מעשה בצ'ייסר אחד (נגיד) יותר מדי, עורכת דין משכימת קום וכיור אמבטיה. אם לאבירם כץ לא היה אופי מברזל הוא היה מתנזר משתייה עד היום

אופיר ואלירן הם שני החברים הכי טובים שלי. את אופיר אני סוחב עוד מהתיכון, את אלירן מהצבא. החבר היחיד שלי מהתיכון, החבר היחיד שלי מהצבא. במרוצת השנים (כן, אני יודע שזה משפט שלא לגיטימי להוציא מהפה מתחת לגיל שלושים, אבל באמת ככה זה מרגיש) מסלול חייו של כל אחד מאיתנו הלך למקומות קצת אחרים, כך שסתם פגישה לבירה חברית הפכה מכרוניקה יומיומית למאורע חגיגי. לפני כמה שנים נפגשנו אחרי שלא ראינו אחד את השני יותר מדי זמן. לא זוכר איך הערב התחיל (גם לא בדיוק זוכר איך הוא נגמר) אבל בסופו נחתנו ברוטשילד 12. כמו נוהל "אדמה בוערת", אפרופו חברים מהצבא, ברוטשילד 12 היה לנו באותה העת נוהל לפיו אין דבר כזה צ'ייסר ריק. אתה לא רוצה לשתות? תשאיר את הצ'ייסר מלא. אבל ברגע שהצ'ייסר התרוקן- כבמטה קסם הוא מתמלא מעצמו. ובכל זאת, לתת לחתולים שמנמנים שכמותנו לשמור על השמנת זה, אפעס, לא הרעיון הכי מבריק בעולם. רוצה לומר: לסמוך על שיקול הדעת שלנו כשמולנו מונח צ'ייסר מלא כל טוב, זה כמו לסמוך על איראן שפיתוח הנשק הגרעיני שלה הוא רק להגנה עצמית. אז שתינו ושתינו והיינו כבר שיכורים, ואז שתינו עוד. ועוד. או שאולי זה הייתי רק אני.

המחבר חוגג פורים
המחבר חוגג פורים
המחבר חוגג פורים את החזרה הביתה אני זוכר במעומעם. אני רק זוכר שבבוקר, מוקדם מדי בבוקר, זוגתי דאז (שהייתה מתעוררת ממש מוקדם מדי, עורכת הדין) נישקה אותי לפני שיצאה לעבודה ושאלה "מאמי...? הכל בסדר? הקאת קצת בלילה?" ואני, כמו כל גבר שחזר שיכור מדי ומאוחר מדי, עשיתי את הדבר ההגיוני המתבקש ועניתי "מה פתאום? הכל בסדר." מה ששכחתי היה שגילינו בעיה קלה בכיור של האמבטיה איזה יומיים קודם לכן. "אתה זוכר שיש לנו סתימה בכיור, נכון מותק? ושאם אתה מקיא שם בלילה, לא כדאי לשקר לי בבוקר...." ואז קיבלתי את המבט הזה שכל גבר ששתה דרינק אחד יותר מדי בחייו מכיר. אוי. פתאום רסיסי הזכרון החלו להתחבר. הייתי כל כך שיכור שלא הייתי מסוגל לעשות את הצעד וחצי הנוספים להקיא באסלה, וכך הקאתי לנו בתוך כיור האמבטיה. שכחתי שהייתה סתימה. את המשך אותו הבוקר אני לא מאחל גם לשונאיי. לקום עם הנגאובר נוראי ולרוקן את הכיור מקיא שעמד משך הלילה. קיא, אם היה לכם ספק, בניגוד ליין, ממש לא משתבח עם הזמן, ואז לפתוח את הסתימה. ניחא לשתות קצת יותר ממה שהתכוונת, ניחא להקיא. אבל לקום בבוקר שאחרי, ובמקום להתכחש לכל מה שאירע אמש, לנקות את הקיא מהכיור - נשבע לכם שאם לא היה לי אופי מברזל הייתי מבטיח לעצמי שמהיום אני מתנזר משתייה. לזכותי יאמר שלמדתי את הלקח. מאז אני דואג שבדירה שלי השירותים יהיו קרובים יותר מהכיור של חדר האמבטיה, ולא מתעסק יותר עם עורכות דין שקמות בשבע בבוקר.