אבירם כץ טעם את חמשת היינות החדשים מבציר 2015 של 'ברקן' וחושב שביקב כבר הבינו שהעם רוצה לבן...

גם ביקבי 'ברקן', עד לא מזמן "האמנים ביצירת יין אדום", הבינו שהעם רוצה – ובצדק - לבן. והנה, אחד היקבים הגדולים והמשמעותיים בארץ כבר מציג פורטפוליו יינות לבנים גדול ומגוון, מה שבוודאי מצביע על דרישה מצד השוק. כנראה שעמישראל התחיל להבין מה טוב לו לשתות. עכשיו נותר רק שעמישראל יבין גם מה רע לו...

ברקן יינות לבנים בציר 2015 - רוחב
ברקן יינות לבנים בציר 2015 - רוחב
היינות של יקבי ברקן מיינסטרימיים לאללה, אבל עשויים אחלה, ומתומחרים בהגינות יחסית... (צילומים: יח"צ)

הסלוגן הישן של ברקן ("האמנים ביצירת יין אדום") התחלף באחד חדש: "היקב הישראלי המעוטר ביותר בתחרויות יין בינלאומיות". יש לי הרבה מה לומר על הגישה הזו, ובכלל על קידום יין דרך 'תחרויות', אבל נשאיר את זה לפעם אחרת. בשורה התחתונה היינות של ברקן ממש בסדר גמור. משעממים קצת, מיינסטרימיים לאללה, לא סוטים במילימטר ממסגרת ה"שיהיה טעים לדודה", אבל עשויים אחלה, ומתומחרים בהגינות יחסית. רק התוויות עם שלל הסופרלטיבים ("ספיישל רזרב", "ווינמייקרס' צ'ויס", "פרימיום קוואליטי", "אייג'ד אין אוק בארלס" - וכל הטוב הזה בתווית אחת) מוציאות אותי מדעתי. אבל שויין. בואו נדבר על היין.

ברקן ספיישל רזרב שרדונה 2015 - בקבוק
ברקן ספיישל רזרב שרדונה 2015 - בקבוק
ברקן, ספיישל רזרב שרדונה 2015

שרדונה חנפן, בשל ועם עץ שאמנם לא משתלט, אך בהחלט נוכח, כולל תרומה של וניליות, כנראה מקצת חביות אמריקאיות. שרדונה שמוותר על החדות והרעננות לטובת החמאתיות ושמנמנות הפרי, לא הסטייל המועדף עלי, אך בוודאי יעשה עבודה טובה בתור 'יין להמונים'.

מחיר: 70 ‏‏₪

ברקן ספיישל רזרב ויוניה 2015 - בקבוק
ברקן ספיישל רזרב ויוניה 2015 - בקבוק
ברקן, ספיישל רזרב ויונייה 2015

זה כבר לבן בכל הכח, ובמשקל כבד. 14.5% אלכוהול - לא משהו יוצא-דופן במיוחד עם ויונייה, שמהר מאוד קופץ בהבשלה ובאלכוהול אם שנייה לא שמים לב - שמורגשים מאוד, לצד פרי בשל האופייני לזן (הרבה משמש ואפרסק) ועץ חדש שמוסיף עוד כבדות ותורם לתחושת המתיקות בחך. יין לבן שמתאים יותר לחורף, ולמי שמחפש 'הרבה' יין ולאו דווקא אלגנטיות ואיפוק. לי זה ממש טו מאץ' מהכל.

מחיר: 70 ‏‏₪

ברקן ספיישל רזרב סוביניון בלאן 2015 - בקבוק
ברקן ספיישל רזרב סוביניון בלאן 2015 - בקבוק
ברקן, ספיישל רזרב סוביניון בלאן 2015

ללא ספק האהוב עלי מבין הספיישל רזרבים. רענן, ללא עץ, עם פרי טרופי שמתפרץ ומעט עשבוניות ירקרקה ונעימה. כיף של יין לקיץ, לארוחות קלילות ולא מחייבות.

מחיר: 70 ‏‏₪

ברקן ספיישל רזרב גוורצטרמינר 2015 - בקבוק
ברקן ספיישל רזרב גוורצטרמינר 2015 - בקבוק
ברקן, ספיישל רזרב גוורצטרמינר 2015

לבן חצי יבש ומאוד אופייני לזן. יש כאן את הליצ'י, הוורדים, הארומטיות המתפרצת והמתיקות המתחנפת. שומדבר מיוחד, חובבי הז'אנר בוודאי ייהנו.

מחיר: 70 ‏‏₪

ברקן עלמון אסמבלאז 2015- בקבוק
ברקן עלמון אסמבלאז 2015- בקבוק

הלבן של סדרת אסמבלז' ממש הפתיע אותי לטובה. ממסך של שרדונה (60%), סוביניון בלאן (24%) וויונייה, שעל אף היישון בחביות (6 חודשים) מצליח לשמור על רעננות, לצד מורכבות שאי-אפשר להתכחש אליה. פירות קיציים באף (אפרסק, נקטרינות), על גבול הבשל, אך לא מעיקים מדי. יין מאוזן וחביב להפליא שמוכיח שאפשר גם להיות מורכב ו'רציני' וגם לא לוותר על רעננות וחיות.

מחיר: 79 ‏‏₪