טל חוטינר חושב שכניסתה של עירית בוקסר שנק ל'עמק האלה' עשויה להכניס ליקב שקצת איבד כיוון, רוח חדשה ורעננה. בינתיים הוא טעם ואהב את שני היינות החדשים שהשיק היקב לאחרונה...

כפי הנראה רוחות חדשות מנשבות ב'יקב עמק האלה'. היקב הזה שהתחיל כל-כך טוב עם מותג חזק, יינן מוכשר, כרמים משלו ויופי של שם, נראה כאילו איבד קצת את הדרך בשנים האחרונות. אני כבר לא ממש זוכר איזה בציר עשה איזה יינן בשנים האחרונות, אבל בגדול היה נראה שמישהו צריך להחזיר את הספינה הזאת למסלול.

יקב עמק האלה - את היינן יעקב אוריה החליפה הייננית עירית בוקסר שנק, שעברה לכאן לא מזמן מיקבי 'ברקן'... (צילום: יח"צ)
יקב עמק האלה - את היינן יעקב אוריה החליפה הייננית עירית בוקסר שנק, שעברה לכאן לא מזמן מיקבי 'ברקן'... (צילום: יח"צ)
לפחות ממה שטעמתי עד עכשיו, מדובר ביינות מדויקים, כיפיים ונעימים במחירים נפלאים...  (צילומים:  יח"צ)

יקב עמק האלה שהוקם בשנת 1998 באזור היין הנהדר של הרי יהודה, יושב על כרמיו שלו ומסוגל לייצר 300 אלף בקבוק, כבר ייצר בעבר כמה וכמה יינות מוצלחים מאוד: מהסוביניון בלאן של היינן הראשון של היקב, דורון רב הון (כן, אותו דורון שעושה פלאים ביקב שלו, 'ספרה'), ועד הקברנה המפורסם וה'אבר רד' השווה כל שקל. אבל שוב, משהו קרה עם הזמן, היינות שינו את אופיים, ואני חושב שגם המיתוג והמיצוב קצת איבד כיוון. אבל בוא נעזוב את העבר ונראה מה קורה היום, רק לפני זה אני חייב להגיד שבשנה-שנתיים האחרונות טעמתי פחות מיינות היקב, גם כי פחות מיינות עמק האלה הגיעו אליי, וגם משום שבאלה שכבר פגשתי, לא ממש הצלחתי להבין באיזה יין מדובר ומאיזה בציר.

מחשב מסלול מחדש

את בציר 2016 של היקב עשה החבר היינן (חבר מועצת סנהדרינק ויינן יקב 'פסגות' והמותג הפרטי שלו היינן - 'אלפא אומגה') יעקב אוריה, ולפחות ממה שטעמתי עד עכשיו מדובר ביינות מדויקים, כיפיים ונעימים במחירים נפלאים. אבל יעקב אוריה כבר המשיך קדימה לפסגות אחרות, כשאת מקומו ממלאת באופן מפתיע עירית בוקסר שנק שעברה לא מזמן ליקב 'עמק האלה' מיקבי 'ברקן'.

כמו שכניסתו של היינן עידו לוינסון לנעליה ביקב 'ברקן' מסקרנת את חובבי היין, כך גם כניסתה של ייננית מנוסה כמו עירית, בתו של הבעלים ומנכ"ל יקבי 'ברקן' לשעבר וגם הכורם הראשי - שמואל בוקסר, ליקב 'עמק האלה'. עירית מתחילה בימים אלה את הבציר החדש בעמק האלה, אך היינות הלבנים והרוזה מסדרת 'אבר רד' שיצאו עכשיו הם עדיין של יעקב אוריה אבל העתיד, ללא ספק, נשמע מרתק. ייננית שגדלה בכרמים, מגיעה מיקב ענקי ליקב בוטיק גדול ויכולה לטפל כירורגית בכל זן וחבית... נשמע טוב.

 

עמק האלה אבר רד לבן 2016
עמק האלה אבר רד לבן 2016

בלנד ארומטי וחד העשוי מ-50% שרדונה, 20% גוורצטרמינר, והיתר מסוביניון בלאן וויוניה. הבלנד מציג ניחוחות פרי עדינים ולימוניים עם פרי לבן, אולי קצת אפרסק, פרחוניות נעימה וחומציות מרעננת. יין מאוזן ונעים ובעיקר נגמר מהר.

מחיר: 39 ₪

עמק האלה אבר רד לבן 2016
עמק האלה אבר רד לבן 2016

הרוזה של יקב עמק האלה עשוי מ-87 אחוז מרלו והשאר פינו נואר שגודלו במיוחד בכדי לייצר מהם יין רוזה, ונבצרו כל חלקה בנפרד לפי רמת בשלותה ומוכנותה. שוב יש כאן איזון נפלא בין פרי אדום לכיוון תות עם ניחוחות של אשכולית אדומה, ואפילו תפוח ירוק עדין, לצד מרירות מרעננת וחמיצות כיפית ומאזנת שגורמת לך לרצות איזה ביס ליד היין באופן מידי.

מחיר: 39 ₪