הדולר ממשיך להתחזק לעומת השקל, אך לא הצליח לשבור את מחסום ה-3.98 ובמסחר הבין בנקאי הוא שוב נסוג אל מתחת ל-3.97. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אומרים כי הירידה בשער המטבע האמריקאי באה על רקע הנסיגה שלו בעולם.



עודג אמרו ב-FXCM, כי נראה כי האפקט של האיתותים מצד הבנקים של יפן וגוש היורו להרחבת התמריצים, שהצליחו לאושש מעט את השווקים והנפט בשבוע שעבר, לא האריך ימים וביממה האחרונה שוב נפלו השווקים ביחד עם הנפט. בשוק המט"ח ראינו את הדפוס הקבוע בימים של שנאת סיכון, כאשר המשקיעים מעדיפים את הין, הפרנק והיורו על פני הדולר. למול השקל ההשפעה של הדפוס הזה מתונה יותר, וזאת מאחר שביחס לשקל הדולר נחשב למטבע בטוח יותר.



בנוסף, הטלטלה בשווקים גם מעיבה על ציפיות הריבית על הדולר, וזאת לקראת החלטת הריבית של הפד ביום רביעי הקרוב. הצפי הוא כי הבנק הפדרלי יימנע בתנאי השוק הנוכחיים מהעלאת ריבית הפעם, וזאת כדי לא להתסיס את השווקים. כמו כן, גם במבט להמשך השנה, הטלטלה בשווקים גרמה לפעילים למתן את הצפי שלהם להיקף העלאות הריבית ב-2016. יהיה מעניין לראות את התייחסות הבנק הפדרלי לתנאי השוק הנוכחיים ולהשפעה שיש לכך על מדיניותו. אם הבנק יאותת כי המשך הרעת התנאים בשוק הפיננסי העולמי והסיכונים הגלובליים עשוי להביא לעיכוב במתווה העלאות הריבית, כפי שהוצג אך לפני חודש, אזי הדולר עשוי לספוג מכה קשה ולסגת לאחור.



בהקשר זה, נראה כי בנק ישראל כרגע, הן לאור ההרעה בנתוני המאקרו בישראל והן לאור הסיכונים הגלובליים, מעדיף לדבוק במדיניות המרחיבה בעת הנראה לעין, אלמנט שגם כן מגביל את מרחב התיסוף בשקל.