מותג הוויסקי 'שיבאס ריגאל' השיק לאחרונה את הבייבי החדש: 'שיבאס ריגאל מיזונארה'. מירה איתן הלכה לטעום וחזרה למערכת מתנדנדת רק כדי לספר...

מותג הוויסקי הפופולרי 'שיבאס ריגאל' מלווה את עולם המשקאות כבר שנים רבות והפך עם הזמן לאחד ממותגי הוויסקי היוקרתי המובילים בעולם, אם לא הראשון שבהם. כזה שמהווה מרכיב חיוני ביותר בצמיחת קטגוריית הוויסקי הסקוטי בעולם. כן, כן, ללא ספק מדובר בקלאסיקה אמיתית.

שיבאס ריגאל מיזונארה - בכל שנייה נמכר בקבוק שיבאס ריגאל בלמעלה מ-150 מדינות שונות ברחבי העולם... (צילום: יח"צ, שוקה כהן)
שיבאס ריגאל מיזונארה - בכל שנייה נמכר בקבוק שיבאס ריגאל בלמעלה מ-150 מדינות שונות ברחבי העולם... (צילום: יח"צ, שוקה כהן)
שיבאס ריגאל מיזונארה. בלנדד וויסקי מצוין למתחילים, אבל ממש לא רק להם...   (צילומים: יח"צ, שוקה כהן)

בשנים האחרונות התרגלנו כבר לוויסקי יפני, אותו מייצרים לפי הדוקטרינה הסקוטית, ומיישנים בחביות עץ אירופאיות או אמריקאיות. והנה, בימים אלה, התחכמו להם אנשי הוויסקי הסקוטי 'שיבאס ריגאל', והשיקו את 'שיבאס ריגאל מיזונארה', הוויסקי הסקוטי הראשון המיושן בחביות עץ אלון יפני מסוג 'מיזונארה'. גימיק חביב וייחודי, שהופך את הוויסקי המדובר למבוקש בקרב אספנים.

 
ביג אין ג'פאן

שיבאס ריגאל מיזונארה
שיבאס ריגאל מיזונארה
החביות היפניות, הנחשבות לנדירות, נבנו מזן של עצי אלון הגדלים באי הוקאידו ביפן. לרוב מיוצרות החביות הללו מעצי מיזונארה בני למעלה מ-200 שנים, והן ידועות באופיין הוונילי הייחודי, ובמגע עדין שלהן שאמור להשאיר את הוויסקי במרקם חלק ולהוסיף לו ארומה עשירה ושונה במקצת.

לדברי קברניטי 'פרנו ריקארד' השיבאס הזה בן 12 שנה למרות שעל גבי התווית לא מצוין הגיל, זאת מאחר שהם מעדיפים שהפוקוס יהיה על הטעם ועל סוג העץ ולא על הגיל. קצת מוזר (...). אגב, היפנים החלו ליישן במיזונארה, שנקרא גם אלון מונגולי, רק כאשר הופסקה אספקת החביות האירופאיות או האמריקאיות, בעקבות מלחמת העולם השנייה. האלון הזה לא נחשב לאידאלי לצורך יישון וויסקי מאחר שהוא מלא במים ובעל מרקם ספוגי. אפשר לעשות ממנו חבית רק כאשר הוא מגיע לגיל 200 בערך. בגלל ה"ספוגיות" שלו הוא נקרא 'מיזונארה': מיזו - מים, נארה - אלון.

שיבאס ריגאל מיזונארה
שיבאס ריגאל מיזונארה

הוויסקי מורכב מתערובת של סינגל מאלטים שונים וגריין וויסקי, שנבחרו בקפידה על-ידי המאסטר דיסטילר של המזקקה ועוזריו. בהמשך עובר הוויסקי ליישון בחביות עץ האלון היפני, ואלה מעבירות את אופיין המתובל והמעודן לוויסקי.

יש לו ארומה די עשירה ופירותית של הדרים, אגסים ותותים, מעט דבשיות בתוספת אגוזיות נעימה, וסיומת מתקתקה, די ארוכה, חלקה ונעימה - מה שהופך אותו לוויסקי מצוין למתחילים. לארץ הגיעו בסך-הכל 4,000 בקבוקים, וכל הסיפור הזה, שמגיע בבקבוק יפהפה עם תווית בצבע טורקיז, מוצע במחיר לגמרי סביר.

שיבאס ריגאל מיזונארה מצטרף לפורטופוליו הרחב של שיבאס ריגאל בישראל בו ניתן למצוא מבחר מותגים, ביניהם: שיבאס ריגאל 12 שנים, שיבאס ריגאל אקסטרה, שיבאס ריגאל 18 שנים, שיבאס ריגאל אולטיס, ושיבאס ריגאל 25 שנים.

שיבאס ריגאל מיזונארה. מחיר: 215 ‏‏₪