קידום אתרים אורגני נקרא תהליך, מכיוון שהוא מורכב ממגוון של פעולות שונות שנעשות בתוך וגם מחוץ לאתר, וכל זאת כדי לשפר את חווית המשתמש של הגולשים שמגיעים לאתר וגם (וקצת בעיקר) כדי לקבל מגוגל את האישור לכך שמדובר באתר איכותי וסמכותי – ולכן "מגיע לו" להופיע בראש תוצאות החיפוש של מנוע החיפוש.

גוגל אף פעם לא יצאו בהצהרה רשמית בנוגע לתהליכי הקידום הטובים ואיכותיים ביותר שיש לעשות, על מנת להופיע בראש המיקומים של מנוע החיפוש שלהם. רוב פעולות האופטימיזציה נעשות על פי מחקרים ועדכונים שגוגל מעדכנים בכל פעם, ומקדמי האתרים עוקבים אחריהם ומיישמים בעקביות בסגנון של ניסוי וטעיה.

נוסף לכך, ישנן כמה פעולות קידום אתרים שהפכו להיות דיפולטיביות בכל הנוגע לקידום אתר מוצלח, שאחת מהן היא עניין הקישורים החיצוניים שנוכחים במיקומים שונים ברחבי הרשת ומובילים אל האתר שלנו.

כיצד קישורים חיצוניים תורמים לקידום האורגני
קישורים חיצוניים הם קישורים שקיימים באתרים ודפי אינטרנט שונים ברחבי הרשת, שלחיצה עליהם מובילה את הגולשים ישירות אל האתר שלנו. מכיוון שמדובר בערוצים נוספים דרכם הגולשים יכלים להגיע ולהיחשף אל האתר, אין ספק כי מדובר בדבר הכרחי וחשוב לביסוסו של האתר כנגיש עבור הגולשים אך גם מהימן ואיכותי עבור גוגל.

כאשר גוגל מזהים כי קיימים אתרים שונים בהם מוטמעים קישורים המובילים אל האתר שלנו, זוהי מעין הוכחה עבורם כי האתר שלנו מבוסס בתחום שלו ובעל המלצות רבות מאתרים שונים שקיימים ברשת. ניתן לומר למעשה כי אותם קישורים חיצוניים הם המלצות על האתר שלנו, ככל שיש יותר המלצות ברחבי הרשת כך האתר שלנו יכול להתחזק ולקבל משמעות עבור הדירוג של גוגל במנוע החיפוש.

מהם הדרכים להשיג קישורים חיצוניים
מכיוון שאותם קישורים חיצוניים אינם נמצאים באתר שלנו, יש צורך להשיג את אותם קישורים חיצוניים כדי שיובילו אלינו.
ניתן להשיג קישורים חיצוניים בדרכים שונות ויצירתיות:

1. שיתופי פעולה – אחת מהדרכים היעילות ביותר להשגת קישורים חיצוניים, וגם האיכותית ביותר, היא באמצעות שיתופי פעולה של החלפת קישורים עם אתרים אחרים. בדרך הזה כולם מרוויחים, אנו מקבלים קישור חיצוני מהאתר השני, ובתמורה הוא מקבל מאתנו קישור חיצוני עבורו. כדי שהקישורים האלו יהיו איכותיים, יש להקפיד על החלפת קישורים עם אתרים רלוונטיים לתחום בו עוסק האתר שלנו.

2. פרסום מאמרים – ידוע כי פרסום מאמרים בבלוג של האתר היא דרך אידיאלית לשיפור וקידומו של האתר. לכן אחת הדרכים הנוספות להשגת קישורים חיצוניים היא באמצעות פרסום של מאמרים רלוונטיים לאתר במאגרי מאמרים שונים שקיימים ברשת. מכיוון שהאינטרס הוא הדדי, מאגר המאמרים זקוקים למאמרים ואתם זקוקים לקישור חיצוני, הרי מדובר בדרך מצוינת להשיג קישור חיצוני וגם לפרסם מאמר איכותי ברחבי הרשת.

3. הופעה באתרי אינדקס – כיום ניתן למצוא מגוון אתרי אינדקס בתחומים שונים ומגוונים. מומלץ להשקיע כמה שקלים לצורך יצירת פרופיל משתמש ופתיחת דף עסקי באתרי אינדקס שונים, וכך גם להיות חשוף כלפי גולשים שמחפשים מידע באינדקס לפי תחום בו עוסק האתר, וגם להשיג קישור חיצוני איכותי באתר מבוסס ומהימן.

4. שירות בניית קישורים – מרבית בעלי האתרים שמקדמים בעצמם, יתקשו להשיג קישורים – כי זה משהו שממש דורש התעסקות. לכן יש כמה שירותים של בניית קישורים שיכולים לסייע ולקצר משמעותית את הדרך.

כמה כללים על קישורים חיצוניים
כאמור, ישנן דרכים מגוונות להשיג קישורים חיצוניים. החוכמה היא להשיג את הקישורים האלו בדרכים איכותיות ו"כשרות", וכמובן כמה שיותר טבעיות. קיימת משמעות גם לכמות הקישורים שמובילה אל האתר, חשוב להקפיד על קישורים נכנסים באופן הדרגתי ולא מסיבי כך שגוגל לא ישמנו את האתר כלא אמין או חלילה כספאם.