אבירם כץ עם שני יינות קיץ קלילים ומרעננים שאף אחד לא יוכל להגיד שהוא לא אוהב...

אקרמן, יבואנית האלכוהול הגדולה בארץ, הפכה בשנים באחרונות להיות שחקן מוביל ומרכזי במסעדות מובילות. וכדי לשחק היטב במגרש הזה, זה אך מתבקש להשלים את סל האלכוהול עם כמה מותגי יין...

יינות פירותיים מאוד, פרחוניים, קלילים וקריספיים כמו שמש קיצית כלואה בתוך בקבוק.... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
יינות פירותיים מאוד, פרחוניים, קלילים וקריספיים כמו שמש קיצית כלואה בתוך בקבוק.... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)
יינות פירותיים, קלילים וקריספיים כמו שמש קיצית כלואה בתוך בקבוק.... (צילומים: יח"צ, freeimages.com)

אמנם עדיין מוקדם לדבר על מחלקת יין של ממש, אבל בהחלט ישנם ניצנים ואפילו כמה בקבוקים ראויים היכולים להשתלב בקלות בשלל ברים ומסעדות. אלו יינות 'אמצע הדרך' שלא ירגשו שום חובב יין, אך אפאחד לא יגיד עליהם 'לא טעים'. בקיצור, סוסי עבודה. הנה רשמי טעימה משני לבנים קיצים שטעמתי לאחרונה.

מטואה סוביניון בלאן 2012 - בקבוק
מטואה סוביניון בלאן 2012 - בקבוק
Matua Marlborough Sauvignon Blanc 2015

יקב 'מטואה' אחראי על הסוביניון בלאן הניו זילנדי הראשון, שיוצר ב-1974. כעבור עשור הם החלו לייצר אותו במרלבורו, האזור שהיום מפורסם בכל העולם בזכות יינות הסוביניון בלאן שופעי הפרי הטרופי. זהו סוביניון ניו זילנדי טיפוסי ומהנה המגיע ממספר כרמים ברחבי מרלבורו: פירותי למכביר עם ריחות של גויאבה, ליצ'י ושאר חברים מהבוסתן האקזוטי. מעט עשבוניות, קריספיות ומתיקות עדינה מתחנפת. עוד להיט קיצי בטוח.

מחיר: 80 ₪

1
1
Lindeman's Bin 85 Pinot Grigio 2015

לינדמנ'ס הוא אחד היקבים הגדולים באוסטרליה, עם פורטפוליו עצום בגודלו ומיליוני בקבוקים המיוצאים ללמעלה ממאה מדינות ברחבי הגלובוס. זוהי סדרת הבסיס של היקב (סדרת היין הנמכרת ביותר באוסטרליה), והפינו גריג'יו הזה מרגיש כמו שמש קיצית כלואה בבקבוק. פירותי מאוד, פרחוני, קליל וקריספי. יין חנפן וסקסי, נאמן לזן ולסגנון שתופס תאוצה (בעולם – כבר מזמן, בארץ – רק לאחרונה). אחרי שהתעייפנו מה"גוורץ", הגיע תור הפינו גריג'יו - הקוסמופוליטן של עולם היין, ומה שבנות סקס והעיר הגדולה גרסת 2016 מזמינות בכל בר-מסעדה שוקק. לא מורכב ולא רציני, אבל כיף טהור.

מחיר: 60 ₪