זיו לנצ'נר טעם שלושה קוקטיילים מבוקבקים שרקח המיקסולוג עומר גזית-שלו עם המנות של 'ווק ריפבליק' האסיאתית. זה לא מה שיגרום לו לוותר על הארד-קור אלכוהול, אבל הוא בהחלט מודה שהשילוב מרענן והתמחור הוגן...

מעולם, או לפחות מאז עמדתי על דעתי האלכוהולית, קוקטיילים לא היו הכוס שלי. לא בימיהם הישנים והמגושמים, לא בעידנם המיקסולוגי המתוחכם. אני יכול לשתות, יכול ליהנות, פה ושם יכול להתפעל מהיצירתיות - אבל רק עד שם זורם איתם. מינוי של משקה קבע הם לא קיבלו. דווקא מעמדה מגבילה זו, היה מפתיע ומשמח לפגוש שלושה קוקטיילים מבוקבקים במסגרת היוזמה הקטנה החדשה שמריצה 'ווק ריפבליק'.

קוקטיילים מבוקבקים - הרעיון הקוקטיילי מרענן חך, ידידותי לכיס ובעיקר מקורי. אז סחה עליו... (צילומים: אפיק גבאי, יונתן בן חיים)
קוקטיילים מבוקבקים - הרעיון הקוקטיילי מרענן חך, ידידותי לכיס ובעיקר מקורי. אז סחה עליו... (צילומים: אפיק גבאי, יונתן בן חיים)
הרעיון הקוקטיילי כאן הוא גם מרענן חך וגם ידידותי לכיס, אז סחה עליו... (צילומים: אפיק גבאי, יונתן בן חיים)

'ווק ריפבליק' - מסעדה דו-סניפית של אוכל רחוב אסיאתי בתל-אביב, והמיקסולוג עומר גזית-שלו, חברו יחדיו לרקיחת שלושה קוקטיילים, שנמכרים (במקום, בטייק-אוויי ובמשלוחים) בבקבוקים חמודים בני 200 מ"ל כל אחד, שנראים כבקבוקי סירופ לילדים ונושאים תוויות צבעוניות ועליזות. אלה מקומות צנועים עם מחירים צנועים (עניין חשוב, שאין להצניע) וכך, מחיר כל קוקטייל כזה הוא 19 ₪ בלבד.

תעזבו את השמות

קוקטיילים מבוקבקים
קוקטיילים מבוקבקים
סוגיית ההתאמה בין המשקאות לבין המאכלים בתפריט היא נושא שאפשר תמיד לדון בו וכמעט תמיד לא להסכים לגביו, אז בואו נדלג, בנסיבות אלה, על השיח המאולץ-משהו ונסתפק בהכרעות הראשוניות, הבסיסיות והמשמעותיות יותר: טעים לי או לא, ולכל היותר, בא לי טוב יחד, או לא. קצת קשה להתעלם מכך שלקוקטיילים של ווק ריפבליק יש שמות מתחכמים, קצת בכוח אפילו, אבל על זה לא נתקטנן איתם.

I Lose Money, פינלנדיה אשכוליות, מרטיני ביאנקו ותמצית למון-גראס מנטה, הוא הקל והכיפי שבהם. ורדרד חיוור, שמצליח ליצור שילוב נעים, מריר-מתקתק-הדרי. Beach Please, מרטיני רוזטו, פינלנדיה, ג'ינג'ר חריף, אשכוליות אדומות וסירופ הדרים, נותן את העקיצה החמודה שלו בחסות הג'ינג'ר, אבל התלכיד עובד כאן טוב פחות, לטעמי. ו-Fake News, עם מרטיני ביטר - ידידי, בקארדי לבן, מיץ אננס, ליים וצ'ילי חריף, הוא ה"רציני" ובעל העומק שבין השלושה.

ווק ריפבליק
ווק ריפבליק

ניסיתי את הקוקטיילים, החביבים והנוחים ללגימה בפני עצמם, בשילוב שתי מנות מהתפריט של 'ווק ריפבליק'. ספייסי נודלס (39 ₪) - אטריות ביצים, עוף, שרימפס, חזיר, ירקות וצ'ילי חריף - היא מנה פשוטה, לא מעודנת, אבל מתקבלת ונאכלת לגמרי בגבולות הז'אנר - ובוודאי בגבולות המחיר. קדירת פירות-ים (47 ₪) - מעבר לעניין המשעשע שבלאכול "קדירה" בקופסת קרטון של משלוחים, נתנה ביצוע עשיר ומוצלח, גם אם מוצף מדי בנוזלים, לשרימפס, קלמארי ומולים בחלב קוקוס וקארי אדום, על אורז לבן. שתי המנות, ייאמר לזכותן, היו נדיבות בבשר ובפירות-הים.

כיוון שהלכתי על הכיוון החריף, וכיוון שכאן הוא ישיר ומחוספס, I Lose Money העדין עבד הכי טוב כשותף. אבל גם שני האחרים עוברים, ובאופן כללי, הרעיון הקוקטיילי פה נאה לעין, מרענן לחך וידידותי לכיס, אז סחה עליו.

קוקטיילים מבוקבקים ב'ווק ריפבליק'. בן-יהודה 177, אברבנאל 74, תל-אביב