זיו לנצ'נר יוצא למסע דילוגים קולינארי, מצמיד מנה לכוס יין וממשיך הלאה. הפעם הוא הולך על כוס גרנאש של יקב סוסון ים ליד שרימפס בעלי בננה של מסעדת טאיזו…

על המגבלה המובנית שלה, 'טאיזו' מתגברת בקלות. לא סתם מתגברת עליה, מתעלמת ממנה. מסעדת השף היקרה הזאת ממוקמת, תכלס, בפאתי לובי של בית משרדים, על כביש ראשי מדי וסואן מדי בתל-אביב. אבל כשנכנסים אליה, נשאבים אליה, מתרככים ממבט בפריטי העיצוב הנאים על תקרתה וקירותיה ואפילו שאון הסועדים שממלא אותה מסבר את האוזן, רחוק כל-כך משאון החוץ הנורא. אלא שמסעדת טאיזו המתמחה במטבח אסיאתי מתגנבת ללב (וגם לכיס, אבל זה כבר סיפור אחר, כואב יותר...) בזכות טעמיה. הברקות הראש של השף יובל בן נריה וביצועי הידיים הטובות של צוותו יוצרים את אחת הפרשנויות המקומיות המעניינות והאנינות למאכלי רחוב דרום-מזרח אסיאתיים. וגם דמיון הוא תבלין חשוב.

טאיזו - הגרנאש הזה עמוק, עגול, מתקתק ונעים לשתייה, אבל כאן הוא נאלץ להתעמת עם טעמים שהולמים בפה...
טאיזו - הגרנאש הזה עמוק, עגול, מתקתק ונעים לשתייה, אבל כאן הוא נאלץ להתעמת עם טעמים שהולמים בפה...
הגרנאש הזה עמוק, עגול ונעים לשתייה, אבל כאן הוא נאלץ להתעמת עם טעמים שהולמים בפה... (צילום: יח"צ)

המנה המבוקשת היתה הפעם שרימפס בעלי בננה (118 שקל), שהיא, למעשה, שרימפס על עלה בננה ענקי, או כפי שהדגיש המלצר האדיב שהציג את ההרכב: "את העלה פחות אוכלים". השרימפס העסיסיים אך הלא-רבים, לדאבון הלב, שטו ברוטב חריף מצוין עם קארי אדום, בין השאר, כשעלים ירוקים מלווים מהצד ושבבי קוקוס מלמעלה. אחרי סחיטת פלח לימון על הכל, המנה העשירה, הסוערת והמאתגרת נאכלת בשקיקה, בסיוע אורז לבן שמבקש למתן את עוצמתה.

סוסון ים גרנאש לימיטד
סוסון ים גרנאש לימיטד

במובן זה, כוס היין שנבחרה - גרנאש של יקב סוסון ים (54 שקל) - נקלעה להתמודדות לא קלה. היינות של סוסון נוטים להקסים אותי כי הם תמיד נחווים מעניינים ונבונים. הגרנאש הזה עמוק, עגול, מתקתק ונעים-נעים לשתייה, אבל כאן הוא נאלץ להתעמת עם טעמים שהולמים בפה, מצד המאכל האסתטי שבעלה הבננה. וכך, נדרשה תשומת לב מיוחדת כדי להתענג על איכויותיו.

ריכוז, חריצות וכח רצון גויסו למשימה, ואני שמח לבשר כי עמדו בה. גם אם השרימפס בעלי בננה והגרנאש לא נולדו לשתף פעולה, אצלי הם עשו זאת, עד הנגיסה והלגימה האחרונה, בהצלחה. כשיש לך שני דברים טובים ביד, והתנאים מסביב נוחים ומקצועיים, אין לך סיבה שלא לשלב ביניהם. גם שלום אמת, בסופו של דבר, לא עושים בין ידידים קרובים.

 

טאיזו. דרך מנחם בגין 23, תל-אביב