הייננים הצעירים מוצאים את השוק, מדריד היא יעד האלכוהול הנחשק של אירופה ובשנה הבאה נשתה כולנו סאקה. יוסי בוזנח מסכם שנה וחוזה את העתיד

מה היה לנואלכוהול: שנה מתעתעת. מצד אחד שנת רפורמה ופגיעה במוצרי הבסיס, מן העבר השני שנת תחייה והתחזקות למוצרי האיכות הנישתייים. כמות הקוניאק, הארמניאק, הקלבדוס, הטקילה והרום המיושן שנמכרו מאז שינוי מדיניות המס גדולה יותר מאשר בשלוש השנים שלפני כן. שנה לא פשוטה לחברה הסקוטית, אשר שילמה מחיר כבד על מהלכים גלובליים של חברות הענק והפסידה תוך מספר שנים את מרבית מותגי האלכוהול החשובים שלה, ועם זאת שנת תקווה לסקוטית אשר נרכשה ותופעל על ידי טיב טעם.

בשנה הבאה נשתה כולנו סאקה
בשנה הבאה נשתה כולנו סאקה
בשנה הבאה נשתה כולנו סאקה יין: שנה די מהוססת ליקבי ישראל. החודשים האחרונים מוצאים אותם נלחמים עד כלות בכדי לשפר ביצועים ולעמוד ביעדים, יקבים גדולים וקטנים כאחד, וגם בארזים נפלה שלהבת. יקבי בנימינה נעלם מתשומת הלב, יקב ססלוב סגר שעריו. מן העבר השני קרו מספר מהלכים מרנינים: ייננים נהדרים ודומיננטיים אשר מובילים קו אלטרנטיבי מוצאים את השוק והקהל צמא למרכולתם - גבי סדן מכרם שבו, דורון רב הון מספרה המייצר לבנים בלבד, איתי להט שהוציא לא מזמן את הלהט לבן המאד משמעותי שלו; יקב רקנאטי הוביל מהפיכה תדמיתית ותוך זמן קצר שם במרכז המיתוג שלו זנים כמו פטיט סירה, מוסקרדין ומארסאן. יעד הנסיעה הנחשק: מדריד! זו העיר במ. הידיעה באירופה של 2013. איזו עוצמה, איזו אוירה, כמה חיים יש בעיר הנהדרת הזו. שלושה ימים ולילות ישבנו, שתינו, אכלנו ונפעמנו. ואם יש מקום אחד שיזכר שם יותר מכל השאר, הרי זה ALBORA, טאפאס-מסעדה מודרני ומשובח. איכות חומרי גלם שגרמה לי לדמוע מהנאה, עיצוב יצוא מן הכלל ואוכל אפילו טוב יותר. סינרגיה מושלמת בין ישן וחדש, מודרני וקלאסי, פשוט הטוב בכל העולמות. תנו לי מדריד שוב ומהר. הנבואה ניתנה לשותיםיין: מגמת ההישרדות, להערכתי, אפילו תחמיר. יש ניחוח מיתון באויר וזה אינו משפר את מצב הרוח העיסקי של אף אחד. החזקים יתחזקו, החלשים ייעלמו. יבואני היין יחפשו להם נישות פעילות - יבוא ממוקד למסעדות, יבוא של יין בתוויות פרטיות ואפילו יינות בחבית אם הרגולציה תאפשר. היקבים כמו יקבים בישראל, ימצאו את עצמם עם נפח ראוי וגדול של יינות צעירים מבציר 2013, חוץ מאשר יקבי רמת הגולן שכבר הודיע שהשמיד חלק מן היבול עקב תקלה טכנית. אם שיווענו ליין לבן ב-2013, הרי שנמצא את עצמנו מוצפים בו השנה. כולם נטעו לפני ואחר שנת השמיטה ואני מעריך שרובם פנו לאותו כיון וייצרו הצפה בשוק הלבנים. 2014 תהיה גם שנת היין ב"באלק". מארזים גדולים שאינם בבקבוק. החל במלאכה היפה הזו יקב תבור, עם שקיות ובעתיד חביות, ואני מעריך שהשאר יקפצו לשקית מהר מאד. הדרינק הבא: סאקה! כן, היין הנפלא המיוצר מאורז תופס תאוצה כבר כמה שנים בכל רחבי העולם, ואני מעריך שהשנה ימצא את דרכו גם אל החיך הישראלי. הוא מתאים באופן מושלם לאוכל, הוא אלכוהולי בצורה מאופקת ובקיץ אין כמותו מרענן.