אני ממשיך להתרגז ללא הרף, והסיבה היא אחת: אתה מקיש על דלתם של נותני שירות והדלת ננעלת בפניך בקול חבטה. דוגמה? בבקשה. טלפנתי למשרדי חברת "דורגז החדשה" על מנת שתתבצע בדיקת גז בביתי. ההודעה שקיבלתי הייתה מאיימת: "אם לא תזמין אדם מטעמנו שיבדוק את מערכת הגז בביתך תוך שבעה ימים, ננתק אותך". 

כידוע, על פי חוק, אחת לחמש שנים צריכות חברות הגז להתדפק על דלתנו, ולבקשנו לבדוק על חשבונן את המערכת שהן התקינו, על מנת לוודא שהיא פועלת כהלכה ואיננה מסכנת את הסביבה. האם הן מבצעות זאת? בביתי לפחות לא בוצעה בדיקה שכזו כ-15 שנה, וכאמור, רק השבוע קיבלתי הודעה כזו. טלפנתי בבהילות רבה לטלפון המצוין בהודעה והמתנתי כעשר דקות. נשברתי. טלפנתי ללשכת המנכ"ל והצלחתי בעמל להשיג את התוצאה המבורכת: חזרו אלי וקבעו מועד לבדיקה.
גורלה של גלית מתל אביב, שביתה מחובר למערכת גז מרכזית, היה שונה. לפני כשנה ביקר בדירתה נציג חברת "סופרגז" וטען שנקודת הגז במטבחה קרובה מדי לתנור. הוא ביקש ממנה שתסיט את הנקודה. גלית צייתה להוראה, על חשבונה, אך הזיזה את התנור מהנקודה ולא להפך, מחמת קשיים ביצועיים. עכשיו מתחיל סיפורנו לטפס במעלה ההר. בתום שנה מאז ההתקנה, במקום לטלפן לביתה בנועם ולשאול בשפה רכה: האם בוצעה ההוראה? ולתאם ביקור של טכנאי שיבדוק את מטבחה בקפידה, התנהל למרבה הצער והדאגה ההליך המכעיס הבא: ללא כל אזהרה נותקה גלית מאספקת הגז בביתה. 

נציגת השירות שאליה פנתה, חרצה את דינה ואף נימקה: "השעון אכן נותק מפני שלא נענית להוראה. על מנת לחברו מחדש עלייך לשלם סך של 125 שקל". "מדוע לא קיבלתי הודעה מראש?", שאלה גלית. והתגובה? "היית צריכה לדעת שזה יקרה". 
כלומר, במהלך שנה מאז שבוצעה הסטת צינור הגז בביתה, צריכה הייתה הלקוחה הצייתנית לדעת שבכל רגע, ללא כל אזהרה, עתיד להקיש על דלת ביתה המנתק הנודע.
"מדוע לא תיאמתם איתי מועד ביקורו של טכנאי, שיבדוק אם ביצעתי את הסטת הגז כהלכה ויאשר את ההתקנה?", שאלה גלית והוסיפה, "ומדוע אתם עצמכם לא ביצעתם על חשבונכם את המלאכה שאני שילמתי עבורה?".
"יתקשר אלייך האחראי ויברר את התלונה", הייתה התגובה. ואכן, ניחשתם כהלכה, שום התקשרות כזו לא התקיימה.
כותב שורות אלה סבור כי כאשר איש שירות מתחייב לחזור ואיננו מבצע זאת, יש להטיל קנס על החברה באשמת "אי חזרה בתשובה". זו הדרך היחידה, לטעמנו, להכרית מתוכנו את המנהג המקומי, המרתיח את דמנו, לא לשוב ללקוח ממתין, על אף הבטחה מפורשת שבדרך כלל נמוגה באפלה.
זה הרגע שבו נחלצנו לעזרה. פנינו לחברת "סופרגז" הוותיקה וקיבלנו תגובה ארוכה, המכילה נזיפות אין ספור שבהן מואשמת הלקוחה באי מילוי טופס בדיקה תקנית. לסיום, הודיעה האחראית על פניות הציבור בחברה, "טכנאי יבוא ויבצע בדיקה נוספת למערכת הגז, ללא עלות נוספת של הלקוחה".
לא מצאנו בדבריהם רמז לתשובה על השאלה: מדוע הטכנאי המנתק לא טלפן לביתה של הלקוחה ותיאם מועד לבדיקה, במקום לנתק אספקת גז ללא כל התראה?
לסיום הפרשה: אספקת הגז לדירתה חודשה, והבדיקה ששימשה עילה לניתוק כלל לא בוצעה. המסקנה: משרד האנרגיה חייב לאלתר לבצע משימה דחופה - לחייב את חברות הגז להעניק שירות צרכני הולם, ובמקום ניתוקים הגיעה העת לחיבוקים נדיבים. 