לאחר פרדה מתוקשרת הכריזו שקד ויקב רמת-הגולן במסגרת אירוע מושקע של 'היכל היין' על איחוד כוחות. עכשיו כל מה שנשאר לעשות זה לברך על הזיווג המחודש ולהרים איזה כוס או שתיים...

בשנת 2000 עוד לא היו כאן רכילאי יין. אם היו כאלה, הם בטח היו מנסחים באותה שנה כותרות בסגנון: 'שקד ורמת הגולן כבר לא'. אחרי זוגיות מוצלחת, לפחות לעיני הצופים מהצד, שהתחילה באמצע שנות השמונים - כמה שנים לאחר הבציר הראשון ברמת-הגולן, החליט יקב רמת-הגולן להקים חברת הפצה ומכירות עצמאית, ולהיפרד מבת-הזוג ההיסטורית שלו, חברת 'שקד' בעלת רשת 'דרך היין'. שש עשרה שנים מאוחר יותר, בינואר 2016, הכריזו האקסים, שעל המקום המיתולוגי שלהם בדברי הימים של ענף היין הישראלי אי-אפשר לערער, שהם חוזרים ומקימים חברה משותפת. ההצהרות שהקדימו את הקמתה של 'היכל היין שקד גולן', כללו מטרות כמו התייעלות, הוזלת עלויות והתאמה לאתגרים ההולכים וגדלים בשוק היין.

היכל היין - כל מה שנשאר לעשות זה לברך את הזוג הצעיר-ותיק, ולשתות איזה משהו קטן לכבודו... (צלם: דיויד סילברמן)
היכל היין - כל מה שנשאר לעשות זה לברך את הזוג הצעיר-ותיק, ולשתות איזה משהו קטן לכבודו... (צלם: דיויד סילברמן)
כל מה שנשאר לעשות זה לברך את הזוג הצעיר-ותיק, ולשתות איזה משהו קטן לכבודו... (צלם: דיויד סילברמן)

"תן לי דקה להתרגל אליך שוב". השורה היפה הזו, שכתבה דפנה עבר הדני, הלחין שמוליק קראוס ושרה ג'וזי כץ, רלוונטית לזוגות אנושיים, שיכולים לפעמים להסתפק בדקה, לזוגות עסקיים זה לוקח קצת יותר זמן. האקסיות המיתולוגיות לקחו את הזמן, ביססו זוגיות עסקית ומקצועית, וכמעט שנתיים לאחר ההכרזה, כשהן הרגישו מוכנות, סגרו על תאריך, אולם, קייטרינג, ודי.ג'יי, ושלחו הזמנות לבני משפחה, חברים, מכרים, שותפים עסקיים, מסעדנים, בעלי חנויות יין, סומליירים ואפילו כמה אורחים מחו"ל, שיבואו להגיד מזל-טוב ולחגוג איתם את הזוגיות המחודשת באירוע 'היכל היין'. יין, כמו שאתם יכולים לתאר לעצמכם, לא היה חסר שם.

מקומי לצד בינלאומי

היכל היין
היכל היין
פרט ליקב רמת-הגולן שניצל את ההזדמנות כדי להשיק יין חדש - 'קברנה סוביניון כרם אל-רום 2014, ואפליקציה חדשה בשם Wine Up - אנציקלופדיה דיגיטלית שכוללת את כל מה שצריך לדעת על יין בכלל ועל יינות רמת הגולן בפרט, התייצבו בצד הישראלי של אירוע 'היכל היין' גם היקבים 'רקנאטי' ו'הרי גליל'.

את הצד הבינלאומי ייצגו בנוכחותם: 'אסטייט ארגירוס' מסנטוריני, תוספת משמעותית למגוון יינות האסירטיקו שמגיע לישראל, 'דומיין ושרון', יצרן ביודינאמי מסנסר - אזור שלפחות על-פי הדיבור עומד להפוך לשאבלי החדש, 'איקארדי' מפיאמונטה, ו'ביבי גראץ', בן למשפחה ישראלית, שהגישה הלא שגרתית שלו ליינות מטוסקנה, הפכה אותו לכוכב בינלאומי. ארבעת היצרנים הללו, הם רק חלק מהספקים החדשים והמעניינים של 'היכל היין', שיאפשרו לה להתמודד עם האתגרים שמציבים בפניה יבואנים קטנים וזריזים שמכוונים את היינות שלהם לפלחי שוק מצומצמים של אנשי יין סקרנים.

ליידי גאגא, בשבילכם

היכל היין
היכל היין
על החלק האומנותי באירוע 'היכל היין' הופקדנו אנחנו, חברי מועצת סנהדרינק. במהלך שני ימי ההשקה, בין טעימות, נגיסות ופטפוטים, זכינו להעביר למוזמנים שלוש סדנאות קצרות: 'טרנדים בעולם היין', 'אגן הים התיכון' - יין ותרבויות', ו'יינות אייקוניים בישראל ובעולם'. סדנת הטרנדים עסקה בהגדרת המושג 'טרנד' וההשלכות של המגמות האופנתיות בעולם היין, במבט שיווקי, היסטורי וצרכני. לתפקיד הדוגמאות לוהקו: 'הרי גליל, בלאן דה נואר', 'רמת-הגולן פינו גרי (ידעתם שזה הזן החביב ביותר על ליידי גאגא? מור דניאל היה שם עם כל הפרטים), ו'רקנאטי מראווי', שכיכב גם בסדנה הים-תיכונית.

על פניו, שילוב בין נושאים כמו: חשיבות הים התיכון ביצירת החברה האנושית המודרנית, הדתות וההשפעה שלהן על היין באזור, זנים מאפיינים והשפעת ההתחממות הגלובאלית, נשמע כמו אכילת ראש ממדרגה ראשונה. אבל יוסי בוזנח ומור דניאל מאחורי המיקרופונים, עטפו את סדנת 'אגן הים התיכון' מכמה זוויות לא שגרתיות, עם המון ידע, צחוקים וטעימות של אסירטיקו מסנטוריני, סירה, מרמת-הגולן, מרסלאן - הכלאה ים-תיכונית בין גרנאש וקברנה סוביניון, ועוד כמה וכמה יינות מייצגים.

למי קראת אייקון?

סדנה שלישית בשם 'יינות אייקוניים', ניסתה לענות על שאלות כמו מה זה יין אייקוני? מה גורם ליין להפוך לאייקון? האם זה עניין של זמן או של שיווק מתוחכם? טל חוטינר, אייקון לא קטן בפני עצמו, ואני, דילגנו בין הנושאים וניסינו לגנוב תשומת-לב מהיינות האייקוניים שנמזגו, כמו: 'רמת-הגולן, קצרין', 'קריניאן פרא' של רקנאטי, שאבלי של וויליאם פאבר, 'יראון' של 'הרי גליל' ועוד כמה. לא יודע מה עם המשתתפים, אנחנו מאוד נהנינו. עכשיו כל מה שנשאר לעשות זה לברך את הזוג הצעיר-ותיק, ולשתות משהו קטן לכבודו.