מירה איתן לא פספסה גם השנה את ההזדמנות לטעום כמה דברים ב'פסטיבל הקוקטיילים' שהתקיים בשבוע שעבר. כן, היא זוכרת שהיה שמח, אבל מעבר לזה לא כדאי שתבנו עליה...

למעלה ממאתיים שנה לאחר שהתוודע עולם האלכוהול לקוקטייל הראשון, עולם הקוקטיילים זוכה לעדנה שלא ידע כמותה, וטרנד יצירתי מאוד של קוקטיילים שוטף את העולם כשהוא מלווה בחדשנות, פירוטכניקה, חומרי גלם מעולם הקולינאריה ועוד. פסטיבל הקוקטיילים מהווה הזדמנות נהדרת לחוות במרוכז את סצנת הקוקטיילים הפופולארית שמוסיפה כל פעם עוד ממד תוסס וצבעוני לתרבות חיי הלילה שלנו, כשלצדה מיטב בברמנים והמיקסולוגים המפגינים שליטה ראויה להתפעלות בזירה המקצועית.

פסטיבל הקוקטיילים 2017 - קוקטיילים מסקרנים ומושקעים המשלבים את הטרנדים החמים ביותר של עולם האלכוהול... (צילום: אורי איתן)
פסטיבל הקוקטיילים 2017 - קוקטיילים מסקרנים ומושקעים המשלבים את הטרנדים החמים ביותר של עולם האלכוהול... (צילום: אורי איתן)
קוקטיילים מסקרנים ומושקעים המשלבים את הטרנדים החמים ביותר של עולם האלכוהול... (צילום: אורי איתן)

גם אצלנו בארץ העניין הזה מתחיל להפוך למסורת, אותה החליטו לעגן בתי-הספר ליין ולברמנים, 'זמן אמיתי' ו'איש ענבים', שעורכים זו הפעם שלישית את 'פסטיבל קוקטיילים', פסטיבל שמצדיע לעולם המשקאות המעורבבים ולמהפכה שהחדירה את עולם הקוקטיילים להפכה אותו לחלק בלתי נפרד מתרבות השתייה בישראל.

מנוער או מעורבב

פסטיבל הקוקטיילים
פסטיבל הקוקטיילים
המבקרים הרבים שעמדו בתורות הארוכים בכניסה עם חיוך על הפנים וחיכו לתורם להיכנס למתחם השמח, היוו את העדות הטובה ביותר לכך שטרנד הקוקטיילים ששטף את ישראל והעולם בעשור האחרון, הוא ממש לא טרנד, אלא שחקן מרכזי שעושה לנו טוב והוא פה כדי להישאר. האירוע השנה היה צבעוני ומפוצץ באנרגיות מטורפות, קהל ההמונים גדש את רחבת המרינה בהרצליה, והמיקסולוגים הישראלים הפגינו יצירתיות רבה, ידע רב ומקצועיות ברמה גבוהה.

יודעים לשקשק

פסטיבל הקוקטיילים
פסטיבל הקוקטיילים
בשנים האחרונות בורכנו במיקסולוגים ובברמנים מקצוענים, שחוקרים ויודעים היטב להכין משקאות יצירתיים, מסקרנים ומאוזנים להפליא, כשהם משתמשים בסירופים מתוצרת בית, ובחומרים סודיים, מלהטטים בשיטות עבודה ייחודיות, ומשתמשים במרכיבים מעולם הקולינאריה, ואת כל הטוב הזה הם מגישים במגוון כלים מרהיב שהגיע כנראה ממיטב מוחותיהם קודחים.

כל מה שחם

כנראה שהקהל הישראלי שפקד את הפסטיבל ונוהג להעביר את לילותיו מדי פעם במקומות הבילוי כבר הפנים את הידיעה ששילוב מספר מרכיבים יחדיו לכדי יצירה חדשה יהיה הרבה יותר מעניין ומהנה לשתייה מאשר משקה נקי, כזה או אחר, שהוא כבר מכיר. מבקרי הפסטיבל זכו לטעימה מעשרות סוגים שונים של קוקטיילים מסקרנים, מסחררים, מושקעים ויוקרתיים, המשלבים את הטרנדים החמים ביותר של עולם האלכוהול.

שותה ושוכחת

פסטיבל הקוקטיילים
פסטיבל הקוקטיילים
הנה מספר קוקטיילים שהספקתי לשתות ומאוד נהניתי מהם: Russian Charm - רוסקי סטנדרט, פלפל ירוק, ליים, נענע; Zu Jito - זוברובקה, תפוחים, נענע, ליים; Not a Tiki - הוואנה קלאב, ג'ומקס מנגו, ליים, תה פירות ישראלי, ליקר הדרים, תמרהינדי, פרי תשוקה; Pimped Up & Electric - אולמקה בלאנקו, ג'ומקס קרנברי, קורדיאל קיץ חשמלי, ליים, פרנו, אגבה; ג'ינרו סוג'ו - ג'ינרו, מחית אבטיח, זעתר, מיץ לימון, סירופ ג'ינג'ר; דאקירי - רום Plantation עם אננס, סירופ אגבה, מיץ ליים. האמת ששתיתי עוד הרבה טובים ויפים, אבל בינינו, אחרי כל זה מי מסוגל לזכור משהו.