חברי מועצת סנהדרינק משוטטים בין חנויות המשקאות ברחבי הארץ ומביאים לכם את הסיפורים הקטנים שמאחורי העסקים. והפעם: המרתף של רוזנר...

'המרתף של רוזנר', החנות הכפר-סבאית הוותיקה, היא בעצם עסק משפחתי הפועל זה שלושה דורות. כבר למעלה מ-60 שנה שמשפחת רוזנר משווקת משקאות אלכוהוליים ויינות, ובעצם מחנכת דורות שלמים לאהבת יין ומשקאות. בתחילה עמד העסק לממכר משקאות חריפים ויינות בפינת הרחובות ויצמן ורוטשילד בעיר, ולאחר מכן עבר לאזור התעשייה כפר סבא ברחוב התעש פינת יוחנן הסנדלר. רק בשנת 2000 עבר 'המרתף של רוזנר' לחנות הגדולה והמרווחת שנמצאת מאז ברחוב יוחנן הסנדלר 2 בכפר-סבא. העסק המשפחתי עובר מדור לדור וכיום עומדים בפרונט יניב רוזנר ואשתו תחת הצל הענק של יהודה ויפה, ההורים, כאשר העסק עדיין מתנהל כמו העסקים של פעם - כולם מכירים את כולם, הלקוחות הם ממש חברים, המקצועיות מעל לכל וכולם רואים בחנות מפעל חיים ולא עוד איזה ג'וב בדרך.

המרתף של רוזנר - הפתעות שנאספו עם השנים, במיוחד בקטגוריית הוויסקי, הוודקה, הקוניאקים והיינות המיוחדים  (צילום: יח"צ)
המרתף של רוזנר - הפתעות שנאספו עם השנים, במיוחד בקטגוריית הוויסקי, הוודקה, הקוניאקים והיינות המיוחדים  (צילום: יח"צ)
הפתעות שנאספו עם השנים, במיוחד בקטגוריית הוויסקי, הוודקה, הקוניאקים והיינות המיוחדים  (צילום: יח"צ)

יניב רוזנר, בן הדור השלישי, כבר ממש נולד לתוך הבקבוק, עבר הכשרות בקורסים שונים ללימודי יין, אלכוהול ובירה בכל רחבי העולם, הרבה יותר מאשר למד אי-פעם בבית-הספר (...). יניב מבשל בירה בבית כבר כמה וכמה שנים, וביחד עם אביו יהודה הם בוחרים יקבים קטנים ברחבי הארץ, מבקרים וטועמים ויחד איתם מבקבקים גרסאות ייחודיות מהיקבים במיוחד עבורם. כך יכולים לקוחות החנות ליהנות מיינות איכותיים בלעדיים לחנות במחירים טובים ונוחים.

המרתף של רוזנר
המרתף של רוזנר

ה'פלטינום' של רוסקי סטנדרט היא וודקה סופר-סופר פרמיום שנמכרת במחיר שווה לכל נפש של 80 ₪ פלוס. את הקרדיט לשמה של הוודקה זוקפים לזכותו של הצאר הרוסי שדרש לייצר סטנדרט קבוע וגבוה ליצור וודקה רוסית איכותית. שם הוודקה, כאמור, מוקדש להחלטה היסטורית זו שקצת הלכה לאיבוד עם השנים בעקבות כל המהפכות והמונופולים.

הפלטינום עצמה היא וודקה עדינה, חלקה ורכה בעלת רעננות לא נגמרת וניחוחות ארומטיים מעודנים, כמעט לימוניים, שהופכים את השתייה לעונג. לאחר תהליך הזיקוק עוברת הוודקה סינון דרך יוני כסף ומקבלת את המרקם הייחודי והעומק שלה.

כששאלתי את יניב איך אנשים מגיבים ל'רוסקי סטנדרט פלטינום', הוא ענה שהם רק צריכים לטעום. הבקבוק, אמנם, דומה מאוד לרוסקי הרגילה, אך פה מדובר בוודקה סופר-פרימיום שיכולה לשים בצל כל וודקה בטעימה עיוורת. הלקוחות שפשוט הולכים למדף ולוקחים אותה הם מביני עניין, בעוד היתר צריכים הסבר קטן או טעימה ואז הכל כבר ברור.

ים של הפתעות

ב'מרתף של רוזנר' תמצאו 8000 סוגי יין ועשרות סוגי בירה לצד אלכוהול איכותי. החנות מפעילה מועדון לקוחות רחב שנהנה ממבצעים ייחודיים, מערבי טעימה והרצאות מקצועיות. בזכות הפעילות ארוכת השנים אפשר למצוא בחנות הזו הפתעות שנאספו עם השנים, במיוחד בקטגוריית הוויסקי, הוודקה והקוניאקים המיושנים, וכמובן - ביינות המרתף המיוחדים. גם קטגוריית הבירה ב'מרתף של רוזנר' מעוררת צימאון ומעבר למבחר של הבירות הנפוצות והמוכרות תמצאו כאן גם אוסף נהדר של בירות קראפט מרחבי העולם וכמובן גם ממבשלות בוטיק ישראליות מצטיינות.

המרתף של רוזנר. יוחנן הסנדלר 2, כפר-סבא