רוחות קרירות שנושבות מכיוון צפון אמריקה והמזרח הרחוק  עשויים לדחוף את שוק המניות של תל אביב כלפי מטה עם פתיחת המסחר הבוקר.


אתמול בלילה שוקי המניות של ניו יורק ננעלו בירידות שערים, ומה שקורה בניו יורק משפיע מאוד על בורסת תל אביב. ההשפעה היא גם פסיכולוגית וגם אריתמטית. זאת משום שבמידה ושערי המניות הדואליות יורדי בניו יורק, זה משפיע ישירות על המסחר בתל אביב כשהשוק נפתח בבוקר.

ואתמול היו הרבה ירידות של ישראליות בניו יורק ומניות דואליות רבות סיימו את המסחר בפערי ארביטראג' שליליים, ביניהם טבע, מזור, נייס ועוד מניות שיש להם חשיבות ב בורסה של תל אביב. סביר להניח שמניו אלו ואחרות יפתחו את המסחר בירידות שערים ויגררו את המדדים כלפי מטה.


עם סגירת המסחר בניו יורק ה-S&P500 ירד ב-1.35% ל-2,002.66 נקודות , הדאו ג'ונס ירד ב-1.13% ל-17,191.37 נקודות והנאסד"ק ירד ב-0.60% ל-4,140.38 נקודות.

הירידות נמשכו גם במזרח אסיה הניקי של טוקיו יורד ב-0.55% ההנג סנג של הונג קונג ירד ב-1.30% ושנגחאי יורדת ב-1.31.

כשבוחנים את ההתנהלות הצפויה של הבורסה של תל אביב הבוקר אסור לשכוח את המצב הביטחוני. אתמול המצב הביטחוני היה בין הסיבות שהשפיעו על הסנטימנט השלילי בשוק. היום המצב נרגע, אך כל אירוע חריג עשוי להשפיע על המסחר וביתר שאת מאשר אתמול.