אני בן 30, נשוי ואב לשני ילדים. הצלחתי לצבור עם אשתי את ההון המיוחל לרכישת דירה, כ־400 אלף שקלים, בזכות העובדה שאני חי כיום ביחידת מגורים של ההורים המאפשרת לי לחסוך כסף. האם עלי לרכוש דירה, להמתין ולהמשיך לחסוך או להשקיע את הכסף?



“החלום הגדול שלך הוא לקנות דירת מגורים. זה חלום אוטומטי של כל אדם ואינו בהכרח חלום טוב. 85% מהציבור לא מצליחים להגיע לרווחה כלכלית אמיתית בחיים. זה אינו מקרי, מכיוון שאותם 85% חלמו לקנות דירה. החלום הגדול של רוב המשפחות הצעירות בישראל הפך למוות הכלכלי שלהן. כשהן יגשימו אותו, חייהן יסתיימו גם אם יעמדו בתשלומים בכבוד. אדם ממוצע שיש לו 400 אלף שקלים ורוצה לקנות בית ב־1.8 מיליון שקלים - לוקח משכנתה בסך 1.5 מיליון שקלים יחד עם כל ההוצאות הנלוות. זוהי התאבדות כלכלית. אם אתה תרכוש את הבית שחלמת עליו ותשכיר אותו, תוכל לדרוש שכר דירה של 4,000 שקלים בחודש, ובכך בעצם חסכת 4,000 שקלים כל חודש. עם זאת, המשכנתה הופכת אותך מאדם חי לאדם שחי על הקצה. איכות החיים שלך תיגמר, ואתה תיאלץ לצרוך אשראי באמצעות הלוואות, ריביות ומינוס בבנק.



על יתר האשראי שאתה צורך תשלם מיליון שקלים על ריביות, ותרצח את הסיכוי שלך אי פעם לחיות ברווחה ובעצמאות כלכלית. אם תבצע את הרכישה הזו, תקבור את 400 אלף השקלים ולא תראה אותם לעולם. בעוד עשר שנים, אחרי שתגור בבית תרצה גם לשדרג אותו, ובכך לא רק שלא תוריד את המשכנתה, אלא תוסיף לה סכומים נוספים. אם תנצל את 400 אלף השקלים ותבצע איתם תיק השקעות מגוון או תרכוש דירה להשקעה בארץ או בארצות הברית, זה יהיה ניצול נכון של הכסף שלך. על 400 אלף השקלים תקבל תשואה של 5% בשנה, שהם 20 אלף שקלים בשנה. לא רק שחסכת 400 אלף שקלים, אתה גם תייצר חיסכון נוסף. 85% מהמשפחות שמעולם לא יגיעו לרווחה כלכלית מתייחסות לכסף שלהן כאל מזון, אך אדם חכם מתייחס לכסף גם כאוכל, וגם כזרע שייצר כסף בעתיד”.



פתחתי חנות אופניים בתל אביב, ואני מתלבט כיצד לפרסם ולקדם אותה ברשת. הפרסום עולה כסף רב, ואין לי די ניסיון להבין את הדברים. מה עלי לעשות?


“העסק שלך הוא עסק קטן שמשרת ציבור ספציפי ברדיוס ספציפי. אם העסק שלך נמצא סמוך לכיכר דיזנגוף, ברור לך שאדם מצפון תל אביב לא יגיע אליך במיוחד בשביל תיקון אופניים. כשמדובר בעסק קטן שמשרת קהל מסוים בסביבה שלו, פרסום בגוגל לא יועיל לך. אסטרטגית, זו חשיבה לא נכונה. אני לעומתך עובד בפריסה ארצית, ולכן אני זקוק לפרסום בגוגל. אני לא רואה כיצד הפרסום בגוגל יוכל לסייע לך. זוהי זריקת כסף למקומות לא נכונים וירי של פצצת אטום בשביל להרוג יתוש. במקומך הייתי פונה לפלטפורמת geekApps, שתבנה לך ב־9 דולרים חנות מקוונת. הייתי בונה את האפליקציה שלך ומבקש מכל החברים להוריד אותה. באמצעות האפליקציה, אתה תקפיד פעמיים בשבוע לשלוח הודעות Push עם טיפ שינגיש את הידע על תחום האופניים לציבור. תוכל גם לשתף סרטונים נחמדים על ילדים שרוכבים על אופניים בפעם הראשונה. אין הורה שהילד שלו מתחיל ללמוד לרכוב על אופניים, שלא ייכנס ל־Push.



מדי פעם גם תשלח מבצעים ייחודיים בעסק שלך ותגרום לקהל שלך להיות בקשר איתך. ב־geekApps ישנו גם שירות שנקרא geekTracker, המאתר את כל מי שאי פעם הוריד אפליקציות מטעם geekApps ומאפשר לך לשלוח לו הודעה על החנות שלך. הרבה מאוד מאנשי תל אביב הם רוכבי אופניים, ולכן העסק שלך יהיה תמיד רלוונטי עבורם. עסק קטן שממוקם בתוך הסביבה שלו צריך לעבוד עם הסביבה שלו. לא יבואו אליך לקוחות אם אתה לא קרוב לסביבת המגורים שלהם. לכל פינת רחוב יש לקוחות משלה, בעיקר בתל אביב. האפליקציה הזו מחברת אותך כעסק למאה ה־21 ומאפשרת לך ליצור דו־שיח עם לקוחות. תוכל לתפוס כל תל־אביבי ממוצע שרוכב על אופניים ברחוב ולהציע לו את האפליקציה שלך, שתחבר אותו ישירות לעסק שלך. זו הטכנולוגיה של הדור הבא, והיא נגישה לציבור בסכום נמוך מאוד, כמעט בחינם”. 



מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM



עריכת תוכן: איתמר זיגלמן