"עסקת החבילה במשק תיחתם עד תחילת נובמבר, עם אישור תקציב המדינה". כך אומר ל"מעריב" יו"ר ההסתדרות ארנון בר־דוד. היו"ר התייחס לדברי שר האוצר אביגדור ליברמן בכנסת, שלפיהם קיימת הבנה על הקפאת השכר במגזר הציבורי במסגרת זאת.

ואכן בימים האחרונים מתקיימים מגעים קדחתניים עם נציגי האוצר בראשות המנכ"ל רם בלינקוב לסיכום תנאי העסקה. על פי ההערכות, תמורת ההסכמה להקפאת השכר (השכר במגזר הציבורי לא עודכן כבר ארבע שנים) יועלה שכר המינימום ל־6,000 שקל בחודש.

הכוונה היא להעלות את שכר המינימום במספר פעימות על פני שלוש שנים. להעלאת שכר המינימום יש השלכות יוצאות דופן על כל רמות השכר במשק, וגם על חלק מהקצבאות.

אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


כך למשל רק לאחרונה סוכם שקצבאות השלמת ההכנסה של הקשישים יהיו צמודות למחצית משכר המינימום. סוגיית שכר המינימום גם מקובלת על ארגוני המעסיקים. ואולם סעיף מרכזי נוסף בהסכם, הנוגע לקיצור שבוע העבודה ולהנהגת שישה סופי שבוע ארוכים, עדין לא סוכם.

ארגוני המעסיקים מתנגדים בתוקף לסעיף זה, שעלול לדבריהם לפגוע בתפוקה. הצדדים מנסים לגבש חלופות לכך בדמות מתכונת שינוי ימי החופשה לעובדים.יו"ר ההסתדרות אמר ל"מעריב": "אכן מתקיים משא ומתן מתקדם על חתימת לעסקת החבילה, ואני מעריך שהיא תצא לפועל בתחילת החודש הבא. הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא העלאת שכר המינימום, ואני שמח לבשר שיש פריצת דרך בנושא".