יינות סוביניון בלאן מניו זילנד הם בדרך-כלל לא ההעדפה האישית של טל חוטינר, אבל כשנופל לו ליד אחד מוצלח במיוחד, הוא ממש מרגיש צורך לפרגן...

בדרך-כלל אני לא ממש מת על יינות סוביניון בלאן מניו זילנד. כמובן שזו אמירה מאוד כוללת מאחר שיש שם, בצד השני של העולם, יינות נפלאים. את אלו שאני לא אוהב אפשר לאפיין כיינות עם ניחוחות של סלסילת פירות טרופיים בעלי ריחות חזקים, מתוקים וכבדים. היינות המצטיינים שמגיעים אלינו משם, בדרך-כלל מוצעים גם במחירים מצטיינים מאוד...

סוביניון בלאן - היין הזה לא מבאס אותי מצד אחד, ועדיין נשאר ניו זילנדי באופיו ולא יקר מדי לכיס, מצד שני... (צילום: יח"צ)
סוביניון בלאן - היין הזה לא מבאס אותי מצד אחד, ועדיין נשאר ניו זילנדי באופיו ולא יקר מדי לכיס, מצד שני... (צילום: יח"צ)
היין הזה לא מבאס אותי מצד אחד, ועדיין נשאר ניו זילנדי באופיו ולא יקר מדי לכיס, מצד שני... (צילום: יח"צ)

אם אני ממש רוצה גויאבה אבל ממש, אני אקפוץ לירקן. לא ממש בא לי לשתות את זה והאמת שגם לא ממש בא לי לאכול את זה (...). כמובן שאני מכליל ומכפיש פה ציבור שלם של יינות (אני יכול להודות שפעם די חיבבתי את הסגנון הזה וכנראה עם השנים שעברו זנחתי את הכיוון לחלוטין...) וחלק מהיינות המוגדרים סוביניון בלאן ניו זילנדי מגיעים עם תכונות אורגנולפטיות שונות ומגוונות הרבה יותר.

מאד האוס סוביניון בלאן 2014
מאד האוס סוביניון בלאן 2014

ממש עכשיו הגיע לארץ סוביניון בלאן אחד שהוא גם לא יקר וגם מספיק מאוזן בניחוחותיו, כלומר, לא מבאס אותי מצד אחד, ועדיין נשאר ניו זילנדי באופיו ולא יקר מדי לכיס, מצד שני. 'מאד האוס' (בית הבוץ) הוא שמו של יקב שנוסד במרלבורו, ניו זילנד, לפני 20 שנה. הסוביניון בלאן של היקב הזה זוכה לביקורות מצוינות ולציונים נפלאים ממבקרי יין מכל העולם (90 נקודות במגזין הנחשב 'ויין ספקטייטור'). היין הזה אפילו נבחר על-ידי ה'אינדיפנדנט' הבריטי כראשון ברשימת 15 הסוביניונים הטובים בעולם (!). כבוד, במיוחד כשמדובר במחיר שכזה.

הסוביניון בלאן של 'מאד האוס' הוא יין קיצי וטוב עם ניחוחות טיפונת טרופיים יחד עם איזון הדרי טוב, קריספיות וחמיצות מרעננת בגוף קליל עם מינרליות מפתיעה בסיום. פקק ההברגה יעזור לכם לפתוח אותו בכל זמן אפשרי ולשתות אותו על חוף הים, בפיקניק נחמד או אצלכם בבית על המרפסת לאחר שסוף-סוף יגיעו טמפרטורות נורמליות.

 

מאד האוס, סוביניון בלאן 2014. מחיר: 65 ₪