חדשות מתפרצות

פגישת פסגה בקהיר: מלך ירדן - "לקדם את ערביות מזרח ירושלים"

מבזק חדשות

 פסגת חירום בעקבות הכרזת טראמפ: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ונשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי דיברו היום (ראשון) בטלפון בנוגע להצהרתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל. במהלך השיחה קבעו השניים להיפגש עוד היום בקהיר לפסגת חירום, אליה הוזמן גם מלך ירדן המלך עבדאללה השני. 
 
עבדאללה אמר לא-סיסי בעת הזמנתו כי יש צורך "לתמוך במאמצי הפלסטינים להקים מדינה עצמאית, שמזרח ירושלים היא בירתה", והדגיש את "החשיבות בהעצמת הערביות, המוסלמים והנוצרים בעיר, שהיא המפתח להשגת שלום ויציבות באזור", להגדרתו.

הפגנות ביהודה ושומרון

סדרת מהלכים דיפלומטים נגד הכרזת טראמפ
 
בעקבות סיכומים אלה. אבו מאזן צפוי לצאת לקהיר בשעות הקרובות. כזכור, זהו לא המהלך הדיפלומטי היחיד שעליו הכריזה הרשות הפלסטינית בעקבות המהלך הדרמטי של טראמפ. במהלך הלילה התכנסה הליגה הערבית והודיעה כי היא תפעל להוציא הצהרה משותפת של מועצת הביטחון של האו"ם נגד המהלך האמריקאי, וכמו כן, הודיע אבו מאזן כי הוא יחרים את סגן נשיא ארה"ב מייק פנס בעת ביקורו באזור במהלך החודש.

כזכור, ביום רביעי האחרון, הודיע טראמפ כי הוא מכיר בירושלים כבירת ישראל, וזאת בניגוד לקו העמום עליו שמרו נשיאי ארצות הברית בנושא. בעוד בישראל בירכו על ההחלטה, בעולם הערבי ובשטחי הרשות הפלסטינית הביעו זעם רב על מה שהם הגדירו כשבירת הסטטוס קוו. בנוסף לכך, גם מדינות אירופה, בהן גרמניה, בריטניה וצרפת גינו את ההצהרה וטענו כי היא מרחיקה את השלום במזרח התיכון.

סוכנויות הידיעות 10/12/2017 17:18
שתפו: