עתודות הקרקע מביאות את הבשורה לשנת 2020 כמניבות תשואות השקעה גבוהות. אחת ממגמות ההשקעה הצומחות בקרב משקיעים ישראלים בחמשת השנים האחרונות היא בעתודות קרקע ופחות במוצרי נדל"ן "לשיווק מהמדף". 

נוסף על כך קיימת תופעה של זוגות צעירים, פנסיונרים וכלל בעלי הון ראשוני קטן יחסית, אשר רוכשים קרקעות בעלויות נמוכות משמעותית אל מול רכישת דירות. אחד הגורמים העיקריים לתופעה, הם מחירי הדיור.

על פי נשיא התאחדות בוני הארץ, ראול סרוגו,  בשנת 2030 צפויה מדינת ישראל להגיע לכ- 12 מיליון תושבים משמע ביחס לימינו האוכלוסייה צפויה לגדול בכשליש, ובשנת 2050 יהיו כ- 17 מיליון תושבים.  שוק הדירות בישראל לא מצליח לעמוד בקצב הביקוש ההיסטרי בעיקר כשמדובר במרכז הארץ, אחד הפתרונות לבעיה מוביל משרד האוצר, המשרד מעביר כספים לחברות כמו "דירה להשכיר" אשר מטרתו לזהות קרקעות באזורים מבוקשים לשנות את ייעודן למגורים ולהפשירן למטרה זו.

קרקעות אשר מופשרות במרכז הארץ הופכות לאטרקטיביות במיוחד. המחיר מאפשר למשקיעים לרכוש קרקע, והמשקיעים מבינים כי קרקעות אלה יניבו תשואות גבוהות בזמן קצר. כפי שנכתב בפורטל הצרכנות "דיגיטל ישראל"

מה לגבי סיכון?
בעקבות רגולציות ורפורמות בחוק מטעם הרשויות להגבלים העסקיים ושוק ההון רמת הסיכון פחתה משמעותית והפיקוח על העסקאות עלה. דבר שיצר ביטחון אצל משקיעים רבים יותר וגרם לפריחתו של הענף. לאחר שבדקנו מספר חברות מצאנו כי מרבית החברות פועלות בשיתופי פעולה של עו"ד וליווי בנקאי הנותן ללקוחות שלהם אופציות מימון אטרקטיביות. כלומר כדי להשקיע היום בקרקע ניתן להגיע עם הון עצמי של החל מ-50,000 ₪.

מתחם 159
אחת מעתודות הקרקע האחרונות והאטרקטיביות להשקעה ב-2020 ממוקמת בראשון לציון ונמצאת ב- "מתחם 159" קבוצת הנדל"ן שעומדת מאחורי הפרויקט היא "קבוצת עוצמה יזמות לישראל" המאפשרת רכישת קרקעות במחירים אטרקטיביים ברי השגה לכל אדם.  בין היתר, קבוצת עוצמה עובדת בשיתוף פעולה עם הבנקים המובילים ומאפשרת אופציות מימון אטרקטיביות. בעלת יחס תשואה של עלות\שטח מהגבוהות כיום.

עתודת הקרקע העומדת להשקעה היא בין הקרקעות האחרונות שאינן מאוכלסות באזור גוש דן. הקרקע נכללת "בתוכנית מתאר ר"צ 2030" ובתוכנית תמ"מ 3/21  המקנות עשרות אלפי יחידות דיור. לפיהן צפויות להיבנות בראשון לציון בשנים הקרובות כ- 40 אלף יחידות דיור ועוד כ- 2-3 מיליון מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר. הוועדה המחוזית מקדמת תוכניות במתחם המטרופולין "159" בראשון לציון.

ראשון לציון. צילום: Amos Meron (ויקיפדיה).
ראשון לציון. צילום: Amos Meron (ויקיפדיה).

תחזית העיר עומדת על גדילת האוכלוסייה בכ- 100 אלף איש תוך עשור, זאת בין היתר בעקבות קידום יוזמת מנהל התכנון לתיקון תמ"א 35. הצפיפות בראשון לציון צפויה לגדול מ- 14 דירות מינימום לדונם ל- 20 דירות לדונם. מה שיהפוך את ראשל"צ לעיר השלישית בגודלה בישראל.  נוסף על כך "מתחם 159" קרוב לכביש  431 ולשכונת "רמז" היוקרתית, מה שיספק חופש תנועה וגישה נוחה לדרכים עירוניות ובין עירוניות בעל נגישות גבוה לתחבורה והקמת רכבת קלה אשר נמצאת בהליכי אישור. 

 אנו עדים לעליה עקבית בביקוש לנדל"ן במרכז הארץ ונראה כי השקעה במתחם 159 היא אופציה מצוינת להשקיע בקרקע במחירים אטרקטיביות המבטיחים תשואה גבוה בזמן קצר.

יש לציין כי הקרקע נמצאת בבעלות פרטית (טאבו) ולא קרקע בבעלות המדינה (רשות מקרקעי ישראל), וכי רק 7% מהקרקעות בישראל הן קרקעות בבעלות פרטית מה שהופך את הקרקע לנדירה ומבוקשת הרבה יותר. 

לקבלת מידע נוסף והצטרפות להשקעה בעתודות הקרקע של ראשל"צ מלאו את הפרטים: