ג'וני ווקר, הוויסקי הרשמי של מרוצי הפורמולה 1, מוביל את תרבות הנהיגה האחראית ועושה לכם בית-ספר (לנהיגה). יוסי בוזנח מתדלק

עיניכם אינן מטעות אתכם, מותג הוויסקי הנמכר בעולם, ג'וני ווקר הפך השנה לוויסקי הרשמי של הפורמולה 1, מרוצי המכוניות המהירים והמתקדמים בעולם. אם חשבתם שבמקום דלק מרוצים יתדלקו את הנהגים בוויסקי, אז לא.

אם נוהגים מהר, שותים באחריות גדולה יותר (צילום: יח"צ)
אם נוהגים מהר, שותים באחריות גדולה יותר (צילום: יח"צ)
אם נוהגים מהר, שותים באחריות גדולה יותר (צילום: יח"צ)   כמו שבטח היה אומר איזה חבר הכנסת זריז כאן בארץ ומטרפד כל אפשרות שכזאת... אז לא כך, נהפוך הוא, ג'וני ווקר בחרו לקחת לעצמם תפקיד מרכזי בהכוונה לשתיה באחריות, בהשפעת אלכוהול על כושר הנהיגה ובהעלאת המודעות לנהיגה רק כשהנהג בשליטה מלאה. כן ישתו ג'וני ווקר באירועים רשמיים המאורגנים על-ידי התאחדות המרוצים העולמית, ובהחלט ישתו ג'וני ווקר באירועי ההסברה והקוקטיילים האין-סופיים של הקרקס המהיר בעולם, אך המטרה העיקרית של האנשים מאחורי ג'וני ווקר היא למקד את כל פעילותה בהסברה אודות שתיה מתונה ועל הסכנות הכרוכות בנהיגה במצבי חוסר שליטה. כן, ברור שהמטרה העיקרית היא להגיע לקהל הצופים העצום שיש לפורמולה 1 באסיה המתפתחת, בעיקר בסין ובהודו, אך לקבל הסבר ממיקה האקינן, אלוף העולם בפורמולה 1 בשנים 1998 ו-1999, ומהנהגים האהובים עלי בהיסטוריה של מרוצי הפורמולה 1 אי-פעם - תודו שזה קצת יותר יעיל, בעל מסר מקצועני וספורטיבי ומקרב אל המטרה של נהיגה אחראית, מאשר כל סטיקר אזהרה מטופש שמדביקים לבקבוק וויסקי. האקינן קיבל על עצמו לפני כשנתיים את תפקיד שגריר ג'וני ווקר לנהיגה אחראית ומאז הוא מסתובב בעולם ומסביר את החשיבות העצומה שיש לנהיגה בשליטה מלאה ולהימנעות מוחלטת מנהיגה תחת השפעת אלכוהול. ההיסטוריה של ג'וני ווקר ופורמולה 1 הינה ארוכת שנים והחלה עם הקמתה של קבוצת המרוצים "רוב ווקר רייסינג טים" שנוסדה על-ידי רוב ווקר, נכדו של אלכסנדר ווקר ונצר לשושלת ג'וני ווקר. ווקר הזה לא הלך בדרכי הוויסקי של המשפחה והקים בשנת 1953 את קבוצת המרוצים הפרטית המוצלחת ביותר בעולם אי-פעם, תוך שהוא משתף פעולה עם נהג המרוצים האגדי סטרלינג מוס אשר הביא לקבוצה את הניצחונות במרוצי הגראן-פרי, לראשונה אי-פעם עבור קבוצה פרטית, והישג שעד היום לא שוחזר. מותג הוויסקי ג'וני ווקר החל בשיתוף הפעולה שלו עם עולם הפורמולה 1 לפני כעשור כשהפך לספונסר הרשמי של קבוצת המרוצים "מק'לארן" ואיתה הוא ממשיך גם כיום, כשהשנה הפך לוויסקי הרשמי של מרוצי הגראן פרי. אז כמו שאומרים החברים בג'וני ווקר, אם אתם שותים, שתו בהנאה ופשוט תתרחקו מההגה.