תקופת החגים מאפשרת לנו ליהנות ממבצעים והנחות בשוק הרכב הישראלי. הסיבה לכך נובעת מהצורך של בעלי רכבים בהתאמת הרכב לצרכי המשפחה, עם תום החופש הגדול ובסיום הקיץ. 

היבואנים משיקים מבצעים מיוחדים לראש השנה ומיעוט ימי העבודה לא פוגע בזמינות הדגמים המובילים. יחד עם זאת, אין סיבה להתפתות למחיר נמוך ותמיד כדאי לרכוש רכב רק אחרי שבודקים את היתרונות והביצועים שלו.
מה מציעות היבואניות הגדולות?

כדאי לעקוב אחר המבצעים המפורסמים על ידי היבואניות הגדולות על מנת להפיק מקסימום רווח מהשנה החדשה. חברת רנו מקיימת בתאריכים 2-4 בספטמבר מבצע על רכבי תצוגה ורכבי 0 ק"מ יד ראשונה מיבואן. המבצע יתקיים בכל אולמות התצוגה של רנו ברחבי הארץ, כשלצידו תחרות משמעותית מכיוון מיצובישי: החברה היפנית מציעה הטבות אטרקטיביות על מגוון הדגמים והמבצע שלה נמשך עד תאריך 8 בספטמבר. מעבר לכך, הונדה יוצאת במבצע על מלאי מוגבל של הונדה סיוויק וסדאן. במסגרת המבצע ייהנו הרוכשים מהנחה של 7,000 ש"ח. 
יבוא מקביל של אלבר מאפשר רכישה של הונדה סיוויק סדאן במחיר שנע סביב 130 אלף ש"ח. הדגם המיובא הוא אמריקאי, ששונה מהדגם האירופאי המיובא על ידי מאיר. ההבדלים באים לידי ביטוי בנוחות משופרת, צריכת דלק נמוכה יותר ומחיר זול ב-8,000 ש"ח מול מחיר המחירון הרשמי המתחרה. 
איזה דגמים חדשים מגיעים לארץ?
חברת "מאיר" יבואנית יגואר והונדה יוצאת בקרוב במבצעים על דגמי הונדה ג'אז שהושקו מחדש באוגוסט. הדגם נחשב ייחודי בקטגוריית הסופר מיני והוא זוכה להצלחה בשווקי אסיה ואירופה. הג'אז החדשה הוצגה בטוקיו בשנת 2013 ולאחר מכן בפריז בשנת 2014, אך ב-2015 היא צפויה להיות חלק בלתי נפרד מכבישי הארץ. הסיבה לכך היא עיצוב חיצוני דינאמי, מעל 7 כריות אוויר, חיישני לחץ צמיגים ומרחב אדיר ביחס למימדים.
עוד רכב מסקרן שהושק בסוף אוגוסט ואיתו כדאי לפתוח את השנה החדשה הוא יונדאי טוסון. זה הדגם שעל פי יונדאי אמורה להוות אלטרנטיבה למשפחית גדולה, בעיקר בהשוואה מול מאזדה 6. הדגם החדש ארוך מקודמו, תא הנוסעים מממש את השאיפות לחדש מבחינת עיצוב והופעה ומערך השליטה אינטואטיבי מאוד. בשלב הזה עדיין אין מחירים לגרסאות ולא הוחלט על רמת האבזור לקטגוריות הגימור השונות, אך בירידי החגים אנחנו צפויים לקבל את כל התשובות. 
באילו דגמים צפויה להיות ירידת המחירים החדה ביותר?
נקודות הזמן המומלצות לרכישת רכב חדש בחגים הם ראש השנה וסוכות. ראש השנה הוא הזדמנות לשדרג את איכות החיים ולקבל מבצעים על דגמי 2015/2016, בעוד בסוכות הדגש הוא על ירידי רכב חריגים המשלבים בין מכוניות חדשות ומשומשות. היתרון של רכישה בראש השנה הוא גם התאמת המחירים לצרכי קהל היעד. בכל מקרה, בשבועות שלפני ראש השנה ובחול המועד סוכות יהיה לכם קל יותר לקבל מחירים נמוכים על הדגמים המבוקשים. 
נכון לשנה הקרובה, הרכבים המבוקשים בקטגוריית המיני הם קיה פיקנטו, יונדאי 10I, סוזוקי אלטו ושברולט ספארק. בקטגוריית סופר מיני צפויים המבצעים המשמעותיים להיות על דגמי יונדאי 20I, ניסאן מיקרה וסיאט איביזה. בקטגוריה הפופולארית יותר של רכבים משפחתיים אנחנו נמצא את מאזדה 3, טויוטה קורולה וסוזוקי קרוסאובר, בעוד בקטגוריית הפנאי והשטח נוכל ליהנות ממבצעים על מאזדה 5CX, ניסאן ג'וק ושברולט טראקס.