מירה איתן טעמה את 'וילה לובוס' שנבחרה למותג הטקילה הטוב ביותר לשנת 2015 בתחרות בינלאומית ורצה לספר...

טקילה הוא אחד מענפי היצוא הגדולים והחשובים ביותר במקסיקו ומקורו כבר בראשית המאה ה-16 בעיירה טקילה, שנמצאת בפריפריה של העיר גוודלחארה. ממשלת מקסיקו הטילה חוקים מדויקים ונוקשים ביותר לגבי המשקה שמיוצר מצמח האגבה הלאומי, ושמה עליו פיקוח ממשלתי קפדני. אך רבים אינם יודעים שהשימוש בצמח האגבה החל כבר לפני כ-9,000 שנה, כאשר שבטים במקסיקו החלו להשתמש בצמח למאכל ולאריגת בדים מסיביו...

השם 'וילה לובוס' ניתן לטקילה על שמה של לופיטה לובוס, בחורה שהיצרן התאהב בה לפני שנים רבות... (צילומים: יח"צ)
השם 'וילה לובוס' ניתן לטקילה על שמה של לופיטה לובוס, בחורה שהיצרן התאהב בה לפני שנים רבות... (צילומים: יח"צ)
השם ניתן לטקילה על שמה של לופיטה לובוס, יפהפייה שהיצרן התאהב בה לפני שנים רבות... (צילומים: יח"צ)

השבוע ציינו בעולם את יום הטקילה, המשקה הלאומי של מקסיקו. כבוד. אין הרבה משקאות אלכוהוליים שזוכים ליום מיוחד שנחגג ברחבי העולם כולו. המיתולוגיה המקסיקנית מספרת כי צמח האגבה הוא גלגולה של האלה מאיהואל, וכי לשד הצמח הדבשי הוא דמה של האלה. האגדה מספרת כי ילידי המקום חזו יום אחד בברק הפוגע בלב אחד מצמחי האגבה השכיחים באזור ומבשל אותו בחומו. לשד הצמח המבושל החל לתסוס מהחום, והנקטר הארומטי שזלג ממנו נראה להם כמתת האלים לאדם. וזו היתה כנראה ההתחלה. מפה והלאה שכללו המקסיקנים את מתת האלים והמציאו לנו את הטקילה הנחשקת.

רק אחרי מלחמת העולם השנייה החלו להכיר את הטקילה במקומות נוספים בעולם. המכירות גברו בשנות ה־50, כשקוקטייל המרגריטה, המבוסס על טקילה, התחיל להתפרסם. מנהגים חדשים הופיעו, כגון שתיית הטקילה עם לימון ומלח – המלח נועד להקטין את צריבתה של הטקילה על-ידי הפרשת רוק, והלימון משפר את הטעם - ושניהם יחדיו יוצרים שילוב טעמים מנצח.

טקילה לובוס - אווירה
טקילה לובוס - אווירה
בימים אלה הגיע לארץ Villa Lobos Tequila - מותג טקילה פרמיום שנבחר למותג הטקילה הטוב לשנת 2015 מבין 143 מותגי טקילה אחרים בתחרות San Francisco World Spirit Competition. טקילה Villa Lobos נולדה כתוצאה משיתוף פעולה בין סוחר המשקאות הבריטי דייל סקלאר לבין המקסיקני קרלוס קמרנה, בעל שדות אגבה ויצרן טקילה מוכר ממשפחה בעלת מסורת ארוכה בתחום. השניים יצרו טקילה פרמיום מ-100% אגבה כחולה. כבעל שדות אגבה יש לקרלוס הזכות והיכולת לבחור לעצמו את האגבה האיכותית ביותר ולהקפיד על החשוב מכל - בשלות הצמח ורמות הסוכר.

כמיטב המסורת המקסיקנית, את הטקילה מייצרים בשיטה ידנית, מעבירים אותה זיקוק כפול בדודי נחושת, מהם יוצא תזקיק נקי השומר על איכויות חומרי הגלם. השם 'וילה לובוס' ניתן לטקילה על שמה של לופיטה לובוס, בחורה שהיצרן התאהב בה לפני שנים רבות והשאירה עליו רושם כה רב עד שחש הצורך לכנות את הטקילה שלו בשמה. בטעימה שנערכה במסעדת 'לה אוטרה', טעמתי ארבע טקילות של 'וילה לובוס'. רגע לפני הטעימה הגישו הברמנים המוכשרים של המסעדה מרגריטה איכותית ומסורתית מהטקילה החדשה, שעשתה לקוקטייל האהוב רק טוב.

טקילה וילה לובוס ביאנקו - בקבוק
טקילה וילה לובוס ביאנקו - בקבוק
Villa Lobos Blanco

טקילה נקייה ובסיסית המתיישנת 6 חודשים במכלי מתכת. היצרנים טוענים כי הטקילה הזו עוברת שלב של "מנוחה" במכלי מתכת למשך 6 חודשים, מה שמקנה לה טעם עדין וחלק מאוד. בכל מקרה, המוצר הזה היה הנחשק ביותר בעיני בטעימה. טקילה בעלת אופי, כמו שטקילה צריכה להיות - חלקה עם מעט חספוס נעים ומפתה ועישון קל. תמורה מלאה למחיר. 40% אלכוהול, 700 מ"ל. מחיר: 189 ₪ בחנויות המשקאות ו-41.90 $ בדיוטי פרי.

טקילה וילה לובוס רפוסאדו - בקבוק
טקילה וילה לובוס רפוסאדו - בקבוק
Villa Lobos Reposado

טקילה שעברה יישון מינימלי של 11 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי, נעימה וחלקה, מעט לימונית עם מתקתקות קלה של וניל וקרמל. מהנה מאוד גם בשתייה נקייה וגם בקוקטיילים. 40% אלכוהול, 700 מ"ל. מחיר: 209 ₪ בחנויות המשקאות.

טקילה וילה לובוס אנייחו - בקבוק
טקילה וילה לובוס אנייחו - בקבוק
Villa Lobos Anejo

טקילה שעברה יישון של 21 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. טקילה איכותית, חלקה מאוזנת ומעודנת, בעלת מתיקות ונילית קלה. תתאים לשתייה נקייה וגם כמרכיב בקוקטיילים. 40% אלכוהול, 700 מ"ל. מחיר: 219 ₪ בחנויות המשקאות ו-49.90 $ בדיוטי פרי.

טקילה וילה לובוס אקסטרא אנייחו - בקבוק
טקילה וילה לובוס אקסטרא אנייחו - בקבוק
Villa Lobos Extra Anejo

טקילה סופר פרמיום. וילה לובוס היא אחת מהמזקקות היחידות בעולם שמייצרות רמת 'אקסטרא אנייחו' בצורה מסחרית. הטקילה עברה יישון של 48 חודשים בחביות עץ אלון אמריקאי. זוהי טקילה מצוינת, מורכבת בטעמיה, הרבה פחות מתוקה, רכה, חלקה, טעימה ונעימה מאוד לשתייה נקייה. 40% אלכוהול, 700 מ"ל. מחיר: 299 ₪ בחנויות המשקאות.