טל חוטינר חושב שה'בלאק טוליפ 2015', יין הדגל של יקב 'טוליפ', הוא יין מרשים שמאפיין את הדברים הטובים שקורים ביקב הזה בשנים האחרונות...

יקב 'טוליפ' עובר אבולוציה מאוד מעניינת כבר כמה שנים תחת המנכ"ל והבעלים רועי יצחקי ודוד בר אילן היינן. הלוגו עודכן וכך גם הסדרות, אבל השינוי הגדול ביותר הוא באופי ובסגנון היקב. מיינות מלאי פרי ועץ עם סגנון מובהק ומודרני עברו יינות היקב כיוונון ושינוי לייננות קלאסית ומאופקת יותר, ים-תיכונית, אם אפשר להגיד. ה'בלאק טוליפ', יין הדגל של היקב, הוא אולי הסמן הימני של הסגנון.

בלאק טוליפ 2015 - מיינות מלאי פרי ועץ בעלי סגנון מובהק ומודרני, לייננות קלאסית ומאופקת יותר... (צילום: יח"צ, שגיא מורן)
בלאק טוליפ 2015 - מיינות מלאי פרי ועץ בעלי סגנון מובהק ומודרני, לייננות קלאסית ומאופקת יותר... (צילום: יח"צ, שגיא מורן)
מיינות מלאי פרי ועץ בעלי סגנון מובהק ומודרני, לייננות קלאסית ומאופקת יותר...  (צילום: יח"צ, שגיא מורן)

אין ספק שה'בלאק טוליפ' תמיד היה יין מלא ובומבסטי בסגנון מודרני עם המון פרי ועץ, לכן, אם אפשר לראות משהו שמסמן את האבולוציה שהיקב הזה עובר ומתעדכן, אולי שווה פשוט לפתוח בקבוק של 'בלאק טוליפ 2015' ולעבור על הדקויות.

בלאק טוליפ 2015
בלאק טוליפ 2015

ה'בלאק טוליפ 2015' ממשיך סדרה של יינות "טופ" אשר מיוצרים מהחביות הטובות ביותר של היקב. לאחר שאותרו החביות נותנים להן להתיישן במשך כ-20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות במרתפי היקב. מדובר בבלנד נהדר של קברנה סוביניון מהגליל העליון, מרלו, פטיט ורדו וקברנה פרנק מכרמים בהרי יהודה שנבחרו בקפידה על-ידי יינן היקב דוד בר אילן.

היין הזה הוא בהחלט יין מרשים. ניחוח ראשוני חמים ומלא של פרי טוב שמתפתח לארומות מעט קלויות, תיבול נעים של עשבי תיבול ומשהו ירקרק ורענן. לאט, לאט, הפרי מתחלף למשהו יותר אדמדם, דובדבן עדין, ואפילו מעט טבק, וקפה לסיום (...). בפה יש חמיצות טובה שמאזנת את הפרי והגוף טוב ומורכב (14.5% אלכוהול).

התווית של ה'בלאק טוליפ 2015', תחת המיתוג החדש, מצוירת כיאה ליקב שממוקם בתוך כפר-תקווה על-ידי דוד אשכנזי, חניך באקי"ם אשר הציור שצייר זכה מבין שלל ציורים שהוגשו לתחרות על-ידי ארבע עמותות חברתיות. שאפו, או כמו שנוהגים לומר ביקב טוליפ: "תוויות שמים על יין ולא על אנשים".

בלאק טוליפ 2015. מחיר: 240 ₪