המרחב הווירטואלי לא פוסח על שיכורי הכפר הגלובלי, אלה שבכל מצב חייבים את הדרינק שלהם כאן ועכשיו. הנה חמש אפליקציות שכל חובב אלכוהול חייב אצלו בסמארטפון...

אתם מודדים כמה רצתם באמצעות אפליקציות ספורט, בודקים אם זה יום פצצה לגלישה באמצעות אפליקציות מזג-אוויר, ומתעדכנים באקטואליה דרך אפליקציות של אתרי חדשות, אז ברור לגמרי שכחובבי אלכוהול אתם חייבים לעצמכם כמה יישומים מגניבים שיהפכו את הרגלי הבילוי והשתייה שלכם לכיפיים יותר...

אפליקציות של שתיינים - ותודה לטכנולוגיה שהופכת את החיים של השתיינים להרבה יותר נוחים (צילום:  dan miles.freeimages.com)
אפליקציות של שתיינים - ותודה לטכנולוגיה שהופכת את החיים של השתיינים להרבה יותר נוחים (צילום:  dan miles.freeimages.com)
ותודה לטכנולוגיה שהופכת את החיים של השתיינים להרבה יותר נוחים (צילום: Dan miles.freeimages.com)

כיום, כשבכמה קליקים אפשר לקרוא על ההיסטוריה של הסינגל מאלט שהזמנתם מהברמן, למצוא את הבר הקרוב שבו יש בירה מסקרנת ששמעתם עליה, או לקבל מתכון למרטיני, אין ספק שהטכנולוגיה שיש כיום הופכת את החיים של חובבי האלכוהול לנוחים ונעימים, וזה עוד לפני הכוסית הראשונה. קבלו חמש אפליקציות שכדאי לכם להוריד לסמארטפון כדי להפוך את חווית השתייה והבילוי שלכם למהנה יותר.

Drinking Games
Drinking Games

הגעתם לפאב עם חברים או בת-זוג, המוזיקה מכניסה אתכם לקצב, אתם מרגישים משוחררים יותר אבל מי שאתכם מתקשה להיכנס לאווירה? במקום להיגרר לדיון מעיק על מצב הנדל"ן בבאר-יעקב עדיף לשלוף את הנייד, להיכנס ל-Drinking Games ולגבש את החברים, או למזג את בני-הזוג לתוך אווירה קלילה וכיפית יותר.

משחקים בכלל, ומשחקים בפאב בפרט, הם דרך מהירה ונעימה לשנות כיוון ולהרים את מצב הרוח. ביישום הזה יש עשרות משחקים שונים שמתאימים למגוון רחב של סוגי משקאות, אנשים ומה שביניהם.

היתרון: עם היצע כל-כך רחב, אין סיכוי שלא תמצאו משחק כיפי שיתאים לכם.

החיסרון: נכון שזה כיפי ומאתגר, אבל תיזהרו לא להפוך את כל הבילוי למעין תחרות ארוכה של חידונים, משימות והקפצות. בכל זאת, באתם גם להחליף כמה מילים עם החברים.

מערכת הפעלה: אנדרואיד

AlcoDroid Alcohol Tracker
AlcoDroid Alcohol Tracker

בואו ניישר קו רגע - אף אפליקציה שמתיימרת לומר לכם כמה שתיתם, והאם אתם נחשבים לשתויים או לא, אינה מדויקת, ובטח לא מהווה אסמכתה כלשהי אם יעצרו אתכם לבדיקת ינשוף. אם שותים, לא נוהגים, זה ברור. עם פתיחת האפליקציה הזאת יופיע לכם גם כתב ויתור שיזכיר לכם שיש משתנים רבים שיכולים להשפיע על ריכוז אלכוהול בדם.

אבל אם אתם חובבי אלכוהול ורוצים לדעת אם פחות או יותר חציתם את הסף, AlcoDroid Alcohol Tracker יכולה לתת לכם אינדיקציה מסוימת. האפליקציה הזאת משקללת את רשימת השתייה שלכם באותו בילוי ותספר לכם כמה אלכוהול מסתובב לכם בדם. האפליקציה גם מאפשרת מעקב אחרי הרגלי השתייה, וניהול יומן שדפדוף בו יבהיר לכם כמה אלכוהול אתם צורכים.

היתרון: יש אפשרות למדוד עד כמה גבוהה רמת האלכוהול בדמכם ביחס לתקן של מדינות שונות בעולם.

החיסרון: בערב שתייה ארוך זה יכול להיות מעיק עד לא אפשרי להקליד את רשימת המשקאות המלאה לתוך האפליקציה.

מערכת הפעלה: אנדרואיד

myBeerNation
myBeerNation

הנה לכם אפליקציה שתגרום לכם להרגיש, גם בארצות-הברית העצומה, כחלק מקהילת חובבי הבירה. מדובר באפליקציה שמרשתת את כל מדינות הסטייטס ובעזרתה תוכלו למצוא את מבשלת הבירה הקרובה ביותר אליכם בכל זמן נתון. מקלידים את שם העיר או המדינה שבה אתם נמצאים ומקבלים מפה מעודכנת ונתונים על כל מבשלה באזור. החלק הכיפי הוא שאפשר לשתף את חוות הדעת שלכם על המבשלה ועל הבירה שהיא מייצרת.

במהלך טיול או נסיעת עסקים, myBeerNation נותנת יופי של טוויסט לשהות בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בטח כשמדובר בבירה. היא מאפשרת לגלות אמריקה אחרת, מספקת מידע בסיסי על המבשלת ומיקומה, ובעצם מזמינה אתכם לצאת להרפתקה קצרה מחוץ למסלול המוכר.

היתרון: חוות הדעת של חובבי האלכוהול היא חוכמת ההמונים שיכולה לשלוח אתכם למבשלה אחת או להרחיק אתכם מאחרת.

החיסרון: באזורים שכוחי-אל ההמלצות או הביקורות הן מעטות ופחות רלוונטיות.

מערכת הפעלה: אפל

TapHunter

Tap Hunter
Tap Hunter
אין דבר משמח יותר מלהיכנס לפאב מרשים ומהודר, שקירותיו עמוסים בבקבוקי משקאות מכל הסוגים, וליד הבר האינסופי יש שורת ברזי בירה שמספקת כל טעם אפשרי. אבל לא כל הברים הם כאלה. למעשה רובם מספקים לחובבי האלכוהול תפריט בירות סטנדרטי שמאופיין בשתיים-שלוש "יציאות" של בירות מיוחדות, והיצע מוגבל של קוקטיילים ומשקאות אחרים, כך שאם התחשק לכם כוסית אוזו או וויסקי מסוג מסוים, ייתכן שתצטרכו להתפשר.

אפליקציית TapHunter לא משאירה דבר ליד המקרה ותחסוך לכם התלבטויות או פשרות כלשהן, כי היא עוזרת למצוא את הפאב שבו מוגש סוג הבירה, הקוקטייל או הוויסקי האהוב עליכם, או זה שמתחשק לכם לשתות באותו רגע, באזור הקרוב אליכם.

היתרון: האפליקציה מרכזת רשימה של כל הברים באזור שבו אתם נמצאים ומציגה את מיקומם, שעות הפתיחה שלהם, גישה לתפריט ונתונים נוספים כמו טלפון ולינק לעמוד הפייסבוק.

החיסרון: בישראל מסד הנתונים טעון שיפור ולוקה בחסר משום שלא כל בר מספק לינק לתפריט, אבל בערים גדולות בעולם היא יכולה להיות שימושית מאוד.

מערכת הפעלה: אנדרואיד, אפל

Mixology
Mixology

כמו שאפשר להלביש משפט מהגשש על כל סיטואציה בחיים, כך גם אפשר להתאים קוקטייל לכל מצב. יש אלפי סוגים שונים של קוקטיילים ונדמה שהמתכונים של רובם נמצאים באפליקציית Mixology, כ-7,900 מהם ליתר דיוק. האפליקציה הזאת הופכת אתכם למעשה לעאלק ברמנים, וזאת דרך נהדרת להרשים חברים שמתארחים אצלכם או להכין משקה כיפי עם בני הזוג.

כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאפליקציה, להתאים את הקוקטייל לאנשים ולאווירה ולהתחיל להכין. קחו רק בחשבון שלעתים הכנת קוקטיילים דורשת מכם אי-אלו גאדג'טים ואקססוריז, או פירות, ליקרים, תמציות ותוספות מיוחדות, אז אם אתם בעניין כדאי שתדאגו לאבזר את עצמכם מראש.

היתרון: השפע העצום הוא מתנה לחובבי אלכוהול אוטודידקטים שיכולים לגלות עולם חדש של אלכוהול דרך האפליקציה.

החיסרון: יש לעתים מילים ומונחים מקצועיים שיצטרכו לשלוח אתכם לתרגם במורפיקס. האמת, לא נורא, לפחות כל עוד המשקה יוצא בסוף כמו שצריך.

מערכת הפעלה: אנדרואיד, אפל