הייננים ערן פיק, דורון רב-הון וגבי סדן פותחים צוהר לתעשיית היין הצרפתית ולפילוסופיית הייצור העומדת מאחורי אזורי היין הגדולים של בורדו, בורגון ועמק הרון...

צרפת היא ממלכת היין הבלתי מעורערת. עם שורה של אזורי גידול מהחשובים בעולם, תרבות יין מפוארת ומגוון אדיר של סגנונות יין היא משמשת מודל לחיקוי ליצרני יין ברחבי העולם כולו. המרכז לתרבות היין של 'דרך היין' פותח קורס מיוחד שיאפשר לחובבי יין היכרות עמוקה עם מיטב יינות צרפת אותו יובילו שלושה ייננים מהמרתקים בישראל: בורדו של ערן פיק (MW) - יינן יקב 'צרעה', דורון רב הון - יינן יקב 'ספרה', וגבי סדן - יינן כרם 'שבו'.

קורס יין - היינות הגדולים של לואי ז'אדו, לפיט, רוטשילד, וויליאם פאבר, פרין, גיגל, בושארד, שאטו פוטנסק ועוד... (צילומים: יח"צ)
קורס יין - היינות הגדולים של לואי ז'אדו, לפיט, רוטשילד, וויליאם פאבר, פרין, גיגל, בושארד, שאטו פוטנסק ועוד... (צילומים: יח"צ)
היינות הגדולים של לואי ז'אדו, לפיט, רוטשילד, וויליאם פאבר, פרין, גיגל, בושארד ועוד רבים...(צילום: יח"צ)

הקורס הראשון שייפתח בחודש פברואר (קורס נוסף מתוכנן לחודש מאי) ויתפרש על-פני שלושה מפגשים, מיועד לחובבי יין שרוצים להרחיב את הידע, לטעום לעומק ולאורך הטרוארים והזנים, ולהבין את רזי היין הצרפתי: דרך אזורי היין הבולטים ברפובליקה, זני הענבים הנטועים בהם, שיטות הייצור והמסורות הנהוגות באזורי יין אלה שהפכו לחלק בלתי נפרד מתרבותה של צרפת ומתעשיית היין המפוארת שלה. במהלך הקורס ייטעמו מיטב יינות צרפת.

ערן פיק
ערן פיק

בורדו היא ערש תרבות היין העולמית. אזור מונומנטלי עוצר נשימה שיינותיו מהווים השראה הן לאוהבי יין באשר הם, והן ליקבים ולייננים בעולם כולו. מיקומה הייחודי של בורדו, סמוך לחוף האטלנטי ולצד נהר הג'ירונד, והגיוון האדמתי ממנו היא נהנית, הם שהופכים את האזור למקום לידתם של כמה מהיינות הגדולים בעולם. בין הנושאים בהם ידון המפגש: מה מיוחד כל כך ביינות בורדו?, כיצד לקנות יין מבורדו?, מהם המאפיינים של יין מבורדו?, מי הם השאטואים הנחשבים ביותר באזור?, ועוד.

דורון רב הון
דורון רב הון

בורגון היא חבל ארץ פסטורלי עוצר הנשמה בצפון-מזרח צרפת. בורגון היא מקום מולדתם של זן הפינו-נואר האדום וזן השרדונה הלבן מהם מייצרים באזור את המשובחים והנחשבים שביינות העולם כולו - יינות טרואר אלגנטיים ואניגמטיים בעלי פוטנציאל יישון ארוך טווח. בין הנושאים בהם ידון המפגש: מה הופך את יינות בורגון לכל כך פופולאריים?, כיצד לקנות יין מבורגון?, מה מאפיין יין מהאזור?, מי הם הדומיינים הנחשבים באזור?, ועוד.

גבי סדן
גבי סדן

עמק הרון הצרפתי נחשב לאחד מאזורי היין המרתקים והעתיקים בתבל, בו נטועות חלקות כרם מהבוגרות בעולם. בחלקו הצפוני מתהדר עמק הרון ביינות הסירה הגדולים מקוט-רוטי, הרמיטאז' וקורנס, ומצדו הדרומי מקדיש העמק לאפיפיור את יין ה'שאטונף דו-פאפ' הגדול המורכב ממסך זני ענבים אדומים שהבולטים בו הם ענבי הגרנאש, הסירה והמורבדר. הסוד שביינות הרון טמון במסורת ובטרואר הבלתי רגיל המצוי בעמק. בקורס ייפתחו מבחר מהיינות הגדולים של האזור. בין הנושאים בהם ידון המפגש: מהו סוד קסמם של יינות עמק הרון?, כיצד לקנות יין מהעמק המהולל?, מה מאפיין את יינות האזור?, מי הם הדומיינים הנחשבים בעמק הרון?, ועוד.

פרטים נוספים באתר 'דרך היין': www.wineroute.co.il