גרסאות מעניינות שישדרגו לכם את המשקאות הבנאליים האלה וגם כמה אחרים.   תה עם רום כהה: תה הוא המשקה הרשמי של החורף, אך אם נוסיף לו רום ותבלינים חמים לא נוכל להיפרד ממנו כל ערב כשאנחנו עטופים בשמיכה ומזפזפים בשלט מול הטלוויזיה.
בקארדי בלאק רום - בקבוק
בקארדי בלאק רום - בקבוק
מה צריכים?
60 מ"ל בקארדי בלאק רום 180 מ"ל תה חם מסמר ציפורן מקל קינמון מעט אגוז מוסקט טחוןמה עושים?מכינים את התה שישמש כבסיס למשקה. מערבבים בכוס שתתאים לתה חם את הרום עם כל התבלינים ומוזגים עליהם את התה שהכנו מבעוד מועד.  

תה אלכוהולי חם: למה לחכות לשפעת ולהצטננות שיגיעו, בואו נקדים תרופה למכה ונכין לנו כבר מעכשיו את הדרינקים שירחיקו מאתנו את מחלות החורף.

פרוסקו די גראפה וילה סאנדי - בקבוק
פרוסקו די גראפה וילה סאנדי - בקבוק
מה צריכים?

60 מ"ל פרוסקו גראפה כף דבש מיץ לימון סחוט, טרי תמצית תה מים רותחים

מה עושים?

מערבבים בכוס תה את כל המרכיבים ומוסיפים מים רותחים עד לסוף הכוס.

  קפה מחוזק: ה'קוקטייל' החורפי הפשוט והמהיר ביותר שאני אוהבת גם בשאר עונות השנה.

ברנדי 100 כרמל - בקבוק
ברנדי 100 כרמל - בקבוק
מה צריכים?כוס אספרסו משובח וחזק 25 מ"ל כרמל 100 ברנדימה עושים?מכינים אספרסו טוב בכוס, מוסיפים את הברנדי, שותים ונהנים. מי שאוהב יוסיף לו גם קצף חלב מלמעלה כמו שעושים כשמכינים מקיאטו.  

אייריש קופי: עד כמה שנשמע מוזר לקרוא לאייריש קופי קוקטייל, הרי המשקה הזה, המעורבב בוויסקי, כמעט מצליח באירלנד להתחרות עם הבירה הלאומית, גינס. קשה למצוא אירי שלא יסיים את הארוחה או את ערב השתייה שלו באייריש קופי מתוק ומהביל.

וויסקי פיימוס גראוס - בקבוק
וויסקי פיימוס גראוס - בקבוק
מה צריכים?

90 מ"ל קפה חם, חזק ועשיר 50 מ"ל וויסקי פיימוס גראוס 2 כפיות סוכר חום 30 מ"ל שמנת מתוקה

מה עושים?

מוזגים את הקפה החם לכוס, מוסיפים סוכר ומערבבים, מוסיפים את הוויסקי ומערבבים שוב. מציפים את קרם השמנת מעל המשקה מעל גב כפית (לא מערבבים שוב!) ושותים את הקפה דרך השמנת. האירים מכינים את הקוקטייל הזה עם קרם שמנת עשיר ולא מתוק.

  וויסקי נגד שפעת: כל משקה חם בתוספת דבש, ג'ינג'ר וקינמון יתאימו לחורף, אך אם אתם כבר בדרך לשפעת, האירים לימדו אותי להוסיף גם וויסקי למשקה. תוך חצי שבוע ההחלמה מובטחת, זה בדוק, ואפשר להאריך את זה גם לשבעה ימים של שתיית וויסקי.

וויסקי גיימסון - בקבוק
וויסקי גיימסון - בקבוק
מה צריכים?40 מ"ל וויסקי ג'יימסון 40 מ"ל דבש 160 מ"ל מים רותחים 3 פרוסות ג'ינג'ר טרי מקל קינמוןמה עושים?מכניסים לכוס תה את הדבש, פרוסות הג'ינג'ר הטרי והקינמון. מוסיפים את הוויסקי, ומוזגים על הכל מים רותחים ובוחשים היטב. האירים מוסיפים גם ציפורן לחגיגה, אבל זה כבר עניין של טעם.  

רום חם עם חמאה: השילוב בין הרום לחמאה אולי נשמע מוזר, אך כשמחממים אותם יחדיו הם יוצרים משקה אלכוהולי חם וטעים.

אנגוסטורה רום - בקבוק
אנגוסטורה רום - בקבוק
מה צריכים?

80 מ"ל רום אנגוסטורה 160 מ"ל מים רותחים קוביית חמאה כפית סוכר חום תמצית וניל מקל קינמון אגוז מוסקט דבש

מה עושים?

מניחים בכוס תה תערובת מומסת של הסוכר, החמאה והתבלינים. מוסיפים מעליהם את הרום והמים הרותחים ומערבבים היטב.

* קוקטייל "אייריש קופי" והצילום מתוך הספר 'שעות שמחות – סיפורים על הבר ומתכוני קוקטיילים מפורסמים' מאת מירה איתן, הוצאת LunchBox. צלמת: מיכל רביבו. להשיג בחנויות הספרים ובאתר: mira-eitan.co.il