אבירם כץ תורם לניקיון הבית (יותר נכון - לא מפריע) ובתום המאורע המשמח עושה את מה שהוא יודע לעשות הכי טוב - פותח בקבוק יין

ה-5.6 יירשם בספר ההיסטוריה של הזוגיות שלנו כיום בו אור ניקתה את הבית בצורה יסודית לאין שעור. מי יודע מתי שוב יזכה ביתנו הקט לטיפול שכזה. אור הגיעה חמושה באימא רוני, בשואב אבק אימתני, ופחות או יותר בכל מה שנמצא על מדף חומרי הניקוי ב-AMPM. אני והכלבה נתבקשנו בכל לשון של בקשה לעזור: שבו בחדר העבודה ואל תצאו עד שלא נגיד לכם אחרת. גם גיחות קצרות לשירותים דרשו אישור מיוחד. מאחר שאני גבר עוזר ומתחשב, התיישבתי מול המחשב ועבדתי.

הולך טוב עם סיגריות. הוט טו טרוט
הולך טוב עם סיגריות. הוט טו טרוט
הולך טוב עם סיגריות. הוט טו טרוט מקץ שעתיים וקצת הבית שלנו, שהיה נראה כמו בית בושת של נרקומנים אחרי פריצה, הפך לדירה כה מבריקה וריחנית, שאם בעלת הדירה הייתה רואה אותה, בוודאי הייתה מעלה את שכר הדירה. ובצדק. בתום הניקיון, צריך לשתות משהו. זה המקום לספר שהמקרר שלנו החליט כבר לפני חודשיים - על דעת עצמו -  לעשות הסבה למקרר יינות.גם ככה אין פה שום דבר זולת בקבוקים, בטח הוא חשב לעצמו, וכך נעצר על טמפרטורה של כ-14 מעלות. היו כמה בקבוקים של יין לבן במקרר, אז שלפנו בקבוק של  hot to trot  (מעין סלנג ל"גוד לוקינג". חשבתי שזה מאוד תואם את מצב הבית שלנו) - יין לבן ארומטי ופירותי של 14 Hands Vineyards, יקב מבית היוצר של שאטו סנט מישל, ענקית היין מוושינגטון סטייט. היין הוא ממסך של שרדונה, פינו גרי ו-ויונייה. על התווית מצוין 'חצי יבש', אבל בפועל מדובר ביין שממש על הגבול. פירותי, ארומטי, אבל שום תחושה של מתיקות. נו, אמרתי כבר שהטמפרטורה לא אידאלית, אז את הסיבוב הראשון שתינו על קרח, עם קצת סודה, בזמן שאור ורוני ישבו על הרצפה (הנקייה!) ועישנו בשרשרת. יין מצוין לסיגריות הן טענו. גם עם קערת דובדבנים שחוסלה במהרה לא נשמעו שום תלונות. שלחתי את הבקבוק למקפיא - שעדיין עובד תודה לאל - ובסיבוב הבא כבר טעמתי כמו שצריך. פרחוני, זורם, פירותי. לא מורכב, כמובן, עם ממש נגיעה קטנטנה של עץ (חלק קטן תסס בחבית) - שום דבר שמפריע לתת לפרי לשמח לי את החך. אקזוטי שכזה, יין צבעוני. הביטו בתווית. היא משקפת היטב את היין. ככל לפחות זה מרגיש עכשיו. הוא יכול ללכת אחלה עם אוכל, אבל במקרה הזה זה זרם לי מצוין, ככה בלי כלום ליד. 60 שקלים עולה היין הזה, לפני הנחות, שזה המחיר שלו פחות או יותר גם בארה"ב ($12), תודות לבעל הבית, יהודי חביב עם פינה חמה בלב לישראל. מחר בבוקר אני מזמין ממנו תריסר ומבטיח לאור שכל פעם שהיא מנקה את הבית אנחנו פותחים בקבוק. יש לי הרגשה שזה לא באמת יעבוד, אבל זו כבר אשמתי שבקבוקים פשוטים שכאלו כבר לא מרגשים אותה. לפחות יהיה במה להטביע את היגון.