שבוע הקולינאריה הצרפתי, המחבר בין הקולינאריה הצרפתית לזו המקומית, הוא גן-עדן לפודיז שהפך כבר למסורת. הנה הקוקטיילים החגיגיים שנבחרו כדי ללוות את המנות המיוחדות...

שבוע הקולינאריה הצרפתי, הנערך במחוזותינו זו הפעם השישית ברציפות ויתקיים עד לתאריך ה-8 בפברואר, הוא לא פחות מחגיגה קולינארית המתמקדת בהידוק הקשר בין הקולינאריה הצרפתית לזו המקומית ובהבאת הניחוח הצרפתי למסעדות האהובות עלינו, אבל לא רק. במהלך אותו השבוע נערכים גם סדנאות, כיתות אומן ומפגשים מרתקים שכולם עוסקים באוכל ושתייה שמקורם בבירת הקולינאריה העולמית.

שבוע הקולינאריה הצרפתי - שפים מוכשרים, חומרי גלם מעולים, ורעיונות מקוריים מארץ הקודש של הקולינאריה העולמית...(צילום: יח
שבוע הקולינאריה הצרפתי - שפים מוכשרים, חומרי גלם מעולים, ורעיונות מקוריים מארץ הקודש של הקולינאריה העולמית...(צילום: יח
שפים מוכשרים, חומרי גלם מעולים, ורעיונות מקוריים מארץ הקודש של הקולינאריה העולמית...(צילום: יח"צ)

המסעדות המשתתפות באירועי שבוע הקולינאריה הצרפתי שיתקיים ברחבי הארץ התחמשו להן בשפים צרפתיים מוערכים שיבשלו מנות דגל ממסעדות הבית שלהם ברחבי צרפת ואף מנות ספיישל שיותקנו ביחד עם השפים המקומיים, כאשר המשקה שנבחר לייצג את השבוע החגיגי הזה הוא וודקה 'גריי גוס' שתופיע בדמותם של 4 קוקטיילי דגל של בית הוודקה הצרפתי שנבחרו בקפידה עבור שבוע הקולינאריה הצרפתי על-מנת ללוות את המנות.

אליעד זמיר - אקרמן
אליעד זמיר - אקרמן

האיש שעומד מאחורי שיתוף הפעולה ההדוק בין הוודקה הכי צרפתית שיש לשבוע הכי צרפתי שיש כאן הוא אליעד זמיר, מנהל הדרכה ושגריר המותג בחברת אקרמן, החברה היבואנית, שנקרא לדגל כדי לספר בכמה מילים על החיבור המתבקש, כמו גם לעזור לכם - הקוראים בבית - להכין את אותם מתכוני קוקטיילים מפוארים, לגמרי בעצמכם במטבח הפרטי שלכם.

"החיבור הזה בין שפים ישראלים לצרפתים מתקיים בארץ כבר בפעם השישית ומדובר בעניין מאוד חשוב מבחינה קולינארית ותרבותית", מסביר אליעד זמיר. מדובר באירוע חגיגי שמביא אתו שפים מוכשרים, חומרי גלם מעולים, ורעיונות מקוריים מארץ הקודש של הקולינאריה העולמית ומחבר אותם לקולינאריה הישראלית שבהחלט נמצאת אף היא על המפה הקולינארית וזוכה להערכה רבה מסביב לעולם".

ואיך גריי גוס נכנסת לתמונה?

קוקטייל גריי גוס קוסמופוליטן
קוקטייל גריי גוס קוסמופוליטן
"כשאנחנו מדברים על קולינאריה בכלל, ועל שבוע הקולינאריה הצרפתי בפרט, לא ניתן להתעלם מהאלכוהול ומהחיבור הטבעי שלו לאוכל, לפני, אחרי ותוך כדי הארוחה, כך שישנה חשיבות רבה לשימוש במותג נכון, ובמקרה הזה – וודקה גריי גוס. קודם כל, היות שמדובר במותג חזק, כזה שמתחבר מיד עם איכות, ושנית, כי מדובר במותג שמיד אומר צרפת, לא פחות מקוניאק או שמפניה טובה. המים האיכותיים, שמגיעים מאזור פטי שמפיין, עוברים סינון טבעי דרך אבני הגיר שבמחוז, והחיטה ממנה מפיקים את המשקה היא חיטת חורף צרפתית, עדינה ואיכותית, מהסוג שיותר סביר שתמצאו במאפה החביב עליכם מאשר בתוך בקבוק וודקה".

רגע, שבוע הקולינאריה הצרפתי, מסעדות, ארוחות גורמה, הכל טוב ויפה, אבל למה לא יין?
"בהמשך למגמה העולמית הרווחת, נישת הקוקטיילים ממשיכה לעלות ולהתחזק גם בארץ, ואני מקווה שאני מדייק ומתנבא נכון, אבל לא מדובר רק באופנה והנושא מתחיל להפוך לחלק בלתי-נפרד מהתרבות הקולינארית בארץ. קוקטייל איכותי וטוב יכול להתחיל, לסיים וללוות ארוחה בהתאמה נפלאה לא פחות טוב מיין, במיוחד כאשר מדובר בקוקטייל על בסיס משקה ברמת סופר פרימיום".

איזה דרינקים מיוחדים מוגשים בשבוע הזה?

"מדובר בארבעה קוקטיילים שבחרתי במיוחד על -מנת לייצג את המותג בשבוע הקולינאריה. מדובר בקוקטיילים קלאסיים מתוך קטלוג הקוקטיילים הרשמי של חברת 'גריי גוס' ששמים את הוודקה בפרונט של הקוקטייל, וכמובן מתכתבים גם עם הפן הקולינארי של שבוע צרפת".

קוקטייל גריי גוס קיוקמבר פיז
קוקטייל גריי גוס קיוקמבר פיז
קוקטייל פרחוני ומרענן לסוף הארוחה

מה צריך?

מנה וחצי גריי גוס אגס חצי מנה ליקר אלדר פלאור סנט ז'רמיין 2 מנות מיץ מלפפון חצי מנה מיץ לימון סודה, לסגירה קרח

מה עושים?

מכניסים לשייקר את כל המרכיבים מלבד הסודה ומשקשקים במרץ עם הרבה קרח. מסננים סינון כפול לכוס הייבול מלאה בקרח ומקושטת בסרטי מלפפון, סוגרים בסודה ומגישים.

קוקטייל גריי גוס קרלייל
קוקטייל גריי גוס קרלייל
קוקטייל מריר ופירותי שמתאים כאפריטיף

מה צריך?

מנה גריי גוס תפוז 3 מנות קמפארי 3/4 מנה אמרטו 2 מנות מיץ תפוזים סודה, לסגירה קרח

מה עושים?

מכניסים לשייקר את כל המרכיבים מלבד הסודה ומשקשקים במרץ עם הרבה קרח. מסננים סינון כפול לכוס הייבול מלאה בקרח ומקושטת בקליפת תפוז, סוגרים בסודה ומגישים.