שמוליק וולברג מכין טום קולינס קלאסי עם ג'ין זעפרן צהוב ומיוחד - התוצאה: קוקטייל נהדר וצבעוני במיוחד

גל הג'ין ששוטף את העולם (וגם קצת מתחיל בארץ), חשף בפנינו בקבוקים מעניינים שבהחלט הרחיבו את המנעד של המשקה הנפלא הזה. שלא כמו הנסיונות הלא מוצלחים שנעשו עם וודקה (וודקות בטעמים ותיבולים שונים), מעצם היות הג'ין משקה מתובל בבסיסו, נוצר פתח להרבה משחק שכאמור הוליד משקאות מסקרנים ומפתיעים. היו גם נפילות, ולפעמים נעשו משחקים קיצוניים מידי בעיני, שהעלימו את ה-DNA הבסיסי של המשקה, ולכן, כשנתקלתי בג'ין זעפרן מבית גבריאל בודייר , שהחל להתאזרח בארץ, הרמתי גבה, אבל הופתעתי לטובה.

מפתיע לטובה. ג'ין זעפרן
מפתיע לטובה. ג'ין זעפרן
מפתיע לטובה. ג'ין זעפרן החברה בת 140 השנה נוסדה ב-1874 וקיבלה את שמה עת קנה אותה גבריאל בודייר ב-1909. היא עוסקת בעיקר בייצור ליקרים טבעיים כמו קרם דה קסיס ותזקיקים כמו מאר דה בורגון ומושבה בדיז'ון שבצרפת. ב-2008 הושק הג'ין זעפרן שיוצר על פי מתכון עתיק שהתגלה בארכיון החברה. בטעימה נקייה התברר לי לשמחתי שנעשה שימוש מושכל ומתון בתבלין היקר, והוא משתלב נהדר בשאר התבלינים הבסיסיים. התוצאה היא משקה עגול ומאוזן והשוני הייחודי מול רוב בקבוקי הג'ין הוא הצבע הענברי שהתבלין נותן.

מבחן הקוקטייל

תהיתי כמה מסקרנת יכולה להיות ההשוואה של סוגים שונים של ג'ין באותה צורת הגשה. הכנתי קולינס (דיברנו כבר על משפחת קולינס שהיא צורת הכנה והגשה)  קלאסי עם הג'ין המדובר והטעם בעיני נפלא. אז הנה מתכון לקולינס זעפרן. מערבבים בשייקר: 50 מ"ל ג'ין זעפרן 25 מ"ל מיץ לימון 25 מ"ל מי סוכר 15 מ"ל חלבון ביצה (לא חובה ואם כן לנער בלי קרח על מנת להקציף) מוסיפים קרח ומנערים שנית על מנת לקרר מסננים לכוס הייבול מלאה בקרח ומשלימים עם מעט סודה. קישוט אופציונלי - חוטי זעפרן כמובן (אבל רק אם אתם עשירים).