למרות הנטייה הכל-כך ישראלית לגמור וללכת, יאיר גת חושב שיש דברים שמצליחים להוכיח שהם כאן כדי להישאר והרבה. קאווה 'מרקז דה מוניסטרול', למשל...

לפני קצת יותר מעשור, אי-אפשר היה להתעלם מהתופעה. קאווה, המבעבע הספרדי שמיוצר ממש כמו שמפניה, רק מענבים קצת פחות טובים, ובשיטות מתועשות שמאפשרות למכור אותו ממש בזול, לקח את תל-אביב, אחר כך את המדינה כולה, ואז נעלם. כאלה אנחנו. מצד אחד מתגאים במסורת יין של אלפי שנים, ומצד שני עפים על כל טרנד, סוחטים אותו עד הטיפה האחרונה וממשיכים הלאה כאילו לא היה כלום.

קאווה - 'מרקז דה מוניסטרול' היה בין השמות הגדולים שהתהלכו בינינו בימים היפים של הקאווה...   (צילומים: יח"צ)
קאווה - 'מרקז דה מוניסטרול' היה בין השמות הגדולים שהתהלכו בינינו בימים היפים של הקאווה...   (צילומים: יח"צ)
'מרקז דה מוניסטרול' היה בין השמות הגדולים שהתהלכו בינינו בימים היפים של הקאווה...   (צילומים: יח"צ)

עם כל הכבוד לשוק הישראלי, תעשיית הקאווה, שנולדה בקטלוניה במאה התשע עשרה, אחרי שיצרנים ספרדים ביקרו בשמפיין ונחשפו לנפלאות התסיסה השנייה בבקבוק, מממשיכה בשלה. בשנת 2016 נמכרו בעולם 245,000,000 בקבוקי קאווה, ולמרות הירידה הקלה במכירות בשוק הספרדי, כמויות בקבוקי הקאווה הנמכרות ברחבי העולם רק ממשיכות לעלות.

השמפניה של הקאווה

יקב 'מרקז דה מוניסטרול' הוותיק, שהוקם בשנת 1882, כתף אל כתף עם יקב 'כרמל', היה בין השמות הגדולים שהתהלכו בינינו בימים היפים של הקאווה, אבל בשונה מחלק גדול מהאחים שלו, עושה רושם שהוא כאן כדי להישאר אתנו עוד הרבה מאוד זמן.

קאווה מוניסטרול ברוט
קאווה מוניסטרול ברוט

אם כשאתם חושבים על קאווה אתם נזכרים ביין הבהיר, המתכתי והשטוח ההוא ששתיתם בעמידה מחוץ לבר הכי אופנתי של שלהי העשור הקודם, היכונו להפתעה. קאווה מוניסטרול ברוט (Cava Monistrol Brut) שנעשה מענבי מקבאו, שרל-לו ופרלדה - הזנים שמובילים את תעשיית הקאווה, עושה רושם של יין רציני, עם צבע זהבהב עמוק ובועות שלא ממהרות לשום מקום. הריחות שלו: שמרים, לחם קלוי וחמאה, ופרי לבן בשל, מחזקים את תחושת הרצינות אפילו יותר. המגע שלו עם החך מעודן, הטעמים עשירים, החמיצות טובה מאוד והסיומת יבשה וחמצמצה. יין שיעבוד לא רע בעמידה בחצר של ברים אופנתיים, אבל הרבה יותר מתאים לו לעמוד על שולחן האוכל.

מחיר: כ-35 ₪

קאווה מוניסטרול רוזה
קאווה מוניסטרול רוזה

גם היין הזה, שנעשה מענבי מונסטרל - כך אומרים מורבדר בספרדית – ופינו נואר, עושה רושם רציני. לקאווה מוניסטרול רוזה (Cava Monistrol Rose) יש צבע ורוד יפהפה והבועות מטפסות בו באיטיות אצילית, אבל הרושם הזה מתפוגג די מהר, בגלל ריחות מינרליים, מתכתיים מעט, שמשתלטים על ריחות הפרי האדום ומכסים אותם כמעט לחלוטין. המגע שלו עם החך אנרגטי, הבעבוע מתפרץ ונעלם במהירות, החמיצות טובה מאוד, בפני עצמה, רק שהיא לא באמת מחוברת לשאר הטעמים והסיומת קצרה. בטמפרטורה הנכונה תוכלו ליהנות ממנו בהרמות כוסית ארגוניות, פיקניקים משפחתיים או ברים שכונתיים שלא שמעו על מותו של הטרנד ועדיין מחזיקים קאווה במקרר.

מחיר: כ-35 ₪