הממשל האמריקאי הכריז על סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם, כטרוריסט בינלאומי ואסר על אזרחים ועסקים אמריקאיים לקיים עמו קשרים, אולם אתר אמזון הציג למכירה את ספרו של קאסם שתומך בפגיעה באזרחים ישראלים ומטיל ספק בזכות קיומה של ישראל. בעקבות פניית עיתונאי מעריב, הסיר אתר המכירות המפורסם את הספר. 
 
ביום שני נועד המתאם המיוחד של האו"ם ללבנון, יאן קוביש, עם קאסם בביירות. לאחר מכן, פרסם קוביש, לשעבר שר החוץ של סלובקיה, ציוץ שבו כתב כי הוא "מודה על דיון פתוח וחיובי על מגוון סוגיות עם סגן מזכ"ל חיזבאללה, נעים קאסם" וסיפר כי "קיבלתי עותק של הספר שלו - קריאה הכרחית". 
 
קוביש לא ציין מהו הספר שקיבל, אולם אחד מבין 11 הספרים שחיבר קאסם הוא "חיזבאללה: הסיפור מבפנים" שפורסם בשנת 2010 ותורגם למספר שפות. בדיקת עיתונאי מעריב מצאה כי המהדורה באנגלית של הספר מוצעת למכירה באתר אמזון ובתיאור נכתב כי קאסם "מספק מבט פנימי שאין דומה לו על העובדה של ארגון ההתנגדות השיעי שהפך למפלגה". 
 
בספר ניתן למצוא אמירות קשות ואנטישמיות ביחס לישראל. לדוגמה, קאסם מצדיק את הפיגועים הפלסטיניים נגד אוכלוסייה אזרחית בישראל בטיעון כי "החיילים מסתתרים מהקרב ומחפשים מקלט בכפרים ובעיירות מאחורי מחסה של אזרחים, וכאשר המתנחלים ממשיכים לרצוח ולתקוף, הם הופכים את האוכלוסייה הישראלית לסוג של צבא ולכן המטרה הופכת לחברה של תוקפנים". 
 
עוד כתב קאסם כי "ההיסטוריה הציונית מלאה בהפרות של זכויות האדם הפשוטות ביותר. עם אזכורה של מדינת ישראל, מתעוררים המראה האפלים של המאה העשרים והמחשבה מתמלאת בתמונות של מעשי טבח, כיבוש, כיבוש ותוקפנות". 
 
בעמוד אחר גרס בכיר חיזבאללה: "יצירתה של הישות הציונית על אדמת פלסטין מייצגת יישום תוקפנות נגד העם הפלסטיני השלו", וכי "לולא המזימה הבינלאומית שנמשכה (ובמקרה של ארה"ב עדיין נמשכת) דרך האו"ם או באופן עצמאי, ישראל לא הייתה קיימת".
 
ספרו של קסאם "חיזבאללה: הסיפור מבפנים"
ספרו של קסאם "חיזבאללה: הסיפור מבפנים"

מחלקת המדינה האמריקאית מגדירה את חיזבאללה כארגון טרור זר מאז שנת 1997 ובדיוק לפני שנתיים הודיע גם משרד האוצר האמריקאי כי כל חברי הנהגת חיזבאללה, ובכללם קאסם ונסראללה, הם "טרוריסטים מוכרזים בינלאומיים". בשל הסנקציות, הוחרמו כל חשבונות הבנק והנכסים הפיננסיים של קאסם בתחום השיפוט של ארה"ב ונאסר על אזרחים ועסקים אמריקאיים לקיים עמו כל קשר פיננסי. 
 
על כן, הופעתו של הספר באתר אמזון, שמאפשרת לקאסם לרשום רווחים על כל מכירה, מעלה חשד מובהק של הפרת הסנקציות וסיוע למימון הטרור. כתב מעריב פנה לאמזון עם הממצאים המופיעים בספר ובעקבות זאת הוחלט להסיר באופן מיידי את הספר מאתרי המכירות של אמזון בארה"ב וברחבי העולם. 
 
"יש לנו מדיניות מקיפה שמגדירה מה יכול להימכר בחנויות שלנו ואנחנו מפקחים לעומק על החנויות שלנו על מנת להבטיח שהמחברים והמוכרים מצייתים למדיניות הזו", נמסר למעריב מדוברות אמזון. "אמזון משקיעה באופן משמעותי במדיניות שלנו ואוכפת אותה באופן הדוק. פיתחנו כלים אוטומטיים מתוחכמים שמשתמשים בלמידת מכונה על מנת לסקור פריטים באמזון ולחסום או להסיר באופן אוטומטי פריטים שמפרים את המדיניות שלנו. לצד הכלים האוטומטיים האלה יש צוותים של חוקרים אנושיים שמבצעים בחינות ידניות של הפריטים שלנו על בסיס קבוע. במקרה הנדיר שבו פריט מצליח לעבור את כל התהליך, אנחנו חוקרים ומסירים תוכן שאינו עומד במדיניות שלנו". 
 
פגישתו של קוביש עם קאסם, במהלכה אמר סגנו של חסן נסראללה כי ישראל וארה"ב "אחראיות להסלמה ולמתיחות באזור" והאשים כי הן מפיצות "רטוריקה של איומים ומלחמה", עורר תרעומת בישראל. "אנחנו בהלם ומאוכזבים מהפגישה הזו עם מנהיג של ארגון טרור מוכרז שמאיים על ישראל, לבנון והאזור"", אמר דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון. "לא צריך לקרוא את ספרו של נעים קאסם, באדיבותם של הטרוריסטים של חיזבאללה, על מנת להבין את זה!!". חשבון הטוויטר של דובר צה"ל הוסיף: " "יאן קוביש, אתה יודע מה עוד נראה כמו קריאה הכרחית? החלטת האו"ם 1701".