טל חוטינר פותח את עונת הנסיעות עם כמה בקבוקי ג'ין מיוחדים שכדאי לכם אסוף כבר בשדה כדי שלא תישארו צמאים בחופשה...

כבר כמה שנים שחובבי האלכוהול בעולם נחשפים לקאמבק של הג'ין. אותו מוצר שראינו בשנות ה-80 בחתונות בארץ בערבוב עם טוניק בעיקר, אותו משקה שמזוהה עם זקנות אנגליות ועם חיילים אנגלים חולים במלריה בהודו או אפריקה, אותו משקה שנראה כאילו היה כאן תמיד - חוזר אלינו ובגדול.

הטעמים והסגנונות של הג'ין שונים ומעניינים - שמחה גדולה לשתיינים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
הטעמים והסגנונות של הג'ין שונים ומעניינים - שמחה גדולה לשתיינים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
הטעמים והסגנונות של הג'ין שונים ומעניינים - שמחה גדולה לשתיינים... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

בארבע השנים האחרונות אין כמעט מדינה יצרנית אלכוהול שלא מייצרת ג'ין בגרסה משלה, ויצרני ג'ין קטנים ומזקקות בוטיק צצים בכל יום. פסטיבלי ג'ין שונים מתקיימים, טעימות מתבצעות ופרסים מחולקים, ואפילו שטף של אתרי אינטרנט המקדישים את עצמם באופן בלעדי לנושא. אפילו לארצנו הקטנה הגיעו בשנתיים האחרונות לא פחות מ-10 מותגים וסוגים חדשים של ג'ין. ישנן מספר סיבות להתעוררות שחווה המשקה העתיק הזה והחשובה מכולן היא כנראה החופשיות היחסית בחוקי הייצור, וכתוצאה מכך גם הספקטרום הענק בסגנונות והטעמים.

מה זה אומר? לייצור ג'ין יש שני חוקים עיקריים: האחד, מקור אלכוהולי חופשי – כלומר, לא חשוב מאיזה חומר גלם מיוצר האלכוהול הבסיסי. השני, פרי צמח הערער (ג'וניפר ברי) חייב להיות מושרה בדרך כלשהי באלכוהול. זהו. כל שאר התבלינים, האלמנטים הבוטניים או סוגי האלכוהול ושיטות ההשריה השונות - חופשיות לחלוטין. לדוגמא: ג'ין יכול להיות מזוקק מענבים כמו במותג שנקרא Gvine ומתובל בפרחי גפנים, פרט לערער, בשיטה של השריית הצמחים בתוך האלכוהול וזיקוקם יחדיו. מצד שני, מותג כמו הנדריקס מזוקק מדגנים ומושרים בו גם אלדרפלאוור, קיובאב ועוד בזיקוק מקביל, וגם בשיטת קארטר בה יש מסננת עם צמחים בראש הדוד כאשר אדי האלכוהול עוברים דרך הצמחים. לכל זה מוסיפים לאחר הזיקוק עוד זיקוק של מלפפון וורדים. מבולבלים? זה בדיוק העניין – משום שמדובר באין סוף וריאציות. לכן הטעמים והסגנונות כל-כך שונים ומעניינים והשמחה לשתיינים.

טנקריי-10-גין-רוחב
טנקריי-10-גין-רוחב
עוד סיבה להתעוררות היא עלות יישון האלכוהול המשובח. כלומר מזקקת וויסקי או קוניאק מיישנת את מוצריה שנים ומאבדת תכולה ומימון, משום שיישון וויסקי וברנדי הוא תהליך יקר - אתה קונה חומר גלם, מטפל בו, מזקק אותו, קונה חביות ומיישן אותו בהן ובעצם אתה רואה את הכסף רק שנים לאחר מכן. אז מה הבעיה מבחינת מזקקת וויסקי לייצר ג'ין שיכול להימכר מיד לצד ייצור הוויסקי? אז זהו - שאין בעיה. המיקסולוגים שכובשים את הברים ומחפשים טעמים וניחוחות נוספים בניואנסים הכי עדינים, עזרו רבות לתחיית הג'ין. וכמובן שאי-אפשר בלי ספרד ובעיקר מדריד - בירת הג'ין העולמית בה אפשר למצוא למעלה מ-300 מותגים שונים של ג'ין ועשרות סוגי טוניק שמעורבבים יחדיו לדרינק הלאומי בכוסות בלון גדולות... בקיצור, זה השיט עכשיו.

אז לקראת עונת הנסיעות והחופשות כדי שתוכלו לאסוף בקבוק או שניים בשדה-התעופה בדרך החוצה כדי לתת איזה דרינק טוב על המרפסת במלון או על שפת הבריכה, החלטתי לחסוך לכם זמן מול מדפי האלכוהול בדיוטי פרי ולפרט כאן כמה סוגי ג'ין שאפשר למצוא בשדה:

   

ג'ין מספר 3 - בקבוק
ג'ין מספר 3 - בקבוק
Gin No.3

זהו אחד מסוגי הג'ין הראשונים שלגמתי נקי ללא תוספת או קרח. Gin No.3 הוא ג'ין בסגנון לונדון דריי, כלומר כל המרכיבים הבוטניים מזוקקים יחדיו לאחר השרייה. הג'ין מיוצר על ידי חברת 'ברי בראדרס אנד רוד', סוחרי היין והאלכוהול הוותיקים ביותר בלונדון עם ניסיון בתחום של מעל 300 שנה. הג'ין מיוצר מכוהל דגנים משובח בו מושרים ומזוקקים ערער איטלקי, קליפת תפוז מתוק מספרד, קליפת לימון ואשכוליות ביחד עם שורש אנג'ליקה, גרגרי כוסברה ממרוקו והל לסיום. כל הבוטניקל'ס הללו מאזנים בין לימוניות רעננה, יובש מהשורשים ומתיקות וספייסיות מהתבלינים. שמו של הג'ין כשם הכתובת של החנות המקורית של 'ברי ברודרס' ברחוב סיינט ג'יימס בלונדון. מחיר: 69.90 $.

   

ג'ין סטאר אוף בומביי - בקבוק
ג'ין סטאר אוף בומביי - בקבוק
Bombay Sapphire

גם שני סוגי ג'ין חדשים ונהדרים מבית 'בומביי ספייר' האיכותי מחכים לנו על המדפים. 'בומביי' ספייר ידוע באיכות מרכיביו ובבקבוק התכלת האייקוני שלו. הבומביי ספייר מיוצר בשיטת 'קארטר האד' מ-10 סוגי בוטניקס ממקומות שונים בעולם. הג'ין של בומביי שנקרא Star of Bombay הוא מוצר סופר פרמיום שנמכר בשוק הדיוטי פרי העולמי בלבד. מעבר לבקבוק המעוצב הייחודי, מדובר בגרסה של בומביי בה מוספים עוד שני תבלינים ייחודיים על עשרת המרכיבים הרגילים: ברגמוט מקלבריה שבדרום-איטליה וגרגרי אמברט (אפרודיזיאק ממשפחת ההיביסקוס) מאקוודור המוסיפים עוד אקזוטיות ועושר לאיזון ולטעמי הג'ין הנפלא הזה. מחיר: 44.90 $. Bombay sapphire laverstoke mill הוא עוד מהדורה ייחודית של בומביי ספייר שנמכרת רק בשוק הנסיעות. בקבוק נדיר ויקר שיוצר לקראת הפתיחה המחודשת של מזקקת בומביי ספייר בלאברסטוק המפשייר באותו מיקום בו שכנה מזקקה כבר משנת 1086. מחיר: 169.90 $.

   

גין טנקארי ראנג'פור - בקבוק
גין טנקארי ראנג'פור - בקבוק
Tanqueray

Tanqueray No.10 - גרסת הפרמיום של חברת 'טנקרי' הידועה. הפעם מדובר בג'ין שמיוצר בדוד זיקוק קטן בשם דוד מספר 10 תוך כדי שימוש במרכיבים בוטניים טריים ולא יבשים, כמו ענבים ואשכולית. מחיר: 44.90 $. Tanqueray Rangpur – היא עוד גרסה נפלאה של טנקרי שבקרוב תעלה על המדפים, הפעם בתוספת תיבול של קליפת ליים ייחודי ונדיר מראנג'פור שמהווה תוספת רעננה ומאזנת לשאר המרכיבים כמו ערער, גרגרי כוסברה, עלי דפנה וג'ינג'ר.

   

ג'ין הנדריקס - בקבוק
ג'ין הנדריקס - בקבוק
Hendrick's ג'ין הנדריקס המוכר והאהוב הוא ללא ספק אחד מאלו שהתחיל את הקאמבק של הג'ין ואחד הסופר פרמיום הראשונים. ג'ין הנדריקס מיוצר בסקוטלנד משילוב של שני סוגי זיקוק - גם זיקוק דודי וגם דרך סלסלת אידוי (קארטר האד). לכל התערובת הזו מתווספים תמצית מזיקוק של פקעות ורדים מבולגריה ומלפפונים מהולנד, כאשר התוספת של שני האלמנטים הללו הופכת את הג'ין לדיסטילד ג'ין ולא ללונדון דריי. מחיר: 44.90 $.