שמוליק וולברג, הברמן המיתולוגי שעושה הכי הרבה כבוד בסצנה המקומית לג'ין, עושה אהבה עם בומביי ספייר...

רק עכשיו, ממרום גילי, אני כבר שלוש שנים חוגג סוף-סוף גבריות ראויה וסבירה. כגבר ש"התברך" בחוסר שיעור גוף ובאהבה יתרה לג'ין בבגרותו, זכיתי ללא מעט הרמות גבה מצד הסובבים אותי. לא מעט דייטים עם נשים ראויות התמסמסו והרבה כתפיים שעירות היו קרות. שנים ארוכות לא יכולתי להיות חלק מאוהדי קבוצת כדורגל מיוזעים וגם לא יכולתי להיות חלק במועדון נשים בריטיות בשלות, כי אני כאן, במזרח-התיכון. אבל עכשיו אני חוגג...

מצד אחד עושר טעמים ועוצמה, ומצד שני איזון ועדינות... (צילומים: יח"צ)
מצד אחד עושר טעמים ועוצמה, ומצד שני איזון ועדינות... (צילומים: יח"צ)
חלוציתיות אמיתית בענף הג'ין: מצד אחד עוצמה ועושר של טעמים, ומצד שני איזון ועדינות... (צילומים: יח"צ)

גל הג'ין העולמי, שגם אנחנו מושפעים ממנו, פיצה אותי ואני מרגיש כמו ילד אפריקאי רעב שהוצנח לתוך חנות גלידה באיטליה עם עשרות טעמים – לונה-פארק במקום בית-ספר. זה שלוש שנים אני מאותגר במגוון מטורף של ג'ין, לעיתים הזוי (ג'ין מיושן), לעיתים יותר מראוי (ג'ין מבוסס על תזקיק תפוחים) - יופי של חגיגה. ואז, ברגע נוסטלגי, חשבתי שמן הראוי לתת כבוד למותגים הוותיקים, אלה שנשארתי נאמן להם, וגם הם לי, בימים קשים. אחד המיוחדים שבהם הוא 'בומביי ספייר', שאגב הדיבור על נשיות וגבריות, הוא הסיפור המושלם לצמצם את הפער ביניהם.

ג'ין בומביי ספייר - בקבוק
ג'ין בומביי ספייר - בקבוק
לפני שנים רבות, עת היותי כותב צעיר ונלהב, העזתי לכתוב כתבה על ג'ין כמכתב אהבה לאישה. את 'בומביי ספייר' תיארתי אז כמלכה אלגנטית עמה חשקתי לתנות אהבים בזמן ואחרי ארוחה מפוארת במילים אלו: "שלום הוד מלכותך. בכל פעם שאני פוגש אותך בלבושך התכלכל אני נמלא יראה אלגנטית. קרירה, מרוחקת אבל כשכבשתי אותך הייתי לגבר-גבר. רגע מכונן היה לרקוד אתך עירום בלי תוספות. רכה וקשוחה גם יחד, מלאת טעם ומאוזנת". אוייי...

בומביי ספייר ג'ין מבוסס על אחד המתכונים העתיקים בעולם מאמצע המאה ה-18. קברניטי המותג השכילו באמצע המאה ה-20 לקחת את המתכון העתיק ולהכניס בו חידושים. החידוש העיקרי היה עושר ומגוון תבלינים הרבה מעבר למה שהיה מקובל אז. בעוד שרוב המותגים הקלאסיים השתמשו ב-3-5 תבלינים בסיסיים (ערער, קליפות הדרים וכוסברה) - תבליני החובה בג'ין, משתמשים בבומבי ב-10 תבלינים כאשר כל אחד מהתבלינים מגיע מארץ ייחודית לו, קרי, כל תבלין מ"טרואר" מאפיין: ערער מאיטליה, כוסברה ממרוקו, שקדים מספרד ועוד. רשימת התבלינים מוטבעת משני צדי הבקבוק כחלק מהעיצוב, ואולי אפשר ליחס לרעיון חלוציות לקראת מהפכת הג'ין של ימינו שבה יצרנים לקחו את העניין רחוק יותר ו"משתגעים" עם תבלינים שבעבר לא העזו להשתמש.

ג'ין בומביי ספייר איסט - בקבוק
ג'ין בומביי ספייר איסט - בקבוק
חידוש נוסף הוא צורת הזיקוק. בעוד שברוב המקרים זיקקו את הנוזל ביחד עם התבלינים (מעין מצב שבו התבלינים "מבושלים" בנוזל), או לחילופין השרו אותם בתזקיק הנקי, בומבי משתמשים בדודים מיוחדים, גבוהים במיוחד (CARTER HEAD). התבלינים מאוחסנים בראש הדוד בכלובים, ואדי האלכוהול העדינים והקלים ביותר עוברים דרכם וסופחים את הטעמים. התוצאה של שני החידושים היא מצד אחד עושר טעמים ועוצמה, ומצד שני איזון ועדינות. וכך הוא ראוי לשתייה נקייה ואף מתערבב נהדר בקוקטיילים.

גם לעיצוב המוצר ניתנה הרבה מחשבה. בקבוק מאסיבי עם זכוכית עבה (גבריות?) והצבע התכלכל כאבן ספיר (ממממ... נשיות!). השם 'בומביי' הוענק לג'ין כתזכורת ל"כוכב בומביי" – אבן ספיר במשקל 60 קראט שמקורה בציילון - סרי לנקה דהיום. האבן הנדירה התפרסמה כיוון שנקנתה על-ידי דאגלס פיירבנקס וניתנה במתנה לאשתו, מרי פיקפורד. השניים היו הזוג הנוצץ של הוליווד בתקופת הסרט האילם.

לפני כשנה הוציאה המזקקה מותג נוסף כחלק מהאמירה שלה לגל הג'ין החדש, בשם "בומביי איסט". אל שלל התבלינים של מוצר הדגל הוסיפו בגירסה זו שני תבלינים אסייתיים: למון גראס מתאילנד ופלפל שחור מוויאטנם, המעניקים למשקה לימוניות עדינה וספייסיות עוקצנית וכייפית, והתוצאה נהדרת(!). כאמור, את הג'ין המקסים הזה נפלא לשתות נקי, אך הוא מתערבב נהדר גם בקוקטיילים, אז הנה אחד אהוב עלי מאוד והוא ה"גרין ג'ין" המקסים של קולגה יקר עמית גלעד.

Document-page-003
Document-page-003
קוקטייל "גרין ג'ין"

מה צריך?

50 מ"ל ג'ין בומבי ספייר 20 מ"ל ורמוט ביאנקו 25 מ"ל מיץ לימון 20 מ"ל מי סוכר דאש אנגוסטורה סרט מלפפון, לקישוט פלח לימון, לקישוט קרח

מה עושים?

כותשים בשייקר 3 פרוסות מלפפון ירוק על קליפתן, מוסיפים את הנוזלים ומנערים במרץ. מסננים סינון כפול לכוס הייבול עם קרח וסוגרים בסודה. מקשטים בפלח לימון ובסרט של מלפפון ומגישים.