לכבוד החורף בוחרים חברי מועצת סנהדרינק את הדרינק החום שעושה להם חם בלב. והפעם: נמרוד שיין עם וויסקי מקאלן 12...

מה הם הגורמים הקובעים עבור אדם מה יהיה המשקה האהוב עליו. הצטברות של איזה נסיבות יתיישבו בסדר הנכון על-מנת שדווקא הבקבוק הזה והנוזל השמור בו, למעלה מכל בקבוק אחר, יהיה הבחירה המועדפת עליו מכול התוויות הפתייניות המסודרות על המדף?

הטעם המתקתק, אך עם זאת אלגנטי, הניחוחות הקלים, אך עם זאת עדיין כאלה המצליחים לשמור על רמה גבוהה של טסטוסטרון... (צילומים: יח"צ)
הטעם המתקתק, אך עם זאת אלגנטי, הניחוחות הקלים, אך עם זאת עדיין כאלה המצליחים לשמור על רמה גבוהה של טסטוסטרון... (צילומים: יח"צ)
"הטעם מתקתק ואלגנטי והניחוחות קלים, אך עדיין מצליחים לשמור על רמה גבוהה של טסטוסטרון..." (צילום: יח"צ) ובכן, אין לי מושג, ואני מניח כי ממש בשעה זו, בכל משרדי השיווק של פחות או יותר כל מזקקה בגלובוס יושבים רכונים כרגע על המקלדת מאות קופירייטרים ויועצי תדמית על-מנת למצוא את הנוסחה האסטרטגית הנכונה לדחוף דווקא את המשקה שלהם לגרון של קהל היעד הצמא. אצלי זה הסינגל מאלט מקאלן 12, המגיע אלינו כל הדרך מחבל הארץ ספייסייד שבצפון-סקוטלנד, איפה שרוב החבר'ה שעושים וויסקי טוב מתגודדים שיכורים. למרות שעוד מעט הוא בן 200 שנה, אני מניח שעד לא מזמן הוא היה מוכר הרבה פחות מכמה מותגים אחרים המסתובבים בברים שלנו. כך, עד שלפני שלוש שנים בערך נשכב ג'יימס בונד בכבודו מלנכולית על בר באיזה חוף בפיזדילוך ומשך מאחורי הדלפק את הבקבוק שאני כל-כך אוהב. אחר-כך מקאלן ממשיך ומופיע לפחות עוד פעמיים במהלך הסרט ובגרסאות היקרות יותר. אני זוכר לפחות פעם אחת שהוא חיבק בקבוק בבית של M ועוד פעם אחת כשראול סילבה הנבל בגילומו של חאווייר ברדם אף מציין מפורשות שהוא יודע שזה הוויסקי שהבונג אוהב במיוחד. לא עוד מרטיני מעורבב ולא מנוער, רשמו לעצמכם מקאלן 12 ישר מהבקבוק.
וויסקי מקאלן 12 - בקבוק
וויסקי מקאלן 12 - בקבוק
כשפגשתי לפני כשנה את הצעירה הנמרצת – מי שהיתה שגרירת מקאלן למזרח-התיכון הגברת פטסי כריסטי - במסעדה המצוינת של חיים כהן, היא נשבעה בנקיטת חפץ שמקאלן לא שילמו אף לא פאונד אחד עבור המחווה היחצ"נית. היא סיפרה שבימאי הסרט אוהב כל-כך את המשקה הזה, שכל מה שהוא ביקש מהבוסים שלה עבור הסרט זה רק ארגז אחד של וויסקי. ושלא היה להם מושג שהוא עומד לקבל זמן מסך. אחר-כך הוא קיבל הזמנה חגיגית להקרנת הבכורה בלונדון, וכשהתווית שהוא מוכר הופיעה לראשונה על המסך, הוא עמד ומחא כפיים בהתרגשות. אגב, היא גם סיפרה כי מותג בירה מסוים שילם כמה מיליונים רק על-מנת שלשבריר שנייה יופיע צבע הבקבוק המזוהה כל-כך גם המותג בידיו המסוקסות של בונד. זה מה שפטסי סיפרה לי כשהייתי עסוק בפירוק הצלעות המעולות שהכין לנו מר כהן. אני נוטה להאמין לה. גם כי כשאני שיכור אני נוטה להאמין לנשים צעירות, אבל בעיקר משום שמיד כשנפגשנו פצחתי בפניה בגילוי נאות שהוויסקי שהיא מוכרת ללובשי השמלות בדובאי הוא ממילא האהוב עלי, ואין לה צורך להרבות בדיבור, רק במזיגה. לא אלאה אתכם בהבדלים העבים בין שנות היישון של הסינגל מאלט המצוין הזה, רק אומר שאחרי 21 שנים בחביות שרי וברבן מעושנות, המקאלן פיין אוק הוא קוניאק לכל דבר ועניין, אז למה לא לשתות פשוט קוניאק טוב במקום וויסקי שעולה למעלה משלוש אלפיות לחתיכה. היי, גם כך הבקבוק הקלאסי שחוגג בת-מצווש עולה בדיוק עשירית ממנו, ונותן עבודה מצוינת לבלוטות הטעם והכבד. אז נחזור להתחלה. איך אני הגעתי לבקבוק הזה? ומה הפך אותו לנוזל הענברי האהוב עלי? אני חושב שערב אחד בבר ה-JOKER בבעלותו של ישראלי לשעבר ב- Puerto Olímpico בברצלונה עשה את ההבדל. למרות שבתוך הבר המעושן והרועש רקדו עלמות חן בתוך כלובים, אנחנו ישבנו בחוץ ושתינו עם ראובן (שבשמו הקטלוני החדש נקרא בשפת המקומיים רוּבֶּן) כל מיני בקבוקים גנריים אחרים. עד שהוא הלך אל הבר וקבע שיש בקבוק אחד שדווקא אתו אנחנו חייבים לסיים את הערב, לפני שאנחנו תופסים מונית חזרה למלון. זה היה כמובן הבקבוק הקלאסי של המקאלן 12. אהבה משלוק ראשון. הטעם המתקתק, אך עם זאת אלגנטי, הניחוחות הקלים, אך עם זאת עדיין כאלה המצליחים לשמור על רמה גבוהה של טסטוסטרון, כמובן חתיכת היסטוריה ואצולה אלכוהולית במחיר שווה לכל נפש, ואפילו סיפור אישי על ערב מצחיק במיוחד עם רוּבֶּן וחברים. בשל כל אלה, בחרתי מקאלן 12.