המגזין היין הנחשב "Wine Spectator" בחר ביקב תבור הישראלי לאחד מ-250 היקבים הטובים בעולם...

זאת היתה שעת אחר הצהרים במהלך מסיבת סיום הבציר ביקב שאטו לאפיט רוטשילד, בסתיו האחרון של שנות התשעים, כשבמסיבת העיתונאים שקיימו ביקב שאל אחד הכתבים את אריק דה-רוטשילד, היינן הראשי והבעלים של היקב משנת 1974 ועד היום: "מהו היין הטוב ביותר ששתית בכל ימי חייך?".

בתואר הנחשק "250 היקביםהיין הישראלי שקיבל את הציון 90 ומעלה וזכה להגיע למעמד זה היה קברנה סוביניון LIMITED EDITION 2011 של יקב תבור (צילומים: יח"צ) הטובים ביותר מכל רחבי העולם", זכו רק יקבים שיינותיהם קיבלו את הציון 90 ומעלה... (צילומים: יח"צ)
בתואר הנחשק "250 היקביםהיין הישראלי שקיבל את הציון 90 ומעלה וזכה להגיע למעמד זה היה קברנה סוביניון LIMITED EDITION 2011 של יקב תבור (צילומים: יח"צ) הטובים ביותר מכל רחבי העולם", זכו רק יקבים שיינותיהם קיבלו את הציון 90 ומעלה... (צילומים: יח"צ)
היין הישראלי שקיבל את הציון 90 ומעלה וזכה להגיע למעמד זה היה קברנה סוביניון  2011 של יקב תבור (צילום: יח"צ) אריק דה-רוטשילד לא התלבט וענה מיד: "קיץ אחד כשנסעתי עם החברה שלי לבלות את סוף השבוע בחוף הים, נזכרתי בדרך ששכחתי לקחת כמה בקבוקי יין מהשאטו המשפחתי. לכן נאלצנו לעצור בפונדק דרכים שנקרא בדרכנו אל החוף, ושם רכשתי בקבוק יין בשניים-עשר פרנק. אני לא זוכר איזה יין זה היה, אבל זה היין הטוב ביותר ששתיתי אי-פעם". כך ענה אריק לכתב ההמום ושעשע את כל היושבים בחדר החביות. במהלך סוף-השבוע האחרון נזכרתי בקוריוז הזה כשקראתי את הניוזלטר שנשלח מהמגזין Wine Spectator. בניוזלטר דווח כי המגזין בחר בלא אחר מאשר ביקב תבור הישראלי, לאחד מ-250 היקבים הטובים בעולם, זאת לצד שמות מפוצצים כמו שאטו לאפיט רוטשילד, סאסיקיה, וגה סיציליה, פנפולדס ורוברט מונדאבי. בטוחני שלא רק אני שפשפתי עייני כאשר עיינתי ברשימת היקבים שזכו בטייטל המרשים. כנראה שגם אריה נשר, היינן של יקב תבור מיום היווסדו ב-1999, שפשף את עיניו נוכח הידיעה המשמחת. ידיעה אשר מביאה הרבה כבוד ליקב ולתעשיית היין הישראלית כולה.
תבור קברנה סוביניון 2011 - בקבוק
תבור קברנה סוביניון 2011 - בקבוק
היין הישראלי שקיבל את הציון 90 ומעלה וזכה להגיע למעמד זה היה קברנה סוביניון LIMITED EDITION 2011 של יקב תבור. היין הנבחר יוצג במהלך האירוע השנתי החשוב ביותר שמקיים המגזין מדי שנה - "New York Wine Experience", ויימזג לכוסותיהם של ייננים מפורסמים ובכירים בתעשיית היין העולמית - הזדמנות יוצאת-דופן נוספת לחשוף את תוצרי יקב תבור לקהל העולמי - הזדמנות המתווספת לשורה של הישגים בינלאומיים מרשימים אחרים אליהם התוודענו בשנה האחרונה בזכות יקב תבור ויקבים ישראלים גדולים נוספים ששמים את ישראל על מפת היין העולמית. אם כן, תבור קברנה סוביניון Limited Edition 2011 מייצג את פסגת העשייה של היקב. ענבי הקברנה נבצרים מחלקה קטנה ומיוחדת בכרם מלכיה שבגליל העליון, ברום של 700 מטרים מעל פני הים. אדמת הטרה-רוסה הסלעית בכרם זה מאלצת את הגפנים הנטועות "להזיע" בעת השתרשותן בין שברי הסלע. נתון זה תורם למורכבות היין אשר התבגר בחביות עץ אלון צרפתי למשך תקופה של 18 חודשים. הסיבה שבגינה נזכרתי בסיפור על שאטו לאפיט היא שגם אני פעם לקחתי בקבוק יין לחברה הראשונה שלי. אבל בניגוד לאריק דה-רוטשילד, ענבי המוסקט שגידל דוד שלי במושב נועדו אך ורק למאכל. אז קניתי את הבקבוק הכי רומנטי שנראה לי כנער באותה תקופה על המדף: רוזה פנינים של תבור. באותו הרגע זה היה היין הכי טוב שטעמתי, וכך זה נצרב גם בזיכרון עד היום. וזה, אם תרצו, מה שיפה ביקב תבור. אמנם הוא אינו היקב הכי גדול או הכי חדשני שיש לנו בארץ, אך הוא ללא ספק שומר באדיקות ובצניעות על יציבות והתקדמות. יקב תבור הוא משפחתי שמספק עניין לכל קהלי היעד המסתתרים בין שכבות האוכלוסייה: החל מסדרת הפנינים שבאה לספק מענה לאותם צעירים שרוצים לקחת "שמפנייה" לדייט בחוף הים, דרך סדרת "הר" שמציעה יין שולחני טוב במחיר הגון, וכלה בסדרות הגבוהות כמו אדמה וLimited Edition- שלא תביישנה אף מאורע, ומסוגלות לספק עניין רב לכל חך מיומן ככל שיהיה. אני לא יודע אם זה מה שראו העורכים ב-wine spectator לנגד עיניהם, אבל בשבילי זה מספיק כדי להכריז על יקב תבור כיקב מוביל בארץ ובעולם.