ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר האוצר, אביגדור ליברמן ושר המשפטים, גדעון סער, הודיעו היום (שלישי) על כוונתם לקדם תכנית לאומית לשיפור הרגולציה והפחתת הנטל הרגולטורי העודף. את התכנית גיבשו משרד ראש הממשלה, משרד האוצר ומשרד המשפטים על בסיס המלצות ה-OECD.

התכנית כוללת לראשונה חקיקה של חוק מסגרת לרגולציה שימסד תשתיות ארוכות טווח לגיבוש רגולציה בישראל והקמה של רשות רגולציה שתפקח על תהליכי קביעת רגולציה חדשה, ותפעל להפחתת הנטל הרגולטורי העודף. במסגרת החוק ייקבעו עקרונות לרגולציה מיטבית ביניהם, ניהול סיכונים, התבססות על סטנדרטים בין-לאומיים, קידום כלכלה תחרותית, הפחתת יוקר מחייה, ורגולציה מותאמת לעסקים קטנים ובינוניים.

"הממשלה שלנו היא ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ועוסקת בתיקון. אנחנו באים לטפל בבעיות האמיתיות. המחירים בישראל גבוהים מאוד. אנחנו לא מוכנים לקבל את המציאות הזאת, וצריך לומר את האמת – הגורם העיקרי, גם לסרבול של העסקים וגם ליוקר המחיה, זו הממשלה עצמה, ממשלות ישראל. במקום לסרבל להם את החיים – אנחנו צריכים לפלס להם את הדרך. כל זה הולך להשתנות. הממשלה צריכה לשרת את האזרחים ולא להביא את האזרחים לרדוף אחריה בטופסולוגיה", אמר בנט.

"רגולציה עודפת הפכה עם השנים לאחד החסמים העיקריים להגברת הצמיחה במשק הישראלי ולשיפור בנושא פריון ותחרות. עם כניסתי לתפקיד אמרתי שאני שואף לאמץ את כל הסטנדרטים של המדינות המתקדמות בעולם וודאי בתחום הרגולציה. שיפור ברגולציה, יביא תוצאות בתחום הפריון, להגברת התחרות במשק ולהפחתת יוקר המחיה וייצר את הוודאות הנדרשת למגזר העסקי לביצוע השקעות", הוסיף ליברמן.