פסטיבל הקוקטיילים השני כבר היה פה, עם 50 מותגי אלכוהול, 100 מיקסולוגים והמון קוקטיילים. היה חם. מה זה חם – רותח...

המוני המבקרים שעמדו בתורות ארוכים בשקט מופתי בכניסה לפסטיבל הקוקטיילים, וחיכו לתורם להיכנס למתחם הצבעוני השמח, הם העדות הכי טובה לכך שטרנד הקוקטיילים ששטף את ישראל והעולם, והפך לשחקן די מרכזי בסצנת הברים ותרבות השתייה הישראלית. והוא כנראה נמצא פה כדי להישאר...

טעמים חדשים, צורות הגשה ייחודיות, טכניקות עבודה מתקדמות ועשרות מותגי אלכוהול... (צילומים: יח"צ)
טעמים חדשים, צורות הגשה ייחודיות, טכניקות עבודה מתקדמות ועשרות מותגי אלכוהול... (צילומים: יח"צ)
טעמים חדשים, צורות הגשה ייחודיות, טכניקות עבודה מתקדמות ועשרות מותגי אלכוהול... (צילומים: יח"צ)

תרבות האלכוהול, ואתה גם עולם הקוקטיילים הצבעוני, קשורים ישירות להתפתחות התרבות בכלל ותרבות הבילוי והמוזיקה בפרט, להתפתחות הטכנולוגיה ותרבות הקולינאריה, למצב הסוציו-אקונומי במדינות השונות ועוד. מהיום שבו הופיע האלכוהול על במת ההיסטוריה של התרבות האנושית נשמר לו תפקיד חשוב כמעט בכל אינטראקציה חברתית. בשל השפעתו המשכרת של האלכוהול, המשרה הרגשת שמחה ואופוריה, שגם שלווה בצדה, היתה שתיית משקאות אלכוהוליים דרך מקובלת לחגוג ולבלות כמעט בכל חברה. סצנת הקוקטיילים החדשה הוסיפה עוד ממד תוסס וצבעוני לחגיגות, ולצדן גם התפתחויות ראויות להתפעלות בזירה המקצועית.

סיפורים רבים נקשרו בשמות של קוקטיילים, ועשרות גרסאות שונות מנסות לשייך את השמות לעצמן. יש הטוענים כי ההיסטוריה של קוקטיילים על בסיס ערבוב משקאות אלכוהוליים התחילה דווקא בקולונל ג'יימס פפר - יצרן בורבון, ובדיויד אמבורי - ברמן של הפנדניס קלאב מקנטאקי, שהיו אחראים ליצירת קוקטייל אולד פאשן בשנת 1805 בערך. המשקה כונה על-ידי הברמן 'משתק בלוטות הטעם' והכיל קובית סוכר, שעליה כמה טיפות ביטר, ועליהן בורבון שנמזג לכוס נמוכה (שלימים נקראה על שמו של הקוקטייל), בתוספת קרח מרוסק וסליל קליפת תפוז מעל לקישוט. הקוקטייל שהגיע למלון וולדורף אסטוריה בניו יורק בעזרתו של הקולונל, צבר שם הכרה ופרסום.

פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה א
פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה א
למעלה ממאתיים שנה לאחר מכן, לעולם הקוקטיילים יש עדנה, וטרנד יצירתי מאוד של קוקטיילים שוטף את העולם כשהוא מלווה בחדשנות, פירוטכניקה, חומרי גלם מעולם הקולינאריה ועוד. ויש לנו גם פסטיבלים. לפני שנה קצר הצלחה מרובה פסטיבל הקוקטיילים הראשון שנערך כאן, והנה עברה שנה ואנחנו כבר בשני.

במסגרת הפסטיבל הציגו מיטב המיקסולוגים בישראל טעמים חדשים, צורות הגשה ייחודיות וטכניקות עבודה מתקדמות, תוך כדי שימוש במותגי האלכוהול המובילים בישראל. תצוגת תכלית מקסימה של עולם הקוקטיילים היצירתי. המבקרים בפסטיבל יכלו לסייר בין דוכני הפסטיבל, להתרשם מצורות ההגשה הייחודיות ולטעום קוקטיילים מגוונים שהוכנו במקום. כל הקוקטיילים היו מקוריים ונוצרו לטובת הפסטיבל על ידי טובי המיקסולוגים בסצנה. אז מה היה לנו כאן?

פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ד
פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ד
חברת אקרמן יבואנית האלכוהול חלשה על מספר ברים מרשימים עם מספר מותגים וקוקטיילים, אותם הציגו מיטב המומחים בענף . צוות ה'קוקטיילס אנד דרימס' ובראשם דניאל דריי שיקשקו קוקטיילים מג'ין בומביי וקוניאק קורווזיה ולצדם גם שני קוקטיילים מבוקבקים מרשימים: בלאדי מרי עם ג'ין בומבי, עגבניות ורוטב צדפות; ואחד נוסף עם בומביי איסט, מלפפון וקמומיל.

בעמדת ג'ק דניאלס ערבב הצוות של מוש בודניק, הבעלים של ה'סושיאל קלאב', שני קוקטיילים קיציים: אחד בתוספת ליקר תבלינים מריר, סורבה קוקוס, אננס וליים; והשני ג'ק דניאלס דבש, עם דבש, סירופ קורנפלקס, ביטרס ולימון. כנראה הדרך היחידה לשתות ויסקי בחום הזה.

פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ב
פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ב
בעמדת בקארדי יצרו הצוות של ה'אימפריאל בר' ומסעדת 'לה אוטרה' בניצוחו של דרור אלטרוביץ' קוקטיילים קפואים על בסיס הרום המפורסם. ובעמדת פינלנדיה שקשקו יובל סופר ויותם שילה מה'דאבל סטאנדרט' קוקטיילים מצוינים על בסיס הוודקה הידועה.

אותו צוות של הדאבל סטנדרט חבר גם ל-ÜBER שקוקטייל מבוקבק שלו היה המשקה המרכזי של הדוכן שלהם שהציג ציוד בר איכותי לקניה, מהחנות היפהפייה והמקצועית שלהם. על הקוקטיילים של ג'יימס ריצ'רדסון, שהשתמשו במותגים מרטל, דובונה, וודקה רוברטו קוואלי וג'ין מס' 3, היה אמון המיקסולוג המולקולארי אוהד שמולביץ'. הוודקה עורבבה עם אשכוליות, סיגליות, חלב קוקוס ופניני זהב; הג'ין עם דובונה, סלק, כוסברה, מיץ אננס וקציפת מנטה; והקוניאק עם ג'ינג'ר, עשבי תיבול וביטר למון. תענוג.

פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ג
פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ג
רוסקי סטנדרט הגישו, כמו בשנה שעברה, את המוסקו מיול בכוסות המסורתיות המושכות של הקוקטייל, שגרמו לקהל רב לצבוא על דוכנם, ומותג הוודקה האהוב זוברובקה התחבר לקוקטייל ים-תיכוני נהדר עם כוסברה.

קוקטיילים מפתיעים על בסיס שוופס, הגישו הברמנים של ה'ג'אספר ג'ונס בר', בניצוחו של אליעד זמיר: וודקה, אשכוליות אדומות, מחית פירות יער ולימון עם שוופס בטעם מיול היה אחד מהם; ג'ין, ורמוט ביאנקו, לימון, סירופ מלפפונים, נענע, סלרי, מלפפון וטוניק היה בשני, וכך הלאה.

בדוכן מזקל IBA יצרה והגישה המיקסולוגית ריי ווייט 3 קוקטיילים עם גוון מעושן קל של המזקל המצוין, שאהב שהוסיפו לו אבטיח וג'ינג'ר ועוד. בדוכן של טאפ 357 אפשר היה לטעום קוקטיילים על בסיס הוויסקי הקנדי עם המייפל המתקתק, ואנשי הוודקה חורטיצה הכינו קוקטייל קינוח על בסיס רוסי לבן עם סירופ שוקולד וגלידה.

פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ה
פסטיבל הקוקטיילים 2016 - אווירה ה
הג'אספרים היו גם בביתן של הדז'סטיף האיטלקי פרנה ברנקה עם אלעד ברוך, האלוף הטרי של וורלד קלאס, והגישו את הליקר המר הנפלא הזה עם ג'ין, ורמוט ותימין שרוף, שהוסיף גוון נפלא לקוקטייל. בדוכן נוסף כיכב הסומלייה ג'יימי סלוק עם קוקטיילים מגניבים שבבסיסם קוניאק. מסתבר שקוניאק מתחבר יפה גם לחלב קוקוס, ג'ינג'ר, צ'ילי, נענע, ליים וג'ינג'ר ביר. מרקם נפלא בהגשה בקליפת קוקוס. איש הקוקטיילים טל גנץ הכין קוקטיילים מקסימים מג'ין, שאחד מהם, בגרסת הנגרוני של טל, היה טעים ומפתה, בתוספת ורמוט ביטר, שרי הרינג וזטס קליפת תפוז. והיו עוד רבים וטובים שבגלל הרצון לטעום את כולם אני כבר ממש לא זוכרת...

האירוע היה צבעוני ושמח מפוצץ באנרגיות מטורפות ואני חייבת להודות שהמיקסולוגים הישראלים הוכיחו יצירתיות, ססגוניות, ידע רב ומקצועיות, והרבה שמחת חיים. כשעזבתי את המתחם בשעת לילה מאוחרת מתנדנדת קלות, עוד הספקתי להבחין בנחיל האנשים שהשתרך בתור לקופה. איך לומר, היה קשה. אפילו קשה מאוד. ניפגש בפסטיבל הבא ותודה לתחבורה הציבורית אחרי כל הקוקטיילים האלה...