יאיר גת טעם את היינות החדשים של רקנאטי שהושקו לאחרונה, וטוען שמדובר ביינות מאוזנים המכוונים לצרכני היין בני זמננו...

בציר 2016, הוא אחד הבצירים המוקדמים ביותר בכרמים של רקנאטי. הגפנים החליטו לרוץ קדימה למרות חודש יוני ה'סביר', ויולי ה'לא נורא', והתוצאה: שליש מענבי הבציר הנוכחי הגיע ליקב, בתקופה שבבצירים קודמים בקושי התחילו. החדשות הטובות הן שהבציר המוקדם יחסוך מהענבים את ההתמודדות עם אוגוסט וספטמבר שרק אלוהים יודע מה הם יביאו אתם...

ספיישל רזרב לבן, ספיישל רזרב אדום, וגם מראווי אחד. יינות רקנאטי... (צילומים: גיא הכט, שלמה שהם, אלי פרכטר)
ספיישל רזרב לבן, ספיישל רזרב אדום, וגם מראווי אחד. יינות רקנאטי... (צילומים: גיא הכט, שלמה שהם, אלי פרכטר)
ספיישל רזרב לבן ואדום, וגם מראווי אחד. החדשים של רקנאטי... (צילום: גיא הכט, שלמה שהם, אלי פרכטר)

בציר מוקדם או לא, את מכונת השיווק של היקב אי-אפשר לעצור. הייננים צרובי השמש הוזעקו מעבודתם וכתבי היין משנת אחר-הצהריים הממוזגת שלהם, להשקת היינות החדשים בסדרת ספיישל רזרב, פלוס מראווי אחד. קצת מפתיע שצמד המילים 'ספיישל רזרב' שחולל כאן התרגשות רבה בשנות התשעים של המאה שעברה, עדיין חי ובועט על גבי תוויות של יקבים ישראליים לגיטימיים. היינות עצמם התגלו לשמחתי כמתונים, מאוזנים, נעימים לשתייה, ומכוונים לצרכני היין בני זמננו. לפחות אלה מהם שמוכנים ויכולים לשלם.

רקנאטי, מראווי 2015

רקנאטי מראווי 2015 - צילום שלמה שוהם
רקנאטי מראווי 2015 - צילום שלמה שוהם
כמות המילים שנכתבה על היין הזה, כשהושק לפני כשנה, גדולה פי כמה וכמה מהיקף הייצור שלו שעמד בבציר 2015 על קצת פחות מארבעת אלפים בקבוקים. המארווי, כמו שנכתב יותר מפעם אחת, ביותר משפה אחת, הוא זן מקומי עתיק שגדל בישראל אלפי שנים והתגלה מחדש במסגרת המצוד המחקרי שעורך ד"ר שיבי דרורי מאוניברסיטת אריאל, אחרי זנים ארץ ישראליים מקוריים. היין, שנעשה מענבי כרם יחיד הגדל בגובה תשע מאות מטרים על קרקע גירית, מציג נוכחות מינרלית שהולכת ומתגברת ככל שהוא מתחמם, לצד ריחות הדרים ופירות לבנים. עשרה חודשי התיישנות על השמרים, בחביות עץ משומשות, העניקו לו נפח שקצת היה חסר בבציר הקודם, ומרקם שמנוני. החמיצות הטובה שלו מלווה במרירות קלה, טעמי הפרי מתונים מאוד והסיומת מתובלת בעדינות. יין נעים, מעניין ועשוי היטב שמחיר קצת יותר ידידותי היה הופך לקנייה מעולה.

מחיר: 115 ₪

רקנאטי, ספיישל רזרב לבן 2014

רקנאטי ספיישל רזרב לבן - צילום גיא הכט
רקנאטי ספיישל רזרב לבן - צילום גיא הכט
הספיישל רזרב הלבן של רקנאטי שהיה מבוסס בתחילת דרכו על זנים בינלאומיים כמו שרדונה וסוביניון בלאן, נעשה בבצירים האחרונים מזנים לבנים מצפון עמק הרון: רוסאן שתורם ליין חמיצות ושמנוניות, ומרסאן שתורם לאווירה הפרחונית והטרופית. היינות התיישנו בנפרד שמונה חודשים בחביות צרפתיות, כאשר ההרכב הסופי של הבלנד - שישים אחוז רוסאן וארבעים מרסאן, נקבע בסיומה של תקופת היישון. יש לו צבע צהבהב חגיגי וריחות של הדרים, פרחים צהובים ומינרלים, מתובלים בנעימות. המבנה שלו עגלגל, המרקם שמנוני מעט, החמיצות טובה והסיומת מאסיבית ומורכבת. יין מרשים ומקורי, שיהיה מעניין לפגוש שוב גם בעוד שלוש/ארבע שנים.

מחיר: 150 ₪

רקנאטי, ספיישל רזרב אדום 2013

רקנאטי פיישל רזרב אדום - צילום שלמה שהם
רקנאטי פיישל רזרב אדום - צילום שלמה שהם
יין הדגל האדום של רקנאטי, נעשה בבציר 2013 מענבי קברנה סוביניון, סירה, מרסלאן וקריניאן. בלנד מקורי שדורש לבחון את היין לגופו, פשוט כי אין כל-כך למה להשוות אותו. ליין שהתיישן שנה וחצי בחביות, רובן חדשות, יש צבע אדום סגול כהה וריחות של פירות אדומים ושחורים, חבית קלויה, תבלינים ועשבי תיבול. הטעמים העשירים שלו מאוזנים בחמיצות טובה ומבנה מוצק שמונע מהם להכביד, המרקם שלו נעים ורך, והסיומת ארוכה ומתובלת. בציר 2013 מסתמן לטעמי כאחד הטובים בעשור האחרון והמאפיינים הקרירים שלו לא פסחו על הספיישל רזרב האדום. יין הרמוני ומהנה שיתיישן יפה עוד שבע שנים ואולי אף יותר. עכשיו נשאר רק להיפטר מהבקבוק הכבד והנפוח הזה.

מחיר: 195 ₪