אני מרבה לדחות את הדברים שאני צריך לעשות, ואז מצטער שלא עשיתי אותם קודם. אני גם מרגיש שאני זקוק למישהו שידריך אותי עם רעיונות שיש לי ושאני לא מצליח לממש. מה עלי לעשות?


“אתה כנראה סובל מבעיית התארגנות קלה עם עצמך. שני הדברים שציינת הם שני צדדים של אותו המטבע, כאשר בשני המקרים נוהגים לכנות זאת בעיית קשב וריכוז. אנשים נוטים לא לשים לב לכך, אבל אני יודע כמה זה משמעותי. הרבה מאוד מהתסכולים ומהכאבים שלנו נגרמים כתוצאה מבעיית קשב וריכוז, כאשר אנחנו מרגישים שהחיים שלנו מפוספסים ומכבים שריפות על דברים שלא התארגנו עליהם מראש ונותרים תקועים. יצא לי לאמן הרבה מאוד אנשים שסובלים מהדילמה הזו, והפתרון במקרה שלך הוא שותף חיצוני לדרך. אשתך היא אומנם השותפה שלך לדרך, אבל היא מכירה אותך ורואה את היכולת שלך לדחות דברים ואיבדה בך את האמון לאחר ששילמה את המחיר יחד איתך. לכן, כשאתה בא עם רעיון חדש, היא ממהרת להוריד אותך ממנו כדי להגן עליך מיוזמות חדשות. שותף חיצוני יאפשר לך לצאת מהמצב שנקלעת אליו, ויכניס אצלך רוחות של שינוי. אנשים לא משתנים משיחה בודדת; אתה זקוק לרעיון ראשוני בר ביצוע ולהוציא אותו לפועל צעד אחר צעד. בכך הערך העצמי שלך יתחדד, וגם אשתך תראה את השינוי שחל בך. עליך ליצור לעצמך ניצחונות קטנים שיסייעו לך לבנות את עצמך כאדם. הפק פרויקט מההתחלה ועד הסוף, גם אם הוא שולי וקטן. כך תתחיל להתחזק. אוסיף ואומר שאנשים שדוחים בכל פעם את הפרויקטים של עצמם - מאבדים גם יכולת להאמין שהם מסוגלים להצליח. אסור לך לחשוש מזה. אתה מוכרח להאמין שאתה יכול להשתנות. כשרוצים רוצה להדליק מדורה, מתחילים מהענפים הקטנים, ורק לאחר מכן מציבים את הקרש הגדול. לך לאט בדרך שלך, שתגדל ותבער”.



אני בת 35 ואם לשלושה ילדים. במקצועי אני מורה פרטית לאנגלית ומתלבטת כיצד אוכל לייצר הכנסה נוספת. אני לא רוצה לפתח את העסק ולהרחיבו, כי אז זה יבוא על חשבון ילדיי. יש ברשותי דירה גדולה מאוד שאין לי בה שימוש, ונותרו עליה 700 אלף שקלים של משכנתה. האם כדאי לי ללכת על פיצול דירות?


“זו אפשרות לא רעה בכלל. נשמע שתחום ההון חדש לך מאוד, אך אם יש לך מטרה, אין סיבה שלא תשיגי אותה. אין סיבה שתפתחי את העסק שלך על חשבון ילדייך, בייחוד אם אינך רוצה לעשות זאת. ענף הנדל”ן הוא ענף שניתן להתפתח עמו ולהגיע לרווח כלכלי גדול. אני ממליץ לך לקרוא על התחום וללמוד אותו, כי הוא יכול לשמש לך מנוף כלכלי אם תחליטי לפצל את הדירה. נדל”ן מיועד לאנשים אנליטיים שלא מוותרים, ובכל בחירה יש ויתור. בעבר עמדת בצומת ובחרת בילדייך על חשבון הקריירה שלך. כיום הגעת לצומת הזה פעם נוספת, ואני ממליץ לך לנסות פנייה חדשה בצומת שלא היה מוכר לך: בערים מסוימות ברחבי הארץ ישנו חוסר משמעותי בדירות קטנות לזוגות צעירים, ולכן ישנה צמיחה של תופעת פיצול הבתים. בחני את הנושא ותהיי פתוחה וקשובה אליו. אם לא תוותרי, תגלי שיש לך יהלום לא מלוטש, שעם טיפה השקעה, בסדר גודל של 50 אלף שקלים, תוכלי להרוויח בגדול ולעשות קופה. כל הצעדים צריכים להיות שקולים ומדודים כמובן, אך אני יכול לומר לך שברגע שמפצלים דירה, חווים שינויים דרסטיים בתשואות ובאחוזים שונים לגמרי. בהצלחה”.



אני בת 40, ומעוניינת לחסוך בהוצאות הקניות שאני עורכת. מה צריך לעשות כדי לקנות בצורה חכמה ומשתלמת במרכולים?


“במסגרת תוכניתי, אני מרבה להמליץ ולתת טיפים בהרבה נושאים, אבל זה הנושא החשוב ביותר לצרכן הישראלי. אנחנו כצרכנים חייבים להיות חכמים כדי לצרוך נכון וכדי שלא יעבדו עלינו. רובנו לא זוכים לשכר גבוה מאוד, ולכן מה שבאמת קובע את איכות חיינו הוא היכולת שלנו להיות צרכנים נבונים. אני ממליץ לרכוש בסופרמרקט את המותגים הפרטיים, שבדרך כלל מיוצרים באותם המפעלים של הרשתות הגדולות באיכות זהה, זוכים לעטיפה שונה ונמכרים במחירים נמוכים משמעותית מהמותגים המוכרים. למרות זאת, אני רואה רבים שרצים ישר למותגים הגדולים על המדף בלי להשוות מחירים באופן אוטומטי. חובה לעצור ולהשוות את המוצרים כדי לחסוך בהוצאות. לעתים מדובר בפערים מינוריים של שקלים בודדים, אך בקנייה גדולה, הכסף הקטן הופך לכסף גדול שיכול לשמש אותנו לדברים נוספים וחשובים. לפני שאת מושיטה יד באופן אוטומטי למוצרים שאת רגילה לקנות, הקפידי להשוות מחירים. בטווח הארוך, זה ישתלם לך”.



מתוך תוכניתו של אלון גל, בכל יום שישי ב־8:00 ב־103FM


ערך: איתמר זיגלמן