מי האמין שדווקא במתחם המפונפן הזה נמצא יין במחיר של דיאט ספרייט? תכירו את "מיט-וויין" בשרונה-מרקט, מקום שמחולל מהפכה אמיתית בנוף היין המקומי...

התל-אביבים שלא ממש משוגעים על מתחמי בילוי הומי תיירות-פנים, קיבלו את מתחם "שרונה" החדש יחסית באותה חשדנות שבה קיבלו את "התחנה", נמל יפו, נמל תל-אביב ועוד. אלא שככל שיעקמו את האף כנגדו, כן ירבה וכן יפרוץ, ונדמה שאפילו תל-אביבים וותיקים שאך לפני שנה הכריזו שכף רגלם לא תדרוך שם, התחילו להסתקרן ולהגיע – בוודאי ככל שהדברים אמורים ב"שרונה מרקט".

שנים מדברים על כך שהמהפכה האמיתית בענף היין הישראלי תגיע דווקא מהנגשת היין הישראלי לציבור במחירים עממיים...
שנים מדברים על כך שהמהפכה האמיתית בענף היין הישראלי תגיע דווקא מהנגשת היין הישראלי לציבור במחירים עממיים...
שנים מדברים על כך שהמהפכה האמיתית בענף היין הישראלי תגיע מהנגשת היין הישראלי לציבור במחירים עממיים... אמצע יום שלישי, אמצע השבוע, אמצע גל טרור – ונראה אתכם מוצאים כיסא פנוי ליד אחד מדוכני המזון: חיילים מהקריה, עובדי משרדי הממשלה, תיירים מחו"ל ומישראל או סתם "פודיז" שקפצו לקנות איזה שייטל, חריץ גבינה או כמה חסילונים על המשקל. אנחנו בעד כל אלה כמובן, אבל הפעם אנו ממוקדי-משימה. מישהו אמר לנו שהאחים שלומי, בעלי ה"מיט-בר" – אחד ממוסדות הבשר הטעימים והוותיקים בישראל, פתחו שם לא רק דוכן המבורגרים, אלא גם דוכן יין (אחד מתוך כמה שפועלים במקום. בקרוב בסנהדרינק: מפת האלכוהול השלמה של "שרונה מרקט", את הנשנושים השווים תמצאו לבד...) בשם שהוא טייק-אוף כפול-משמעות על שם המסעדה הוותיקה שלהם: "מיט-וויין".
רמהג שרדונה 2013 כרם אורגני אודם - בקבוק
רמהג שרדונה 2013 כרם אורגני אודם - בקבוק
הרעיון בדוכן היין "מיט-וויין" הוא פשוט: יין ישראלי שניתן לרכוש בבקבוקים או בכוסות – כאשר התשלום עבור הכוס הוא למעשה פיקדון בן חמישה שקלים שאותם ניתן לקבל כנגד החזרתה (וכמובן למלא בה יין מבלי לשלם את דמי הפיקדון שוב). המגוון מרשים מאוד, אך מרשים ממנו הוא המחיר: החל מ-12 שקלים לכוס, עבור קבוצת יינות לא רעים בכלל, 16 שקלים עבור קבוצה של יינות יקרים יותר, 19 עבור היקרים במיוחד. כיוון שהיתה זו שעת צהרים, וכיוון שהיינו כבר אחרי לא מעט גראפה מהפגישה הקודמת, ובעיקר מכיוון שתל-אביב, גם של שלהי אוקטובר, היא עדיין חמה ולחה, בחרנו בשרדונה הנהדר מסדרת "ירדן" של יקב רמת-הגולן. השרדונה הזה מיוצר מכרם אורגני במושב אודם, ולמרות שאיננו נמנים על חובבי-החביות (וביין הזה ניכרים בהחלט טעמי חבית), החלטנו שהביקור במתחם התיירותי הוא סיבה נהדרת לשחק אותה תיירים מקליפורניה שמכורים לאלון האלון הזה. מאחר שמדובר ביין יקר יחסית, נפרדנו מ-19 שקלים תמורת כל כוס, כלומר 38 שקלים לצמד כוסות, שהם בעברית מדוברת: כמחירה של כוס יין אחת במרבית מסעדות העיר. מי שמסתפק ביין פחות מורכב, יוכל בהחלט ליהנות ממנו במחיר של בקבוק שתייה-קלה במזנון הסמוך. ניתן כמובן לרכוש גם בקבוקים שלמים ואפילו להזמין כמויות נכבדות יותר (המשלוח יגיע לביתכם עוד באותו היום, או אם ההזמנה נעשתה אחרי-הצהרים, למחרת היום). שנים מדברים על כך שהמהפכה האמיתית בענף היין הישראלי לא תבוא (רק) מהיינות הגדולים, אלה שזוכים במדליות בתחרויות בינלאומיות חשובות, אלא דווקא מהנגשת היין הישראלי לציבור במחירים עממיים. אז הנה, מעכשיו אפשר לקפוץ ל"שרונה מרקט" בצהרי היום, למלא כוס ביין, להסתובב בין הדוכנים, לנשנש משהו, לחזור ולמלא שוב את הכוס, לצאת אתה החוצה, להתפרקד על הדשא, או על אחד הספסלים, ולחשוב שככה בדיוק נראית מהפכה!