אני עוסקת במקצוע שלי שנים רבות וטובה במה שאני עושה, אך הוא לא מספק אותי. אני משתעממת ממנו בהשוואה למקום העבודה שהיה לי לפני שלוש שנים ושוקלת לעשות שינוי כיוון בחיים שלי. אני חוששת. האם עלי לבצע את השינוי שאליו אני משתוקקת?


“התפקיד שלי הוא לעשות סדר ברצונות של האנשים שפונים אלי בתוכנית שלי, ‘בראייה אחרת’. אני לא חושבת שאת צריכה לעשות שינוי מקצועי בחייך, אלא לבצע שינוי סביבתי בעבודה שלך. את באמת טובה מאוד במקצוע שלך ובמה שאת עושה, כפי שאת מעידה על עצמך, ולכן את לא צריכה ‘לנקום בעצמך’ ולעזוב רק בגלל תחושת האכזבה מסביבת העבודה שלך. במקום לשנות מקצוע, יהיה לך יותר טוב מקצועית לעבור לעבוד במקום אחר. כך תעבדי עם אנשים חדשים וסביבה חדשה שישנו את אווירת העבודה שלך באופן כמעט מוחלט, אך עבודתך תישאר דומה. את אדם שמחפש מקום עבודה עם אנשים, מקום דינמי ומלא בתנועה ובתקשורת חברתית. מקום העבודה שלך היום הוא אינו הסביבה הטובה עבורך, ולכן עלייך לשנות אותה. גם אם תלמדי מקצוע אחר ותמצאי עבודה חדשה, ייתכן שהסביבה שוב לא תתאים לך ותרגישי בזבוז. נסי להחליף את סביבת העבודה שלך לפני שאת בוחרת ללמוד מקצוע חדש”.



אני עובדת בניקיון כיום ורוצה לשנות מקצוע. אני מאוד אוהבת לתפור, אך מפחדת לתפור בגדים עבור אנשים אחרים. מה עלי לעשות?


“מבחינה רוחנית, מה שתפרו לך בחיים אלו לא הדברים שבאמת רצית, אך למדת לקבל. החיים הם לא האמת הנראית לעין, יש תמיד מעבר לה. לעתים, כשיש לנו מחשבת סלידה ממשהו, היא נובעת לא מהדבר עצמו אלא מהדברים שעומדים מאחוריו. לתפור לאחרים משמעו לשרת מידות של אחרים במובן הפיזי. במובן הרוחני, הכוונה היא שהתפירה אינה דבר שתכננת לתפור לעצמך בחייך, ואת חוששת לקבל אותה. את לא יכולה לתפור לאחרים משום שאת חוששת לתפור מידות לאחרים בצורה לא נכונה, כפי שאת חווית כשהורייך תפרו עבורך את המידות שלך. במקצוע התפירה אנו תופרים מידות. בשפה הרוחנית, מידות הן דבר מאוד גבוה. אדם נמדד לפי מידותיו והמסע הרוחני שלו בחיים. מה שאת לא מבינה הוא שאת לא כל כך אוהבת את מה שההורים שלך מדדו לך ומה שאת יצרת לעצמך בעקבות כך, וזה הדבר הרוחני שחוסם אותך מלתפור מידות לאדם אחר. אם את רוצה לתפור בגדים לאדם אחר, את צריכה קודם לתפור את המידות שלך. עלייך לחפש קורס לתיקון המידות, לא בהכרח קורס דתי, אלא קורס רוחני שילמד אותך איך לשפר את עצמך. אני ממליצה לך על שיטת ימימה. בשיטה הזו תלמדי התבוננות ותיקון יומיומי של המידות ללא שפיטה. אני חושבת שזו השיטה שתתאים לך מכיוון שלכל אדם ישנה השיטה שהוא יכול לקרוא. ברגע שתראי שאת מצליחה לשפר את המידות שלך, תוכלי לתפור פיזית מידות לאחרים”. 




אני מאוד מתוסכלת מהמצב שלי בעבודה. פוטרתי כרגע ממקום שבו עבדתי שלושה חודשים, ואיני מבינה מדוע. מאוד התחברתי למקום הזה, ואני מאוד לחוצה מכך שאיני עובדת בו עוד. מה עלי לעשות?

“לטענתי, ההשגחה רוצה את הטוב ביותר עבורנו ומנסה לחנוך אותנו במסכות שונות. עלייך לנסות לבדוק עם עצמך מה עבר עלייך לפני כשנתיים. בשנתיים האחרונות היית במערכת יחסים קצרה כלשהי שמצאה חן בעינייך, אך בגלל חוסר סבלנות ורברבנות שלך פספסת אותה ונכנסת לוואקום. בוואקום הזה לא הצלחת לעשות דבר כי לא האמנת בעצמך. הגעת למקום עבודה ששוב היו בו יחסים לא טובים כלפייך בגלל אנשים שהיו חסרי סבלנות אלייך. ייתכן שלא למדת את כל השיעורים שהיית צריכה ללמוד, ולכן פוטרת ממקום העבודה הנוכחי גם כן. את לא מקשיבה לשיעורים, ולכן אני ממליצה לך לנסות לפנות למקום העבודה שממנו פוטרת ולבקש לחזור אליו או לחפש מקום דומה בנגזרת אחרת. לפני כן עלייך ללמוד את השיעורים שקיבלת. כל הדברים שקרו לך בשנתיים האחרונות היו במטרה ללמד אותך להתמודד עם החיים. לאחר שתלמדי את כל השיעורים שהחיים הכינו לך, תוכלי למצוא את מקום העבודה הטוב ביותר עבורך”.