בשעה טובה בניתם אתר אינטרנט עסקי - השקעתם בעיצוב, כתבתם תוכן והעליתם תמונות. אז מה השלב הבא? ובכן, האם אי פעם שאלתם את עצמכם איפה ממוקמים כל הנתונים שאנחנו מעלים לרשת? היכן נמצא כל המידע הזה שאנחנו רואים בגוגל ובפייסבוק? ובכן, כדי לצרף את האתר שלכם לבריכת הרשת הגדולה, עליכם להשתמש בשירותי אחסון אתרים.



אחסון אתרים הוא למעשה העלאת האתר שלכם במקום מסוים, או ליתר דיוק, בשרת חזק, אמין, ומוגן. השרת נראה כמו מחשב ומתנהג כמו מחשב, אבל למעשה הוא חזק הרבה יותר. שרת שמנוהל בצורה מקצועית הוא מגובה לחלוטין, מופעלות עליו מערכות אבטחת מידע, והאנשים שמתחזקים אותו עוסקים
במטרה אחת חשובה: לא לאפשר לו "ליפול".
האם אני יכול לאחסן אתר בעצמי?

תיאורטית, כן. כל אחד מאתנו יכול לחבר את המחשב שלו לאינטרנט ולהפוך אותו לשרת רשת. ואולם, מדובר בפתרון לא פרקטי שמסכן את האתר שלכם. ראשית, משום שהאינטרנט הביתי אף פעם לא יהיה חזק מספיק כדי לספק שירות לגולשים רבים באותו הזמן. שנית, הזמינות של המחשב הביתי נמוכה יותר. למה הכוונה? אם השרת שעליו המחשב שלכם נופל, האתר שלכם לא יפעל. בעוד שרת חיצוני פועל 24/7 תחת פיקוח, המחשב הביתי חשוף כל הזמן לנפילות - קריסת הרשת, הפסקת חשמל, או אפילו וירוס. 
בדיוק מסיבות אלו חשוב להשתמש בשירותיה של חברה מקצועית לאחסון אתרים. בהוסט סנטר אנחנו מחזיקים בשרתים חזקים ביותר ומספקים לאלפי אתרים שירותי אחסון ברמה הגבוהה ביותר, עם חיבורים חזקים ומהירים שמאפשרים לכמויות אדירות של גולשים להגיע ולהישאר בהם בו זמנית. 
סוגי אחסון אתרים
עד היום, מרבית האתרים בעולם היו מאוחסנים על גבי שרתים שנמצאים בחדרי תקשור מיוחדים המכונים חוות שרתים. החוות הללו מקוררות, מאובטחות, מנוטרות ומפוקחות בכל עת, כאשר מרבית אתרי האינטרנט אוחסנו במסגרת אחסון אתרים שיתופי (Shared Hosting) או שרת ייעודי (Dedicated Hosting). 
ואולם, בהוסט סנטר השכלנו לנצל את החדשנות הטכנולוגית של השנים האחרונות כדי לספק ללקוחותינו את העידן החדש של עולם אחסון האתרים: אחסון על גבי שרת וירטואלי (Virtual Private Server). שרת וירטואלי, או שרת VPS, הוא סביבת עבודה וירטואלית שפועלת על גבי שרת פיזי אחד ייעודי. על אותו שרת ניתן להתקין מספר רב של סביבות עבודה, אך כל אחת מהן פועלת כסביבת מחשוב עצמאית. 
שרתים וירטואליים למעשה מהווים את הבסיס למחשוב ענן: כלומר, מערכת הפעלה שאינה תלויה בחומרה. כך מתאפשרת גמישות גבוהה וטכנולוגיה משופרת. 
 
אחסון אתרים. לצרף את האתר שלכם לבריכת הרשת הגדולה. צילום: Themeforest
אחסון אתרים. לצרף את האתר שלכם לבריכת הרשת הגדולה. צילום: Themeforest

יתרונות השרת הוירטואלי
שרת וירטואלי הוא אפשרות מועדפת לא רק בשל הקדמה הטכנולוגית. השרתים הווירטואליים מביאים עמם יתרונות חזקים בשטח שגורמים למיליוני אתרים בעולם לעבור אליהם. אלה הם רק כמה מהיתרונות הגדולים שמביא שרת VPS לעולם אחסון האתרים: 
מהירות - שרתים וירטואלים מחלקים את המשאבים באופן אופטימלי בניגוד לשרתים שיתופיים. כך הם רצים מהר יותר גם עם אלפי אתרים. 
גיבוי מלא - תהליך הגיבוי בשרת VPS הוא פשוט ונעשה באופן מלא לחלוטין, בניגוד לשרתים ייעודיים שמצריכים ידע טכני גבוה. 
גמישות תוכנתית - מפעילים אתר בקוד פתוח? לא צריך לדאוג מעדכונים ושיתופי אפליקציות. למנהל שרת VPS יש יכולת מלאה לעדכן ולהתקין איזו אפליקציה שרק יבחר. 
עלויות נמוכות - למרות שהם מתנהגים כשרתים רגילים, שרתי VPS הם חסכוניים באנרגיה וכמובן גם במקום. לכן, העלות שלהם נמוכה משמעותית מעלותם של שרתים ייעודיים. 
בניית אתר וורדפרס
עכשיו כשאתם יודעים הכל על אחסון אתרים, אתם יכולים לשדרג את האתר שלכם לאחסון טוב יותר בהוסט סנטר. אין לכם אתר? ובכן, זוהי נקודה מצוינת להתחיל. 
וורדפרס היא מערכת ידידותית ביותר לניהול תוכן, שבאמצעותה אפשר לנהל אתר בקלות. באמצעות וורדפרס תוכלו ליצור דפים, פוסטים ואפילו מוצרים באמצעות כמה לחיצות כפתור פשוטות. מערכת וורדפרס היא ידידותית מאוד בשימוש השותף גם למי שלא מגיע מתחום ניהול האתרים. 
מעבר לנוחות השימוש, וורדפרס מציעה כמה יתרונות שקשה להתעלות מהם, כאשר היתרון הבולט ביותר הוא שהמערכת תומכת בעברית באופן מלא. עבור אתרים בעברית מדובר ביתרון שחוסך המון זמן, אנרגיה, וכאב ראש. 
מעבר לזה, וורדפרס משתמשת במערכת קוד פתוח (Open Source), ומאפשרת גמישות מקסימלית. כך למעשה אתם יכולים לשלוט באתר במאה אחוז על ידי תכנות, ולעצב את האתר מא' ועד ת' מבלי להשתמש בתבניות שהמערכת מציעה, אם תרצו.
לבסוף, וורדפרס נוחה במיוחד למטרות של קידום אורגני כשמדובר באופטימיזציה (SEO). 
אז לנהל אתר בוורדפרס זה מאוד פשוט. אבל לבנות אותו? השלב הזה הוא מעט מורכב יותר, ומומלץ ביותר להשתמש במומחים שיסייעו לכם להקים את האתר המקצועי ביותר. בהוסט סנטר אנחנו מציעים שירות בניית אתר וורדפרס מקצועי, אמין ואיכותי. החל מהעיצוב ועד רישום דומיין - ולבסוף גם אחסון אתר וורדפרס, שכן בהוסט סנטר תקבלו את החבילה המלאה. 
כיום בחברת הוסט סנטר מאוחסנים ומתוחזקים מאות שרתים וירטואליים ואלפי אתרים.

לקבלת פתרון מקצועי – הוסט סנטר -  08-9461435
לקריאה אודות נושאים נוספים בתחום: בלוג אחסון אתרים של הוסט סנטר.