ברק רום, עיתונאי לוחם, חוקר תרבות שתייה ושתיין לא קטן בפני עצמו, בדק מקרוב את הכדור החדש נגד הנגאובר ויצא לגמרי סחי...

בואו נדבר על הנגאובר, או בשפת הקודש "חמרמורת". אתה יוצא לערב של שתייה עם חברים, לבד או עם בת-זוג, ושותה כוסית אחת יותר מדי. אתה מרגיש מאוד משועשע באותו ערב, אבל בבוקר שאחרי אתה נוטה לקלל את עצמך על ליל אמש, וזאת משום שאתה מרגיש כמו סמרטוט רצפה שהקיאו עליו. אתה חש בכאב ראש ובחילה, מתקשה להרים את עצמך, שלא לדבר על ללכת לעבודה, וכל מה שאתה רוצה זה שהדבר הזה יעבור יותר מהר מהרצון שלך שביבי יעבור.

הנגאובר הוא התייבשות, כאב ראש, שנאה עצמית, בחילה מהכמות שאתה שותה, כעס מצד זוגתך על כמות האלכוהול שאתה שותה, כעס מצד הכלב שלך על כך שקשה לך להתעורר ולהוריד אותו למטה ושות'... (צילום: אורי גרון, יוסי מאמיה)
הנגאובר הוא התייבשות, כאב ראש, שנאה עצמית, בחילה מהכמות שאתה שותה, כעס מצד זוגתך על כמות האלכוהול שאתה שותה, כעס מצד הכלב שלך על כך שקשה לך להתעורר ולהוריד אותו למטה ושות'... (צילום: אורי גרון, יוסי מאמיה)
התייבשות, כאב ראש, שנאה עצמית ובחילה מעצמך ומהכמות שאתה שותה... (צילומים: אורי גרון, יוסי מאמיה)

כאן מתחילה מסכת של פתרונות יצירתיים: פשוטי העם יציעו לך פשוט לשתות הרבה מים, לקחת כדור ולנשנש משהו. בגדול, יש בזה היגיון וזאת משום שמקור החמרמורת הוא כנראה בהתייבשות שנגרמת מהמאמץ של הגוף שלך לפרק את האלכוהול ומזה שכנראה שלא שתית מים בזמן שהורדת חצי מדף של אלכוהול בבר.

אחי, בהודו כבר היית?

המהדרין (והאלכוהוליסטים) יגידו לך שאתה פשוט צריך לשתות עוד אלכוהול. זה פתרון נחמד שאני לא כל-כך יודע מה המקור המדעי שלו, אבל בכל מקרה, במידה ואתה צריך ללכת לעבודה שם מצפים ממך גם לתפקד, אולי זה לא כזה רעיון טוב שתריח מאלכוהול בתשע בבוקר.

להנגאובר פתרונות רבים ויצירתיים וחיפוש קטן באינטרנט יוביל אתכם להמון טיפים שחלקם הזויים מאוד וחלקם הזויים רק קצת פחות. ה"בעיה" שלי היא שנדיר שאני סובל מהנגאובר. למעשה, אני יכול לספור על כף יד אחת את מספר הפעמים שבהן סבלתי מכך. זה קרה בעיקר בהודו וזה היה מפני ששתיתי הרבה אלכוהול שמקורו מפוקפק, ואולי בכלל הכיל מלחי אמבט ועוד כל מיני תחליפים שעדיף לא לדעת עליהם.

בדרך-כלל כשאני שותה, ואלוהימה יודעת כמה שאני שותה, שינה בשבילי היא התרופה הכי טובה לכך שאפסיק להיות שיכור ושלא תהיה לי חמרמורת. כלומר, אחרי שאני שותה, אני הולך לישון ואז מתעורר כמו נינג'ה. ובכל זאת החלטתי לאתגר את עצמי ואין כמו סילבסטר שבו שותים עד דלא ידע, כדי לבחון את הסיטואציה הזאת.

אובר דרינק
אובר דרינק

אז שתיתי וערבבתי מלא משקאות, ושתיתי יין לפני בירה וכמעט אפילו התפתיתי לטקילה שלא עינגה את חכי מאז שנת 1996 וכשהרגשתי ממש שיכור אז שתיתי עוד קצת. כשהגעתי הביתה הלכתי לישון והתעוררתי לא כמו נינג'ה אבל כמו פנתר. רגע, שכחתי לציין דבר חשוב, קיבלתי על עצמי לנסות כדורים מיוחדים שאמורים לעזור במצב של הנגאובר ולהחזיר אותך למוטב במהרה.

לכדורים האלה קוראים DRINK OVER והם פיתוח בן שנתיים של חברת התרופות 'נוה פארמה'. הם אמורים לזרז את תהליך הפירוק של האלכוהול העודף, לחזק את היכולת של הגוף לפרק אלכוהול ולמנוע את תופעת החמרמורת שהיא, כאמור, התייבשות, כאב ראש, שנאה עצמית, בחילה מהכמות שאתה שותה, כעס מצד זוגתך על כמות האלכוהול שאתה שותה, כעס מצד הכלב שלך על כך שקשה לך להתעורר ולהוריד אותו למטה ושות'. כמו כן, הכדור אמור להשפיע תוך דקות ומחירו שווה לכל נפש: 25 שקלים בלבד. פחות מהדרינק הנוסף ששתית.

אז שתיתי כמו חמור בסילבסטר, הכל בשם העיתונות החוקרת, לקחתי את הכדור ואפילו בלעתי אותו עם כוס בירה, והכל כדי לאתגר את המחקר עוד יותר. ואכן, כאמור, התעוררתי כמו פנתר, אבל זה לא היה ממש היה פייר כי אני נוהג להתעורר בלי בעיה אחרי אלכוהול (שזאת גם בעצם מקורה של בעיית השתייה שלי כשחושבים על זה...), ולכן חיפשתי לי שפן ניסיונות.

למי קראת שפן?

ממש במקרה, באמתחתי חבר אלכוהוליסט מזדקן שלהלן יכונה ס'. מדובר בחבר קרוב שאוהב לשתות, אבל מאז שהזדקן טוען שהוא מתעורר עם הנגאובר אחרי כל ערב של שתייה. ס' שמח להיענות לאתגר, והוא אפילו עיתונאי אמיתי בעצמו ולא בלוף כמוני. לצורך העניין הלכנו לשתות כמה שיותר ובכמה שיותר ערבובים. סיימנו את הערב על ארבע וס' לקח את הכדור כשהוא על סף בחילה. טוב, פה קצת הגזמתי, בכל זאת מדובר על מישהו שיודע לשתות.

צלצלתי אליו בבוקר יום המחרת כדי לשאול לשלומו והוא הודיע לי שהוא מרגיש ממש אחלה. לא מדהים, אבל בהחלט טוב יותר ממה שהוא בדרך-כלל היה מרגיש. אולי זה פסיכוסומטי אבל למי באמת אכפת. העיקר שהצליח לקום, ללכת לעבודה ויכול היה לשבת לעבוד מבלי שכאב ראש ינהל לו את היום.

ואני אומר אז למה בעצם לא לנסות. מדובר בכדור טבעי לחלוטין במחיר באמת נמוך והוא אפילו פיתוח ישראלי. אפשר היה בהחלט לקרוא לו "כדור הסחים", אבל ההם בחברה המייצרת אותו העדיפו שם אחר. הקיצור, תזכרו, פסיכוסומטי או לא, העיקר זה התחושה שלכם. ואם מדובר על כדור שתפקידו לעזור לכם להמשיך להיות האלכוהוליסטים שאתם, אני ממש בעד.