יאיר גת טעם כמה יינות שיוצרו במהדורות מיוחדות עבור הדיוטי פרי וממליץ לכם איזה בקבוק יין כדאי להביא במתנה למארחים שלכם בחו"ל...

חלק גדול מכל ביקור שלי, חודשי או לא, בנמל התעופה מוקדש לסיבוב קטן בדיוטי פרי. גם אם יש לי רשימת קניות מגובשת, גם כדי להתעדכן במהדורות המוגבלות שכל יצרן משקאות שמכבד את עצמו מציע לציבור הנוסעים וגם כדי לטעום משהו...

אם נכנסים למחלקת היין בדיוטי פרי, אפשר למצוא בה לא מעט הפתעות... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
אם נכנסים למחלקת היין בדיוטי פרי, אפשר למצוא בה לא מעט הפתעות... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
אם נכנסים למחלקת היין בדיוטי פרי, אפשר למצוא בה לא מעט הפתעות... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

בשנה האחרונה הרחיבה החנות, שגם ככה מפעילה מחלקת יין לא קטנה, את חטיבת היינות שלה, וכיום אפשר למצוא בה עשרות יינות שנעשים על-ידי יקבים קטנים ובינוניים כמו: טוליפ, מירון, תמיר, קטלב, ספרה וזאוברמן, לצד מהדורות מיוחדות של יקבים גדולים ומסחריים. עושה רושם שעל-מנת ליצור את המגוון המרשים הזה, הנמיכו יוצרי הרשימה את הרף בכל מה שקשור לעניין ומקוריות, למרות שלצד לא מעט יינות בינוניים, אפשר למצוא בה לא מעט הפתעות.

יקב תניא מאיר אריאל קברנה סוביניון 2011 - בקבוק
יקב תניא מאיר אריאל קברנה סוביניון 2011 - בקבוק
יקב תניא

אין מתבקש יותר מאשר להציע בנמל התעופה, יינות שהתוויות שלהן הן איורים של מאיר אריאל ז"ל. האיש שכתב שבאמת עושה לו טוב לראות מטוס גדול ממריא דרך דמעה שקופה. זרים לא יבינו זאת, אבל בשביל ישראלים שירצו להביא בקבוק יין במתנה למארחים שלהם בחו"ל, מדובר בעסקת חבילה נהדרת: גם יין, גם איור וגם סיפור. מתוך יינות הסדרה טעמתי את הקברנה סוביניון 2011 – יין עם ריחות פרי בשל, עשן ועשבים יבשים, טעמים מפותחים שמבליטים חמיצות גבוהה וסיומת מרירה ואגרסיבית. תניא, קברנה סוביניון 2011. מחיר: 52.9 $.

יקבי כרמל קברנה סוביניון 2014 - בקבוק
יקבי כרמל קברנה סוביניון 2014 - בקבוק
יקב כרמל

מסדרת Mount Carmel שמייצגת את היקב בחנות, טעמתי שני יינות: קברנה סוביניון 2014, יין מסחרי ונעים לשתיה עם ריחות של פירות אדומים טריים ועשבי תיבול וטעמים רעננים; וקברנה סוביניון שיראז רזרב 2012, שהיה מורכב יחסית עם ריחות מאופקים של פירות אדומים ושחורים, תבלינים ועלים יבשים, מרקם רך, חמיצות טובה וסיומת מהנה. Mount carmel, קברנה סוביניון 2014. מחיר: 15.9 $. Mount carmel, קברנה שירז 2012. מחיר: 39.9 $.

יקב תשבי גם שני היינות של תשבי, תחת התווית Limited Edition הולכים על הצד הפירותי והחביב. קברנה סוביניון 2014 הוא יין מהנה, מאוזן וצנוע עם ריחות מתונים של פרי בשל, פרחים ותבלינים, מבנה לא מכביד, טעמי פרי ישירים שנתמכים בחמיצות טובה וסיומת מלאת חיים. לקריניאן 2014 שנעשה בתוספת חמישה עשר אחוז קברנה סוביניון, יש ריחות מקסימים של פירות כהים טריים ופרחים, חמיצות טובה מאוד וטעמי פרי מהנים במיוחד. תשבי,limited edition , קברנה סוביניון 2014: מחיר: 39.9 $. תשבי,limited edition , קריניאן 2014. מחיר: 39.9 $.

יתיר תל ערד 2012 - בקבוק
יתיר תל ערד 2012 - בקבוק
יקב יתיר

לא צריך להיות מומחה גדול כדי לדעת שיתיר הוא אחד היקבים האיכותיים בישראל, וקצת יותר חשוב לטעמי: אחד המקוריים שבהם. תל ערד 2012 שנעשה ברובו מענבי סירה עם תוספת של מורבדר, מסכם בקצרה ובקלילות יחסית חלק מהמאפיינים של יתיר: ריחות של פירות בוסר, פירות סגולים, אבק שריפה, עשן ועשבי תיבול מאובקים, טעמים עמוקים של פירות סגולים טריים, חמיצות טובה וסיומת מהנה. יתיר, תל ערד 2013. מחיר: 59.9 $.

יקב אסף מויסה 2011 - בקבוק
יקב אסף מויסה 2011 - בקבוק
יקב אסף

מויסה 2011 של יקב אסף מרמת הגולן נעשה מענבי קברנה סוביניון שגדלו בכרם יחיד, על אדמת בזלת בשם 'מויסה'. ליין שהתיישן שנתיים בחביות יש ריחות מפותחים של פירות בשלים, פירות יבשים, קרמל, עלים יבשים ועשן. המבנה רך, המרקם מלטף, החמיצות שלו נעימה והסיומת ארוכה ומרירה מעט. למרות הנטייה שלו לבשלות יתר, מדובר ביין שמציע הרבה מאוד אופי ועניין. אסף, Moise 2011. מחיר: 75.9 $.

יקב לוינסון עם כל הכבוד למהדורות המוגבלות והמיוחדות של היקבים המסחריים, גראז' דה פפה, פטיט סירה VE 2014 של לוינסון שהעשייה שלו כללה תסיסה של אשכולות שלמים, הוא יין מיוחד באמת. יש לו ריחות עמוקים של פירות אדומים ושחורים, פרחים, אדמה, אבק שריפה ועץ קלוי. הטעמים מאוזנים והרמוניים, טעמי הפרי עסיסיים, החמיצות טובה והסיומת ארוכה וחרוכה מעט. לוינסון, גראז' דה פפה, פטי סירה 2014. מחיר: 89.9 $.

דלתון קברנה-שיראז 2013 - בקבוק
דלתון קברנה-שיראז 2013 - בקבוק
יקב דלתון

ספיישל אדישן קברנה–שיראז 2013, הוא יין מודרני, פירותי ומתובל עם ריחות מפתים של פירות אדומים ושחורים, עשבי תיבול, פרחים ותבלינים מתוקים. המגע שלו עם החך נעים, טעמי הפרי העסיסיים מאוזנים בחמיצות נעימה, המבנה רך והסיומת ארוכה ומתובלת. יין רענן ומהנה שמבטא עשייה מקצועית ופרי איכותי, יותר מאשר מקוריות או עניין, אבל מצד שני, קשה מאוד שלא לחבב אותו. דלתון, ספיישל אדישן 2013. מחיר: 39.9 $.